گرتا گرویگ به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن 2024 انتخاب شد

شب گذشته، «گرتا گرویگ» (Greta Gerwig)، کارگردان و نویسنده 40 ساله سینمای هالیوود و فیلم باربی، به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن 2024 انتخاب شد.

«گرتا گرویگ» که سال 2023 را با اکران فیلم بسیار پرفروش باربی به پایان رساند، توانست به این سِمَت دست پیدا کند و موفقیتی دیگر به کارنامه خودش بیفزاید. فیلم باربی، علاوه بر اینکه پرفروش‌ترین فیلم سال است، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با کارگردانی یک زن نیز شناخته می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گرتا گرویگ به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن 2024 انتخاب شد

در ماه مه 2024 (اردیبهشت/خرداد)، «گرتا گرویگ» به کن سفر می‌کند تا به عنوان اولین کارگردان زن آمریکایی در صندلی ریاست جشنواره کن هفتاد و هفتم حضور یابد. مدیر اجرایی این مراسم، او را قهرمان مدرن دوران ما که وضع موجود را دگرگون کرده، توصیف می‌کند.

جشنواره کن 2024

«گرتا گرویگ»، کارگردان فیلم باربی در رابطه با این انتخاب می‌گوید:

عاشق فیلم‌ها هستم، عاشق ساختن فیلم. عاشق تماشای آن‌ها . گفتگو درباره آن‌ها. به عنوان یک سینماگر، کن همواره برجسته‌ترین زبان سینمایی بوده است.

«گرتا گرویگ»، پس از «سوفیا لورن»، که در سن 31 سالگی رئیس هیأت داوران این جشنواره شده بود، دومین فرد جوانی است که به این وظیفه منصوب می‌شود. علاوه بر این، او دومین کارگردان زن و دومین بازیگر زن آمریکایی است که پس از «الیویا دی هاویلند» به این مقام می‌رسد.

«تی‌یری فرمو»، مدیر این جشنواره می‌گوید:

انتخاب «گرتا گرویگ» برای جشنواره کن سال آینده بدیهی است؛ زیرا او نمادی از تجدید دنیای سینما محسوب می‌شود که جشنواره کن هر سال بر آن پیشگامی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی انتخاب شدن «گرتا گرویگ» به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن 2024 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *