مارک زاکربرگ به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد

به تازگی خبری مبنی بر اینکه مارک زاکربرگ رتبه بهتری در میان ثروتمندترین افراد جهان پیدا کرده است منتشر شده و اکنون جایگاهی بالاتر از «ایلان ماسک» دارد.

با تغییرات صورت گرفته در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، «زاکربرگ» به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شده که این اتفاق از سال 2020 به‌ بعد بی‌سابقه بوده، اما «زاکربرگ» توانسته است تا تغییر ذکر شده را بوجود بیاورد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مارک زاکربرگ

«ماسک» که تا پایان سال گذشته در رتبه اول فهرست میلیاردرهای «بلومبرگ» بود، از جایگاه خود سقوط کرده و تا رتبه چهارم  پایین آمده است. این سقوط به دلیل لغو برنامه‌های «تسلا» برای تولید خودروهای ارزان‌تر و کاهش ارزش سهام این شرکت اتفاق افتاده است.

اخیرا اعلام شد که تحویل خودروهای «تسلا» در سه ماهه اول سال 2024 کاهش یافته که باعث کاهش ارزش سهام این شرکت شده است. از سوی دیگر، ارزش سهام شرکت «متا» باعث صعود «زاکربرگ» در فهرست ثروتمندترین افراد جهان شد.

مارک زاکربرگ

در حال حاضر، ثروت خالص «ایلان ماسک» حدود 180.6 میلیارد دلار و ثروت «زاکربرگ» حدود 186.9 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. این اختلاف نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری همچون «متا» بیشتر از شرکت‌های خودروسازان برقی موفقیت‌ آمیز بوده‌اند و زمینه برای رشد ثروت «زاکربرگ» را فراهم کرده‌اند.

در نهایت، ارزش سهام «تسلا» در سال جاری به علت کاهش تقاضای جهانی برای خودروهای برقی و مشکلات تولیدی در برخی کشورها با 34 درصد کاهش روبرو شده که بدترین عملکرد در شاخص «S&P 500» را داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مارک زاکربرگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *