سوتی‌های بی‌پایان شهرداری: استفاده از عکس سینماگر مشهور به جای سهراب سپهری در یک بنر!

شب گذشته، تصویری عجیب از عکس سینماگر مشهور به جای سهراب سپهری در یکی از بیلبوردهای تهران منتشر شد که سوژه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط خبرگزاری‌های داخلی، در یک بیلبورد شهر تهران، تصویر و شعری از سهراب سپهری در محدوده خانه-موزه نیما یوشیج نصب شده است. اما نکته اینجاست که تصویری که برای این بیلبورد استفاده شده، تصویر علی قوی‌تن، کارگردان سینما است.

بیشتر بخوانید: لحظه فروش تابلوی سهراب سپهری به قیمت بیست و یک میلیارد

عکس سینماگر مشهور به جای سهراب سپهری

این تصویر مربوط به فیلم «رویای سهراب» است که توسط علی قوی‌تن کارگردانی شده است و در آن خود قوی‌تن، نقش سهراب را بازی می‌کند. این فیلم درباره زندگی سهراب سپهری است. علی قوی‌تن درباره فیلم سهراب سپهری گفته بود که فیلم «رویای سهراب» یک فیلم بیوگرافی نیست. در واقع، او عشق‌های زندگی سهراب را در برهه‌هایی به صورتی که فلسفه وجودی شاعر و نقاشی او را نشان می‌دهد، به تصویر کشیده‌ است.

عکس سینماگر مشهور به جای سهراب سپهری

این اتفاق موضوع جدیدی نیست. پیش از اشتباه شهرداری برای عکس سهراب سپهری ، تصویری از بنری دیگر منتشر شده بود که در آن برای صادق هدایت، عکسی از بهروز شعیبی به نمایش گذاشته شده بود که در فیلمی سینمایی برگرفته شده از داستان‌های صادق هدایت نقش او را بازی می‌کرد. او با گریم محسن ملکی به صادق هدایت شباهت داشت.

سهراب سپهری، شاعر بزرگ و معروف ایرانی است. او یکی از نمادهای شعر فارسی مدرن به شمار می‌رود و آثار غزلیات و غزل‌سرایی‌های بسیاری را به جامعه ادبیات فارسی هدیه کرده است. سبک شعری سهراب سپهری عموماً به عنوان شعر عاشقانه و متأثر از نیما یوشیج شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *