هزینه 300 میلیون دلاری فیلم Doctor Strange In The Multiverse

به تازگی در رابطه با هزینه Doctor Strange In The Multiverse گفته شده که In The Multiverse Of Madness قبل از بازاریابی تقریباً 300 میلیون دلار هزینه داشت.

Doctor Strange in the Multiverse of Madness فیلم ابرقهرمانی آمریکایی با حضور شخصیت دکتر استرنج است که بر پایه مارول کامیکس ساخته شده و اخیرا هزینه دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی منتشر شده که گفته می‌شود حدودا هزینه 300 میلیون دلاری فیلم دکتر استرنج داشته است.

هزینه Doctor Strange In The Multiverse

همه می‌دانند که ساخت فیلم‌های کمیک بلاک باستر ارزان نیست. اما اوضاع واقعاً در آن بخش، به ویژه در دنیای سینمایی مارول، شروع به شدیدتر شدن کرده‌است. تنها فیلم پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» که بودجه تولیدی کمتر از 200 میلیون دلار داشت، «شانگ چی و افسانه ده حلقه» (150 میلیون دلار) بود. اما مشخص شد که یکی از بزرگترین موفقیت‌های اخیر استودیو مارول، «دکتر استرنج در چند جهان جنون»، در واقع بسیار گران‌تر از آن چیزی بود که هر کسی تصور می‌کرد.

بر اساس گزارش اخیر فوربس، دنباله «دکتر استرنج» به کارگردانی سام ریمی در واقع بسیار بیشتر از بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری آن بود که در ابتدا گزارش شده بود. 200 میلیون دلار هنوز یک فیلم فوق العاده گران است. به لطف گزارش‌های مالی که تولید فیلم در بریتانیا را پوشش می‌دهد، فاش شد که بودجه واقعی نزدیک به 300 میلیون دلار بوده است. بر اساس این گزارش:

در طول سال، 135.3 میلیون دلار برای ساخت فیلم هزینه شد که بیشتر آن در مرحله پس از تولید قرار گرفت. وقتی این مبلغ با 213.7 میلیون دلاری که قبلاً در طول پیش تولید و فیلمبرداری متحمل شده بود ترکیب شود، مجموع هزینه فیلم 349 میلیون دلار می‌شود. در مجموع 54.5 میلیون دلار بازپرداخت شد که هزینه خالص تولید تصویر را به 294.5 میلیون دلار رساند.

هزینه Doctor Strange In The Multiverse
هزینه دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی

هزینه 300 میلیون دلاری فیلم دکتر استرنج

هزینه Doctor Strange In The Multiverse
هزینه دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی

دیزنی برای این فیلم شرکتی به نام Supreme Works Productions 2 در بریتانیا راه اندازی کرده بود و همان شرکت مبلغ 54.5 میلیون دلار را به عنوان بخشی از برنامه مشوق مالیاتی کشور برای جذب تولیدات فیلم در آنجا بازپرداخت کرد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *