پرونده دزدی موسیقی هتل کالیفرنیا پیگیری خواهد شد

موسیقی هتل کالیفرنیا که یکی از شاهکارهای دنیای موسیقی به شمار می‌رود اخیرا با دردسر بزرگی که حاوی اطلاعات دزدی این موسیقی است مواجه شد.

سه مرد در ایالات متحده، در یک دادگاه پیچیده در نیویورک که از روز چهارشنبه ۲۱ فوریه آغاز شده است، به اتهام توطئه برای مالکیت و فروش غیرقانونی اشعار دست‌نویس گروه معروف ایگلز متهم شده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، می‌توانید به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


پرونده دزدی موسیقی هتل کالیفرنیا پیگیری خواهد شد

ترانه hotel california برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ منتشر و متن دست‌نویس این اشعار در دهه ۱۹۷۰ ناپدید شد. این اشعار توسط «دان هنلی»، خواننده گروه ایگلز و با مشارکت «گلن فرای»، یکی از بنیانگذاران این گروه، نوشته شده بود. پس از انتشار، ترانه هتل کالیفرنیا به یک پدیده فرهنگی و یکی از معروف‌ترین ترانه‌های جهان تبدیل شد. اکنون، تقریباً نیم قرن پس از انتشار این ترانه، صفحات دفترچه زردرنگی که دان هنلی اشعار اصلی را در آن نوشته بود، موضوع یک دعوای حقوقی شده است.

این پرونده دارای پیچیدگی‌ها و داستان‌های متناقضی است و متعددی از طرف‌های دعوا در دادگاه برای رمزگشایی و درک بهتر آن تلاش می‌کنند.

موسیقی هتل کالیفرنیا

سه متهم این پرونده که همگی در دنیای کلکسیون‌ها شناخته شده‌اند، به اتهام توطئه برای مالکیت و تلاش برای فروش نسخه‌های خطی این اثر و سایر آثار موفق گروه ایگلز متهم شده‌اند، در حالی که حق قانونی برای این کار را ندارند.

این سه نفر شامل «گلن هوروویتز»، «کرگ اینچیاردی» و «ادوارد کوسینسکی» هستند. «گلن هوروویتز» یک فروشنده کتاب‌های کمیاب است و قبلاً در اختلافات مالکیتی دیگری نیز دست داشته است. «کرگ اینچیاردی» در تالار مشاهیر راک اند رول کار کرده و «ادوارد کوسینسکی» نیز در مدیریت فیلم گتا هو حضور داشته است.

این سه نفر قبلاً نیز در مورد فروش اموال شخصی هنرمندان در قالب کلکسیون‌های مشاهیر، درگیر پرونده‌های حقوقی بوده‌اند که یکی از آنها شامل شکایت ناموفق مدونا بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پیگیری پرونده دزدی موسیقی هتل کالیفرنیا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *