ناصر طهماسب دوبلور پیشکسوت ایرانی درگذشت

به گزارش فیگار به نقل از خبرگزاری مهر؛ ناصر طهماسب یکی از گویندگان و صداپیشگان محبوب و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایرانی، روز گذشته، (1 دی ماه) بر اثر سکته مغزی درگذشت.

این دوبلور، با ایجاد آوایی بی‌نظیر و لحنی متفاوت، یکی از بزرگ‌ترین صداپیشگان تاریخ ایران بود که صداهای ماندگار و جاودانی را به یادگار گذاشت. او در سال 1318، در تهران متولد شد و دوبلوری را در دهه 50 خورشیدی آغاز کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ناصر طهماسب دوبلور پیشکسوت ایرانی درگذشت

طهماسب، پیش از انقلاب اسلامی به عنوان دوبلور شروع به فعالیت کرد و به سرپرستی گویندگان و مدیریت دوبلاژ پرداخت. او به مرور زمان به یکی از شناخته‌شده‌ترین صداهای سینما تبدیل شد. منتقدان و علاقه‌مندان به سینما، به صدای ممتاز و بی‌نظیر این دوبلور در آثار متعددی از جمله هزار دستان، ارتش سری، گل‌های داوودی، سفر و پاییز بلند افتخار می‌کنند. او با مشارکت در این آثار، به عنوان یک دوبلور و گوینده، با توانایی‌های فراتر از حد معمول، جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینما و تلویزیون ایران کسب کرد.

ناصر طهماسب

پسر این دوبلور، درباره اینکه چرا خبر درگذشت این هنرمند رسانه‌ای نشد، به خبرنگار ایسنا گفت:

همان‌طور که پدر را می‌شناسید، او همیشه برای خودشان حریم خصوصی قائل بودند و از حاشیه و رسانه‌ای شدن و گفت‌وگو دوری می‌کردند؛ به همین خاطر ما به خواسته ایشان احترام گذاشته و اول به خاطر خودش و بعد خودمان صبر کردیم تا مراسم خاکسپاری انجام شود تا اینکه امروز، خودم خبر فوت ایشان را اعلام کردم.

پسر این مرحوم در ادامه گفت:

متاسفانه، در دو هفته گذشته، پدر دچار سکته مغزی شد و این مدت را در بیمارستان سپری کرد. چندین بیمارستان را فقط به امید بهبودی پدر عوض کردیم که متاسفانه روز گذشته، روز اول دی ماه، به علت کاهش سطح هوشیاری، ایشان از دنیا رفتند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی صدای این دوبلور شگفت‌انگیز چیست؟ شما با کدام کار ایشان خاطره دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *