اخراج کامل عادل فردوسی پور از تلویزیون [+جزئیات]

به تازگی اخباری مبنی بر اخراج کامل عادل فردوسی پور از تلویزیون در شبکات و فضای مجازی منتشر شده که بازخوردهای متنوعی داشته است.

پس از اختلاف عادل فردوسی پور با شبکه سه، خروح عادل فردوسی پور از تلویزیون و پایان همکاری فردوسی پور با صدا و سیما اتفاق افتاد و نود پس از سال ها تعطیل شد اما فوتبال ۱۲۰ که به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور از شبکه ورزش پخش می شد به کار خود ادامه داد.

در نهایت قطع شدن برنامه 120 نیز اتفاق افتاد تا فردوسی پور به طور کامل با صدا و سیما قطع همکاری کرده باشد.

اخراج کامل عادل فردوسی پور از تلویزیون

فوتبال ۱۲۰ اولین برنامه تخصصی بررسی فوتبال اروپا در تاریخ صدا و سیما بود که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ با اجرای حمید محمدی و محمدحسین میثاقی و به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور از شبکه ورزش پخش شد.

اخراج کامل عادل فردوسی پور از تلویزیون
خروح عادل فردوسی پور از تلویزیون

خروح عادل فردوسی پور از تلویزیون

عادل فردوسی‌پور، متولد ۱۱ مهر ۱۳۵۳، گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، صداپیشه، مترجم و مدرس دانشگاه اهل ایران است.فردوسی‌پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد.

او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد. او تا سال ۱۳۹۷ که از سوی مدیران صداوسیما کنار گذاشته شد، به اجرای ۹۰ پرداخت و این برنامه همواره از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های صدا و سیما به‌شمار می‌رفت. او همچنین تهیه‌کنندهٔ برنامه‌های پرطرفدار دیگری مانند فوتبال ۱۲۰ و فوتبال ۳۶۰ است.عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند «بهترین گزارشگر فوتبال»، «بهترین مجری» و «بهترین چهره تلویزیونی» را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است.

او در کنار تهیه و اجرای برنامه‌های فوتبالی در تلویزیون و فضای مجازی، آثاری را نیز ترجمه کرده و از مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شریف است.او کار رسانه‌ایِ خود را در سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سردبیری اردشیر لارودی آغاز کرد. او دربارهٔ شروع کارش به عنوان روزنامه‌نگار گفته‌است: «اردشیر لارودی در رابطه با حیطه کاری‌ام پرسید و پاسخ دادم ترجمه. متنی به دستم داد. صبح فردای آن روز کارم را تحویل دادم و از چند روز بعد کار را شروع کردم.

اخراج کامل عادل فردوسی پور از تلویزیون
اخراج کامل عادل فردوسی پور از تلویزیون

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *