عصبانیت هواداران از تغییر ترانه زن ‌ستیزانه تیلور سوئیفت ؛ تغییر ترانه بحث برانگیز بهتر از انتقام!

عصبانیت هواداران از تغییر ترانه زن ‌ستیزانه تیلور سوئیفت برانگبخته شد. تغییر ترانه بحث برانگیز بهتر از انتقام تیلور سوئیفت هوادارانش را خشمگین کرد!

سوییفت که به عنوان هنرمندی فمینیست شناخته می‌شود، ترانه‌های حالا حرف بزن را  که در سن ۱۹ تا ۲۰ سالگی نوشت و به عنوان سومین آلبومش در سال ۲۰۱۰ عرضه کرد، حال تیلور سوییفت آلبوم حالا حرف بزن (Speak Now) که مجدداً ضبط شده را هفته پیش رونمایی کرد اما تغییر یکی از ترانه‌ها گروهی از هواداران را خشمگین کرد. زیرا بسیاری از هواداران او معتقدند آلبوم «حالا حرف بزن» هرگز قرار نبوده یک اثر فمینیستی باشد بلکه آلبومی است درباره دختری جوان در کانون توجه و تقلای او برای رشد.

عصبانیت هواداران از تغییر ترانه زن ‌ستیزانه تیلور سوئیفت

تغییر ترانه بهتر از انتقام تیلور سوئیفت

«حالا حرف بزن سومین آلبوم سوییفت است که پس از فروش آثار او به اسکوتر براون و حواشی حقوقی آن مجدداً ضبط می‌شود.

عصبانیت هواداران از تغییر ترانه زن ‌ستیزانه تیلور سوئیفت

خشم هواداران تیلور سوییفت از تغییر ترانه Better Than Revenge

بسیاری از هواداران سوییفت معتقدند آلبوم «حالا حرف بزن» هرگز قرار نبوده یک اثر فمینیستی باشد بلکه آلبومی است درباره دختری جوان در کانون توجه و تقلای او برای رشد.

این آلبوم دربرگیرنده مضامینی چون آرمان‌گرایی، حسرت و معصومیت است و قطعه «بهتر از انتقام» (Better Than Revenge) محبوب بیشتری دارد. سوییفت در این ترانه جسورتر از همیشه است و حس خیانت و آزردگی را به دوست دختر جدید دوست پسر سابقش منتقل می‌کند. این چیزی بود که هواداران از این شعر درک می‌کردند.

رد کردن دعوت مگان مارکل توسط تیلور سوییفت [+جزئیات]

سوییفت در نسخه اول ترانه می‌خواند:

این زن قدیسه نیست، آنچه فکر می‌کنی نیست، بازیگر است. اما با کارهایی که روی تشک می‌کند شهرت دارد.» او پیش‌تر اعتراف کرده بود که این جملات «گستاخانه» بوده‌اند و از اینکه به شکل عمومی کسانی را سرزنش کرده پشیمان است.

اما با حذف جمله آخر بهتر از انتقام  در نسخه جدید سوییفت ، می‌خواند: «آن مرد پروانه‌ای بود گرد شعله، و او زنی کبریت به دست.» نظرات مخالف و موافق به این ترانه را برانگیخت!

واکنش تیلور سوویفت به جایزه گرمی [+جزئیات]

نظر یکی از کاربران هوادار خشمگین سوییفت در شبکه‌ اجتماعی می‌نویسد:

«امیدوارم یک شکست تجاری بزرگ باشد.»

دیگری می‌گوید:

«استفاده از «بهتر از انتقام» به عنوان یک بیانیه فمینیستی باشکوه کمی زیاده‌روی به نظر می‌رسد…»

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *