محبوب ترین مانگا های سینن (Seinen) ؛ بهترین مانگاهای مناسب برای بزرگسالان

به تازگی مانگا‌های محبوب سینن طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در این نوشتار با فیگار بمانید تا با بهترین مانگا های سینن (Seinen) آشنا شوید.

اگرچه تعجب‌آور نیست که ببینیم ژانر شونن در انیمه و مانگا قسمت بزرگی از دنیای انیمه را در بر گرفته‌اند، ژانر سینن نیز به تازگی توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. در حالی که مانگا‌های شونن عمدتا برای نوجوانان ساخته شده است، مانگا‌های جذاب سینن مخصوص بزرگسالان می‌باشد. این مانگا‌های مخصوص بزرگسالان به دلیل صحته‌های دلخراش و موضوعات تاریکی که روایت می‌کنند، برای همه مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید:

500 انیمه برتر تمام دوران [بر اساس دسته بندی ژانر]

بهترین مانگا های سینن (Seinen)

10 مانگای جذاب برای بزرگسالان

شما می‌توانید فهرست بهترین مانگا های سینن (Seinen) را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

این ژانر تاریک و قدیمی توانسته است اثرات زیادی را به ما ارائه دهد که برخی از آنها بر اساس امتیاز‌دهی‌ها در MyAnimeList، به عنوان بهترین مانگاهای تاریخ شناخته می‌شوند. جای تعجب نیست که مانگا‌هایی مانند Berserk و Vinland Saga به راحتی در این رتبه‌بندی قرار دارند. با این حال، هنوز هم سطحی از تنوع در این فهرست وجود دارد. پس اگر می‌خواهید با برترین مانگا های سینن آشنا شوید، در این نوشتار همراه ما باشید تا به معرفی بهترین مانگا های Seinen بپردازیم.

Land Of The Lustrous

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

سرزمین درخشان هاروکو ایچیکاوا یک مانگای فانتزی زیبا و خلاقانه می‌باشد. اما به همان اندازه که سبک هنری بیانگر احساسی ایچیکاوا چشم‌نواز است، در بخش داستان نیز از عمق آن کاسته نمی‌شود. داستان، فوس، عضوی از گونه‌های جواهر مانند انسان‌نما را دنبال می‌کند. آنها توسط قمری‌ها که می‌خواهند آن‌ها را به خاطر ارزش لوکسشان به عنوان جواهرات شکار کنند، ضعیف تلقی می‌شوند.

با ادامه داستان، فوس متوجه می‌شود که قدرت‌های آن‌ها با هزینه‌های بی‌رحمانه‌ای همراه است. این افشاگری‌ها به‌تدریج به شکل تکان‌دهنده‌ای از بین می‌روند. انیمه Land of the Lustrous که اقتباسی از همین مانگا است در سال 2017 منتشر شد. به دلیل اینکه این انیمه سه بعدی داستان این مانگا را به خوبی روایت کرد، توانست مورد تحسین بسیاری از طرفداران مانگا قرار بگیرد. مانگا Land of the Lustrous توانسته است امتیاز 8.94 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

20th Century Boys

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

اگرچه او بیشتر به خاطر کارش در “هیولا” شناخته شده است، پسران قرن بیستم نائوکی اوراساوا یکی دیگر از تلاش‌های عالی این نویسنده/هنرمند است. اوراساوا خود را به خاطر در هم آمیختن رازهای پیچیده و جذاب در هسته داستان‌هایش شناخته شد، و پسران قرن بیستم این کار را با پیچ و تاب علمی‌تخیلی انجام می‌دهد.

داستان این مانگا یک مدیر فروشگاه به نام کنجی اندو را دنبال می‌کند که نسبت به خودکشی دوست دوران کودکی خود مشکوک می‌شود. در همین زمان یک فرقه خطرناک جدید در حال افزایش محبوبیت خود است. از آنجا، پسران قرن بیستم وارد یک داستان هیجانی روانی و دلهره‌آور می‌شود. مانگا 20th Century Boys توانسته است امتیاز 8.95 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

Drifters

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

دریفترز یکی از آثار فوق‌العاده نویسنده معروف “کوتا هیرانو” (Kouta Hiran) است و توانسته به خوبی مهارت مانگا را در ترکیب ژانرها را با تاریخ و سبک و سیاق خودش بیامیزد. داستان این انیمه بر روی چندین فرد تاریخی متمرکز است و در یک جهان اسرارآمیز به وقوع می‌پیوندد. در طی داستان می‌بینیم که جادوگران برای نجات دنیای خود از نابودی، به توانایی‌های خود نیاز دارند.

شیمازو تویوهیسا، در نبرد سکی گاهارا موفق می‌شود تا لی ناموسا را زخمی کند اما خودش نیز به شدت مجروح می‌شود. در حالی که او با خونریزی از میدان جنگ دور می‌شود کم‌کم به مسیری از درهای مختلف روانه می‌شود، جایی که مردی پشت میز انتظار او را می‌کشد. این مرد، موراساکی نام دارد و او را به دنیای دیگری راهنمایی می‌کند، جایی که او به گروه دیگری از جنگجویان تاریخی می‌پیوندد.

Kingdom

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

مانگای پادشاهی که اثری از یاسوهیسا هارا می‌باشد، تا حدودی مشابه با مانگا‌هایی مانند Vinland Saga، یک داستان تخیلی تاریخی و درام گسترده است. داستان آن بازگویی داستانی از دوره کشورهای متخاصم چین در دوران 400 قبل از میلاد است. حضور این مانگا در فهرست برترین مانگا های Seinen یک اولویت برای ما بود.

Kingdom از این داستان برای دنبال کردن یک یتیم جنگی به نام Xin استفاده می‌کند که در تلاشی بزرگ برای تبدیل شدن به بزرگترین ژنرال جهان برای متحد کردن چین در این فرآیند است. این مانگا از سال 2006 ادامه دارد و به دلیل حفظ یک روایت هیجان‌انگیز به لطف شخصیت‌های جذاب و آثار هنری برجسته‌ای که در 64 جلد خود دارد، مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفته است. مانگا Kingdom توانسته است امتیاز 8.98 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

Vinland Saga

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

علیرغم اینکه سال 2019 برای انیمه‌هایی مانند شیطان کش (بهترین قسمت های انیمه شیطان کش) و حمله به تایتان بود، Vinland Saga توانست یکی از بهترین انیمه‌های آن سال باشد. مانگای اصلی ماکوتو یوکیمورا یک حماسه فراگیر وایکینگ است که داستان آن به سفری فلسفی و احساسی برای تورفین تبدیل می‌شود. این مانگا موضوعات رستگاری، عواقب پس از جنگ و انتقام را در طول داستان بررسی می‌کند.

این مانگا به عنوان داستانی تاریخی همواره دارای موضوعات جذابی است که برای روایت داستان‌های شخصیت محور و همه‌جانبه نیازی به فانتزی‌های کلیشه‌ای ندارد. استقبال شدید از اقتباس فصل اول Vinland Saga، فصل 2 Vinland Saga را به یکی از موردانتظارترین انیمه‌های سال 2022 تبدیل کرده است. مانگا Vinland Saga توانسته است امتیاز 8.99 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

Golgo 13

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

بسیاری از داستان‌ها هرگز از مد نمی‌افتند چرا که همواره مخاطبین داستان‌های خود را راضی نگه داشته‌اند. “گلگو ۱۳” یکی از این مجموعه‌هاست. حدود ۵۰ سال است که این داستان در مجله بیگ منیک مانگا به صورت سریالی منتشر می‌شود. این مجموعه قدیمی‌ترین سری مانگا است که همچنان در حال پخش است. تعداد جلدهای چاپ شده این انیمیشن نیز در بین سایر رقبا رکورددار است.

گلگو ۱۳، معروف به دوک توگو، یک قاتل حرفه‌ای است که به استخدام دیگران درمی‌آید. جزئیات شخصی شناخته شده کمی درباره او در دسترس است. در جامعه بین‌المللی هیچ توافقی بر سر هویت واقعی او وجود ندارد. ترورهایی که مرتکب می‌شود پرونده او را هر روز سیاه‌تر و سنگین‌تر می‌کند. می‌بینیم که در روال داستان حتی اف بی آی ، سیا و ارتش ایالات متحده نیز در جستجوی یافتن او هستند. البته این سریال شاید برای مخاطبان غربی خیلی شناخته شده نباشد؛ اما نباید موفقیت سریال را دست کم گرفت.

Grand Blue

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

اکشن فانتزی و با اکتان بالا همیشه توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. اما مانگای Grand Blue که اثری از کنجی اینوئه کیمیتاکه یوشیکا است کاملا متفاوت می‌باشد. Grand Blue یک مانگای کمدی پایه‌دار و تکه‌ای از زندگی است که حول محور دانشجویی با نام ایوری کیتاهارا می‌چرخد. او مشتاقانه منتظر است تا این مرحله جدید در زندگی خود را آغاز کند و در اتاقی بالاتر از مغازه غواصی عموی خود بماند.

ایوری سعی می‌کند از شرارت‌های کلوپ غواصی که بیشتر به مهمانی علاقه‌مند است تا غواصی واقعی دوری کند. اما در نهایت او به انجام سرگرمی‌های گروه می‌پردازد و از طریق پسرعموهای خود درباره غواصی بیشتر می‌آموزد. وقتی صحبت از مانگای تکه‌ای از زندگی در ژانر seinen می‌شود، Grand Blue به یکی از محبوب‌ترین مانگا‌ها تبدیل شده است. انیمه این مانگا نیز توسط استودیوی Zero-G ساخته شد که مورد استقبال بسیاری از طرفداران قرار گرفت. مانگا Grand Blue توانسته است امتیاز 9.04 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

Goodnight Punpun

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های سینن (Seinen)

Goodnight Punpun یکی دیگر از مانگاهای سینن تکه‌ای از زندگی است، با این حال، این مانگا رویکردی تاریک‌تر و دراماتیک‌تر دارد. «شب بخیر پونپون» ساخته اینیو آسانو، زندگی پسر 11 ساله‌ای به نام پونپون اوندرا را دنبال می‌کند که درگیر مشکلات دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی است.

او در ابتدا یک کودک عاشق ساده لوح می‌باشد که از قبل تصوراتی در مورد اینکه عشق چگونه است، دارد. پونپون در نهایت متوجه عوارض نه تنها حفظ یک رابطه، بلکه عناصر تیره‌تر کسانی که الگوی او بودند نیز می‌شود. پونپون پس از اینکه شاهد حمله پدرش به مادر خود بود، متوجه این موضوع می‌شود و او را از لحاظ روحی کاملا تغییر می‌دهد.

Goodnight Punpun به دلیل اینکه یک درام جذاب است که مضامین تاریک روانشناختی و تفسیرهای اجتماعی را بررسی می‌کند مورد ستایش طرفداران انیمه قرار گرفته است. مانگا Goodnight Punpun توانسته امتیاز 9.04 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

Monster

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا Seinen

اثر محبوب نائوکی اوراساوا، هیولا، یکی از معدود مانگاهای تحسین‌شده‌ای است که اگر امثال HBO به آن علاقه نشان دهند می‌تواند اقتباس لایو اکشن خود را داشته باشد. هیولا یکی از بهترین و پایه‌گذاری‌ترین مانگاهای سینن است که یک داستان درام جنایی ترسناک و جذاب را روایت می‌کند که مسلماً می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای مانگاهایی مانند True Detective باشد.

داستان Monster درباره کنزو تنما، یک پزشک ژاپنی است که در آلمان زندگی می‌کند. زندگی او زمانی به سمت فروپاشی می‌رود که او از عمل کردن یک مقام سیاسی به نفع کودکی در شرایط بحرانی خودداری می‌کند. سال‌ها بعد، همه چیز شروع به بازگشایی می‌کند. زیرا همان پسر به عنوان یک قاتل سریالی روانی گریزان باز می‌گردد.

انیمه اقتباسی هیولا، یک انیمه جنایی و هیجان‌انگیز می‌باشد که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های سینن باقی مانده است. این مانگا که یکی از برترین مانگا های Seinen می‌باشد، توانسته است امتیاز 9.11 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

Vagabond

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا سینن

Vagabond یکی از آن مجموعه‌های مانگایی است که نمی‌توان آن را به گونه‌ای اقتباس کرد که شایسته آثار نویسنده/هنرمند آن، تاکهیکو اینو باشد. علاوه بر بیان یک داستان عمیقاً صمیمی شخصیت محور، هنر اینو در این مانگا بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. بسیاری از افراد هنر این مانگا را با مانگای Berserk مقایسه می‌کنند.

Vagabond روایتی تخیلی از رونین موساشی میاموتو را در سفرش برای تبدیل شدن به “قوی‌ترین دنیا” روایت می‌کند. او به این ترتیب شهرت دلهره‌آوری را به دست می‌آورد، اما شروع به کشف این می‌کند که چنین عنوانی کلیدی برای او کافی نیست. متأسفانه، Vagabond ناتمام باقی مانده است. مانگای Vagabond که از نظر بسیاری بهترین مانگا سینن می‌باشد، توانسته است امتیاز 9.17 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

JoJo’s Bizarre Adventure: Steel Ball Run

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
بهترین مانگا های Seinen

وقتی صحبت از محبوبیت به میان می‌آید، اثر هیروهیکو آراکی، JoJo’s Bizarre Adventure باید در جایگاه اول قرار گیرد. این مانگا یکی از پر جنب و جوش‌ترین و مبتکرانه‌ترین مانگاهای تاریخ است. هیروهیکو آراکی با اختراع مبتکرانه Stands، این مجموعه را به داستانی بسیار مشهور تبدیل کرد. پارت Steel Ball Run که ادامه داستان جوجو و خانواده Joestar است، به عنوان یکی از برترین مانگا های سینن شناخته می‌شود.

قسمت هفتم این مانگا همه چیز را به غرب آمریکا بازمی‌گرداند، جایی که گیرو زپلی و جانی جوستار در یک مسابقه بزرگ شرکت می‌کنند تا بتوانند 50 میلیون دلار برنده شوند. انیمه JoJo اقتباس‌های بسیار خوبی از آرک‌های جوجو دارد، اما طرفداران قدیمی مطمئناً با فکر انیمه Steel Ball Run بسیار هیجان‌زده می‌شوند. مانگا JoJo’s Bizarre Adventure: Steel Ball Run توانسته است امتیاز 9.27 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

Berserk

بهترین مانگا های سینن (Seinen)
برترین مانگا های سینن

اگرچه ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد، اما برسرک به عنوان معادل مانگای رمان‌های A Song of Ice and Fire اثر جورج آر آر. مارتین شناخته می‌شود. کنتارو میورا در سال 2021 جان خود را از دست داد و سرنوشت داستان برسرک هنوز نامشخص است. اما این نویسنده/هنرمند فقید و بزرگ میراث قابل احترامی از خود به جای گذاشته است. کنتارو میورا نویسنده‌ای می‌باشد که بهترین مانگا Seinen را منتشر کرده است.

مانگای برسرک سرشار از هنرهای با جزئیات خیره‌کننده، مبارزات کاتارتیک، و جهان‌سازی فانتزی متراکم است. همچنین باید گفت که صحنه‌های طاقت‌فرسا و وحشتناک این مانگا برای همه قابل درک نیست، اما چندین تم قدرتمند برسرک در بهبود آسیب‌های روحی، رها کردن گذشته و قدرت اراده واقعا شگفت‌انگیز هستند. داستان برسرک درباره انتقام گاتس از دوست قدیمی او گریفیث است. مانگا Berserk توانسته است امتیاز 9.44 را در سایت MyAnimeList کسب کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مانگا های سینن (Seinen) سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “محبوب ترین مانگا های سینن (Seinen) ؛ بهترین مانگاهای مناسب برای بزرگسالان

  1. من تازه فرق بین انیمه شونن و انیمه سنین را فهمیدم
    اولین بار بود انیمه برسرک را میدیدم
    قسمت اول را از ماهواره دیدم و بعد هم تو یه نرم افزار پخش فیلم قسمت دوم و سوم‌را نگاه کردم
    حالا هر چی میگردم قسمت ۴ را پیدا نکردم
    تا اینه از مطلب خوب شما متوجه شدم کارگردان یا تهیه کننده (کنتارو میورا ) جونش را از دست داده
    واقعا حیف شد
    به نظر شما باقی داستان ادامه داره؟؟

    1. بنظرم بجای انیمه این شاهکار مانگاش رو بخونی بهتره چون هم ارت بهتری داره هم دارک تره برای پاسخ به سوالتم بگم اره ادامه پیدا میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *