آکیرا توریاما خالق Dragon Ball درگذشت

به تازگی خبر دردناک درگذشت آکیرا توریاما ، خالق مانگا Dragon Ball در سن 68 سالگی در شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی و اجتماعی به انتشار رسید.

به گزارش فیگار به نقل از سایت «Variety»، «آکیرا توریاما» هنرمند بسیار تاثیرگذار ژاپنی که مانگا Dragon Ball را در دهه 1980 ایجاد و با تبدیل شدن به یک پدیده جهانی رشد آن را حفظ کرد، در 1 مارس به دلیل یک هماتوم حاد ساب‌دورال درگذشت. او 68 سال داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


آکیرا توریاما خالق Dragon Ball درگذشت

مرگ «توریاما» توسط وب سایت رسمی Dragon Ball که بیانیه‌ای را برای قدردانی از خالق آن در عصر پنجشنبه منتشر کرد، تایید شد:

مایه تاسف ماست که او هنوز چندین اثر در حال اجرا با اشتیاق فراوان داشت. او عناوین مانگا و آثار هنری زیادی را برای این دنیا به جا گذاشته است. به لطف حمایت افراد زیادی در سراسر جهان، او توانسته بیش از 45 سال به فعالیت‌های خلاقانه خود ادامه دهد. ما امیدواریم که دنیای منحصر به فرد خلقت «آکیرا توریاما» برای مدت طولانی همچنان مورد علاقه همه باشد.

آکیرا توریاما

«توریاما» در صنعت مانگا با ایجاد سری محبوب Dr. Slump در اواخر دهه 70، برنده جایزه «شوگاکوکان» مانگا در سال 1981 و سرپرستی دو اقتباس انیمیشن دیگر شد. با این حال، این تحسین در مقایسه با Dragon Ball که ادامه فیلم کونگ فو تحت تاثیر فیلم Dragon Boy تک شات بود، چیزی زیادی محسوب نمی‌شد.

Dragon Ball اولین بار در سال 1984 به عنوان یک سریال منتشر و بعدها به یکی از پرفروش‌ترین سری مانگا تبدیل شد. این اثر همچنین به عنوان عامل محبوب سازی رسانه مانگا در سراسر جهان شناخته می‌شود که توسط مخاطبان ماندگار انیمه‌های مختلف آن در کشورهای غربی تقویت شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مانگا و انیمه Dragon Ball چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: variety


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *