وزیر ارشاد: سالانه 20 فیلم ارزشی میسازیم!

روز گذشته، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که در آینده سالانه 20 فیلم ارزشی خواهیم ساخت. این موضوع، توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

بنا به گزارشات رسمی که از سمت خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز اعلام کرد که نهادی به نام «بنیاد پویانمایی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان [+واکنش معاون وزیر ارشاد]

وزیر ارشاد: سالانه 20 فیلم ارزشی میسازیم!

او اظهار داشت که این تصمیم علیرغم سیاست‌های دولت به دلیل اهمیتی که پویانمایی بر جامعه دارد، در دستور کار قرار خواهد گرفت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح این موضوع، به ماده 74 لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره کرد که توسط نمایندگان مجلس تأیید شده است.

او افزود که در بخش اول لایحه، اعدادی تنظیم شده که ممکن است با شرایط فعلی، دسترسی به آن‌ها دشوار باشد؛ اما دولت این اعداد را بررسی کرده و در کمیته‌های فرهنگی و تلفیق مورد بررسی قرار گرفته است.

فیلم ارزشی

وی در رابطه با ساخت فیلم های ارزشی اعلام کرد:

در ردیف اول، تولید 20 فیلم سینمایی برجسته و ارزشمند در زمینه‌های تاریخی دفاع مقدس، جبهه مقاومت و سبک زندگی ایرانی اسلامی را سالانه در جشنواره فجر تولید خواهیم کرد و این امر بسیار مهمی است.

برای این بخش، با توجه به مطالباتی که در بخش خصوصی ایجاد می‌شود، نرخ رشد 25 درصد پیش‌بینی شده و پیشنهاد ما این است که این عدد کاهش یابد.

وی درباره افزایش تولید پویانمایی نیز اظهار نظر کرد و گفت:

درباره تولید پویانمایی، عدد بسیار بزرگی خواهد بود. در دولت و شورای هنر، پیشنهاد داده شده که بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شود. علیرغم اینکه سیاست دولت برای افزایش ساختار نیست؛ اما به دلیل اهمیتی که پویانمایی دارد، این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.

او افزود:

نمایش پویانمایی در جاهای مختلف بسیار جذاب است. پیشنهاد ما این است که تعداد ساعات پویانمایی، از 7300 ساعت به 1000 ساعت، به دلیل عدم آمادگی زیرساخت‌ها برای تأمین این تعداد ساعات کاهش یابد.

در پایان، این ماده با 140 رای موافق و 17 رای مخالف تصویب شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *