فیلم کنسرت تیلور سوئیفت و تناسبش با زلزله 3 ریشتری

به تازگی خبری با عنوان کنسرت تیلور سوئیفت و زلزله 3 ریشتری به انتشار رسیده است که بازتاب گسترده ای داشته. در ادامه فیلم کنسرت تیلور سوئیفت که تحلیلی هست را باهم می‌بینیم.

فیلم کنسرت تیلور سوئیفت و تناسبش با زلزله 3 ریشتری

در حالیکه اجراهای بین‌المللی سوییفت هنوز شروع نشده، درآمد او با میانگین 253 دلار بابت هر بلیت تا اینجای کار به حدود 300 میلیون دلار رسیده است. به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، این تور که به علت بلیت‌‌های بسیار گران و البته پرفروش مشهور است.

کنسرت تیلور سوئیفت پردرآمدترین تور تاریخ

رکورد فروش تور تیلور سوئیفت

از تورهای پرتقاضا هنرمندانی مثل بروس اسپرینگستن، هری استایلز و التون جان در سال 2023 پیشی گرفته است. تور اراس که برای 106 اجرا در سراسر ایالات متحده، اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا و استرالیا برنامه‌ریزی شده است، امکان دارد چند نمایش دیگر را نیز به تقویم خود اضافه کند.

اگر این تور به نقطه عطف یک میلیارد دلاری برسد، رکورد درآمد 887 میلیون دلاری تور خداحافظ جاده خشتی زرد التون جان را که از سال 2018 تا 2023 برگزار شد، خواهد شکست.

بیشتر بخوانید:

طرفداران تیلور سوئیفت برای تور Eras در استادیوم Lumen Field سیاتل جمع می شوند

عصبانیت هواداران از تغییر ترانه زن ‌ستیزانه تیلور سوئیفت

کنسرت تیلور سوئیفت پردرآمدترین تور تاریخ
کنسرت تیلور سوئیفت پردرآمدترین تور تاریخ

پر درامدترین تور تیلور سوئیفت

علاوه بر هزینه بلیت، فروش وسایل جانبی مانند ژاکت‌های کلاه‌دار به قیمت 75 دلار، پیراهن‌های آستین‌بلند به قیمت 55 دلار و تیشرت به قیمت 45 دلار از دیگر منابع درآمد تیلور سوییفت در زمان برگزاری کنسرت‌ها خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از فروش این اقلام حدود دو میلیون دلار یا بیشتر باشد.

البته موفقیت مالی سوییفت فراتر از این تور است؛ زیرا برحسب گزارش فوربس، او در حال حاضر با ثروت خالص 740 میلیون دلار، دومین زن ثروتمند خودساخته در عرصه موسیقی است.

سوییفت هم اکنون در لیست ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکا جایگاه سی‌وچهارم را دارد. اپرا وینفری، چهره معروف تلویزیونی، با بودجه حدود دو میلیارد و 500 میلیون دلار، در جایگاه سیزدهم قرار دارد و دایانا اندریکس، تهیه‌کننده شبکه ای‌بی‌سی با 15 میلیارد دلار نفر اول این لیست است.

کنسرت تیلور سوئیفت پردرآمدترین تور تاریخ
پر درامدترین تور تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت خواننده ترانه‌سرای آمریکایی است. او بابت سبک ترانه‌سرایی، تنوع در موسیقی، بازآفرینی هنری و اثرش بر صنعت موسیقی معروف است. سوئیفت یکی از چهره‌های فرهنگی قابل توجه در قرن بیست و یکم به‌شمار می‌رود.

سوئیفت ترانه‌سرایی را به‌صورت حرفه‌ای در 14 سالگی آغاز کرد و با بیگ مشین رکوردز  در 2005 قرارداد بست تا موسیقی‌دان کانتری شود. تحت نظر بیگ مشین، او شش آلبوم استودیویی منتشر کرد که اولین آن، همنان خودش 2006 بود.

کنسرت تیلور سوییفت و تناسبش با زلزله 3 ریشتری

آیا رقص، پایکوبی و شادی انسان می‌تواند موجب زمین‌لرزه شود؟ محققان هنگام برگزاری کنسرت تیلور سویفت لرزش‌هایی را در پوسته زمین به ثبت رساندند که برابر با یک زلزله به بزرگی ۳/ ۲ ریشتر بود.

محققان دقیقا می‌دانستند لرزش‌های پوسته زمین در منطقه شمال غربی پاسفیک که دستگاه‌ها در حال ثبت آن هستند از منطقه‌ای بوجود می‌آید که استادیوم ورزشی لومن فیلد در سیاتل آمریکا در آن قرار دارد و در این استادیوم کنسرت تیلور سویفت با حضور ۷۰ هزار تماشاچی در حال برگزاری است.

گرچه لرزش‌های پوسته زمین برای ساکنان منطقه قابل احساس نبود، اما دستگاه‌های لرزش‌نگاری شبکه لرزش نگاری شمال غربی پاسیفیک (Pacific Northwest Seismic Network) این لرزش‌ها را به ثبت رساندند.

ماوس راش از دانشگاه واشنگتن می‌گوید: «برای ما منشا لرزش‌ها کاملا واضح بود. کنسرت در لومن فیلد با ۷۰ هزار نفر جمعیت و موزیک.»

چنین لرزشی در پوسته زمین که منشا “زمینی” نداشت قبلا نیز یک بار دیگر در سال ۲۰۱۱ به ثبت رسیده بود. دستگاه‌ها در آن سال هنگام بازی فوتبال آمریکایی تیم سیاتل هنگامی که مارشون لینچ در دقیقه آخر بازی موفق به یک “تاچ داون” شد، شادی تماشاگران موجب لرزش زمین و ثبت آن توسط دستگاه‌ها گردید.

محققان اکنون تصاویر ثبت شده از دو زمین‌لرزه با منشا انسانی را در کنار هم قرار داده‌اند و مقایسه این دو نشان می‌دهد که زمین‌لرزه ثبت شده بر اثر کنسرت تیلور سویفت بسیار قوی‌تر از زمین‌لرزه ناشی از بازی فوتبال بوده است.

جکی کاپلان آورباخ از دانشگاه واشنگتن می‌گوید: « قدرت زمین لرزه ناشی از کنسرت تیلور سویف ۰۱۱/ ۰ بر ثانیه بوده است که معادل زلزله‌ای به بزرگی ۳/ ۲ ریشتر است.»

آورباخ عامل تفاوت در قدرت دو زمین‌لرزه را “مدت زمان” لرزش‌ها می‌داند و می‌گوید: «شادی ناشی از “تاچ‌داون” چند لحظه بیشتر نبوده است، اما در یک کنسرت، رتیم، رقص، رفتار تماشاگران، صدای موزیک و بلند‌گوهای بزرگ و باس، این همه انرژی باعث می‌شود تا زمین به لرزه درآید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کنسرت تیلور سوئیفت پردرآمدترین تورتاریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *