جان ویلیامز از بازنشستگی خود صرف نظر کرد

جان ویلیامز ، آهنگساز بزرگ آمریکایی، در یک مصاحبه با مجله «تایمز» اعلام کرد که حتی در سن 91 نیز به بازنشستگی فکر نمی‌کند.

او در مصاحبه‌ای که با مجله تایمز داشت گفت:

من اهمیت زیادی به بیانیه‌ها که پشت درهای بسته قرار دارند، اهمیت نمی‌دهم. اگر بیانیه‌ای را صادر کرده‌ام که بدون بررسی تمام جوانب است، آن را پس می‌گیرم. اگر فیلمی ساخته شود که به آن علاقه داشته باشم و برنامه زمانی من با آن هماهنگ باشد، مایلم همه چیز را نفی کنم. هر چیزی ممکن است. فقط محدودیت‌های ما مانع می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، می‌خواهم ذهنی باز داشته باشم و پیش‌داوری نکنم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


جان ویلیامز از بازنشستگی خود صرف نظر کرد

در سال 2024، «ویلیامز» کنسرت‌هایی در شهر لندن و وین برگزار کرد و در سال 2025 نیز به برلین خواهد رفت. او درباره ارتباط بین آثار تجازی و موسیقی کلاسیک گفت:

در چهار دهه گذشته، ارزش آثار تجاری ساخته شده در دنیای فیلم و جایگاه آن‌ها در جامعه را درک می‌کردم؛ اما اکنون تغییر کرده است. دوست دارم به 50 سال قبل بازگردم و ببینم که سینما چه نقشی در تکامل موسیقی جدید داشته؛ زیرا به نظرم آهنگسازان جوان می‌خواهند در هر دو دنیا فعالیت کنند.

جان ویلیامز

«جان ویلیامز» که آثاری همچون جنگ ستارگان، پارک ژوراسیک و هری پاتر را ساخته است، درباره مفهوم وحدت در آثارش می‌گوید:

فیلم شما را وادار می‌کند که سبک خود را با هر پروژه تطبیق دهید. به عنوان مثال، فیلم تنها در خانه نمی‌تواند زبان مشترکی با فیلم‌هایی مانند نجات سرباز رایان یا پارک ژوراسیک داشته باشد؛ اما ممکن است شخصیت هر کدام از این آثار دارای بخش‌های مختلفی است. در تمامی موسیقی متن فیلم‌های من، باید یک نوع هویت منتشر شود؛ اما شناسایی آن را به دیگران واگذار می‌کنم.

وی در تابستان گذشته، در مصاحبه‌ای با «آسوشیتد پرس» گفت:

در حال حاضر در حال کار روی فیلم ایندیانا جونز 5 هستم که به عنوان آخرین فیلم «هریسون فورد» معرفی می‌شود. او کمی جوان‌تر از من است؛ بنابراین، فکر کردم اگر «هریسون» می‌تواند، من هم می‌توانم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی آهنگسازی جان ویلیامز چیست؟ شما با کدام موسیقی او خاطره دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *