واچرها در مارول (The Wathcer) ؛ معرفی کارکتر و بررسی قدرت ها

چه کسی دنیای مارول را تماشا می‌کند؟ واچرز؟ قدرت‌های او چگونه در دنیای ابرقهرمانی طنین انداز می‌شود؟ با فیگار و نوشتار واچرها در مارول باشید تا آگاه شوید.

Uatu The Watcher به عنوان بخشی از سریال چه میشود اگر به دنیای سینمایی مارول می آید. مجموعه انیمیشنی که قسمت اول آن پخش شد. و اگر فکر میکردید زمان و سفرهای متناوب و جدول زمانی در سریال لوکی خلاقانه بود (البته کمی گیج کننده)، سریال what if درهای بازه های زمانی متعددی را باز میکند – با یک ساختار جدید- که فرم و نظام آن در هر قسمت شکلی متفاوت را به خود می‌گیرد. اما نگران نباشید، Uatu The Watcher راهنمای شما خواهد بود. در ادامه با نوشتار واچرها در مارول همراه سایت فیگار باشید.

واچرها در مارول (The Wathcer)

معرفی کارکتر و بررسی قدرت ها

واچرها در مارول
واچرها در مارول ؛ واچر کیست ؛ واچر در What If

Uatu the Watcher با صدای جفری رایت، عضوی از گونه های بیگانه ای به نام Watchers است که وظیفه خود را برای نظارت، ضبط، اما هیچ گاه در رویدادها خود را دخالت نمیدهند. زیرا در سراسر جهان مارول آنچه که باید، باید رخ دهد. آنها به نحوی مانند مرجع تغییرات زمان هستند، بدون نیاز مستمر به بازیابی جدول خطوط زمانی – دیده بانان یا واچرها میخواهند به طور طبیعی رشد دنیای مارول را تماشا کنند.

Uatu the Watcher در 11 آگوست به عنوان قصه گو / راهنمای سریال What If کار خود را آغاز خواهد کرد. او کارهایی فراتر از راهنما می‌تواند انجام دهد – در واقع خیلی بیشتر – که با مرور تاریخ کمیک بوک اواتو و چگونگی آگاهی از آینده MCU او، به آن خواهیم رسید.

واچر کیست

واچر در مارول
واچر در مارول ؛ واچر کیست ؛ واچر در What If

آتو (Uatu‎) که اغلب به عنوان ناظر شناخته می‌شود، یک شخصیت خیالی در کتاب‌های کمیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کامیکس است. وی که به استن لی و جک کربی ساخته شده‌است، اولین بار در چهار شگفت‌انگیز شماره ۱۳ (آوریل ۱۹۶۳) ظاهر شد.

آتو ناظر زمین است و به دلیل تمایل به شکستن مکرر سوگند خود طور دیگه ای روی او حساب می‌کنند. گاهی اوقات این کار را فقط با حضور شخصی در یک واقعه انجام می‌دهد اما یک کلمه هم نمی‌گوید. با این حال، تنها حضور او اغلب حوادث را تغییر می‌دهد زیرا همه افراد درگیر می‌دانند که او کیست. در موارد دیگر، او در تلاش خود برای کمک به دیگران خیلی آشکار عمل کرده است و این برای او بسیار گران تمام شده است.

درواقع، واچر یک موجود آسمانی است که بر ساز و کار دنیای مارول و مولتی‌ورس نظارت می‌کند. چندین واچر هستند که بدون هیچ‌گونه دخالتی فقط نظاره‌گرند. در نگهبانان کهکشان جلد دوم هم کَمیوی استن لی فقید در بین گروهی واچر بود. البته طراحی واچر در این انیمیشن با آنچه که در کامیک‌ها آمده متفاوت است. در آنجا تعدادی موجود با سرهای بزرگ بودند. اما طراحی واچر در مارول در اینجا بیشتر شبیه ایترنتی است که به نوعی بازآفرینی کل جهان به صورت بدن یک انسان بود.

تاریخچه the Watcher

واچرها در مارول
واچرها در مارول ؛ واچر کیست ؛ واچر در What If

سال‌ها پیش، نژادی فرازمینی پیشرفته از نظر فناوری که به عنوان ناظرها شناخته می‌شدند، تصمیم گرفتند که به نژادهای کمتر پیشرفته جهان کمک کنند. در اولین آزمایش خود، که توسط ایکور ارائه شد، یک هیئت چهار نفره، دانش انرژی اتمی را به سیاره پروسیلیکوس آوردند.

پروسیلیکان ها این هدیه را پذیرفتند، اما از آن برای تولید سلاح های هسته ای استفاده کردند و درگیر جنگ نسل کشی خود شدند. ناظران عهد کردند که دیگر هرگز در کار نژادهای دیگر دخالت نکنند.

ایکور منشور اخلاقی را بر اساس عدم تداخل شدید و مشاهده انفعالی تهیه کرد که چنان سختگیرانه بود که اگر موجود دیگری در پای ناظر جان می‌داد، ناظر هیچ کمکی به او نمی‌کرد. با مشاهده کد جدید خود، ناظران دنیای خود را تخلیه و به سراسر کهکشانها نقل مکان کردند. هر یک از ناظرها منظومه شمسی جداگانه ای را انتخاب کردند تا بتوانند زندگی سایر نژادها را مشاهده و ضبط کنند تا درنهایت آن را با سایر تماشاگران دیگر به اشتراک بگذارند. ناظران سپس به صورت پراکنده با هم جمع می‌شوند تا دانش خود را که جمع کرده اند و آنچه را که مشاهده کرده اند به اشتراک بگذارند. اما آتو یا واچر خودمان زمین را انتخاب می‌کند.


بیشتر بخوانید:


آتو به عنوان یکی از اعضای نژاد واچرها در مارول ، ویژگی‌های مشترکی با هم‌نوعان خود دارد. این توانایی‌ها شامل پرواز، تلپاتی، استفاده از انواع انرژی، ایجاد توهم و تغییر ظاهر می‌شود. حواس تقویت شده کیهانی آتو این اجازه را به او می‌دهد تا بتواند بر روی رویدادهای بی‌شماری به طور همزمان نظارت کند. آتو مجازاً جاودان محسوب می‌شود، هر چند اگر خودش بخواهد، می‌تواند بمیرد. همچنین نشان داده شده که او می‌تواند خودش و دیگران را در زمان جا به جا کند.

اولین برخورد ثبت شده اوتو با یک زمینی در سال ۱۶۰۲ میلادی اتفاق افتاد که ناخوداگاه یک کاپیتان آمریکای آینده را به طور ناخواسته به آن دوران بازگرداند و باعث ایجاد موج هایی در جریان زمانی شد که تهدید کننده واقعیت بود.

گناهان پدر

واچرها در مارول
واچرها در مارول ؛ واچر کیست ؛ واچر در What If

اواتو بخشی از یک تمدن جاودانه است که برخی از اولین موجودات پیشرفته از نظر تکنولوژی در جهان بودند. پدر آتو، ایکور، بخشی از هیاتی بود که تصمیم گرفت آنها باید به تمدن های دیگر کمک کنند و دانش خود را به آنها منتقل کنند. آنها انرژی هسته ای را به سیاره ای به نام Prosillicus رساندند و به علت وحشتی که بین آنها ایجاد شد، دیری نگذشت که بومیان یکدیگر را با سلاح های هسته ای کشتند. مردم Ikor اعلام کردند که دیگر نباید در زندگی سایر نژادها دخالت کنند. در عوض، آنها فقط مشاهده گر باشند و این مشاهدات را به عنوان یک سری داده ثبت کنند. این شروع فعالیت ناظران بود.

بیشتر بخوانید:

آتو اساساً با پدرش مخالفت کرد، حتی زمانی که قوانین جدید آنها در برابر عدم دخالت در امور مردم عادی ایجاد شد. اساساً، او استدلال کرد که ایکور و دیگران مسئول انتخاب پروسیسیلیان برای کشتن خود نیستند. قصد آنها کمک به Proscillians بوده، نه آسیب رساندن به آنها. ایکور مخالفت کرد و گفت که نتیجه تنها چیزی است که مهم است. به طور ناخواسته پایه و اساس یکی از استدلال های اصلی فلسفه اخلاق را ایجاد کرد. کدام مهمتر است، قصد یا نتیجه؟

بیشتر بخوانید:

بعدها، آتو شاهد مسابقه ای به نام Yrds بود که با فرستادن زباله های هسته ای به فضا از شر آنها خلاص شدند. آتو احساس کرد که باید کاری در این زمینه انجام دهد، زیرا ممکن است به سیاره دیگری آسیب برساند. در عوض، او تماشا کرد و منتظر ماند. او تماشای سیاره ای سرکش را که به ضایعات هسته ای برخورد می‌کرد و هر دو را بدون آسیب رساندن به دیگران تکه تکه کرد، متوجه شد که شاید پدرش راست می‌گوید.

1602

واچرها در مارول
واچرها در مارول ؛ واچر کیست ؛ واچر در سریال وات ایف

آتو پایگاه خود را در منطقه آبی ماه کره زمین، شهری کوچک و متروکه ایجاد شده توسط Kree، ایجاد کرد. اواتو همه چیز را تا زمانی که وقایع سال 1602 اتفاق افتاد، تماشا می‌کرد. هنگامی که مجموعه ای از موجودات خارق العاده در مستعمره جدید در آمریکا ظاهر شدند، نگرانی همه وجودش را گرفت. او دریافت که حضور یک انسان از آینده، معروف به “پیشرو”، به طور تصادفی در حال تغییر دادن جدول خط زمانی است.

اواتو گام بی سابقه ای را برداشت و با استفان استرنج، جادوگر جهان، تماس گرفت و شکل اختری خود را به ماه آورد. واچر به طرز ظریفی استرنج را آماده کرده بود و باعث شد او باور کند که جهان به پایان می‌رسد تا او را وادار به تحقیق در مورد هویت پیشین کند. اواتو در مورد سوگند عدم مداخله خود به استرنج گفت، اما هنگام صحبت با دیگر ناظران، آنها متوجه شدند که اختلالی که پیشاهنگ ایجاد کرده بود همه واقعیت ها از بین خواهد برد.


بیشتر بخوانید:


Uatu حدس زد که این جهان قهرمانان را برای جلوگیری از این تهدید زمانی ایجاد کرده است، به همین دلیل است که تغییرات مردان ایکس، چهار شگفت انگیز، ثور و غیره ناگهان شروع به ظهور کردند. این اطلاعات به استرنج داده شد، اما تا زمانی که زنده بود نتوانست آن را به اشتراک بگذارد. او تصور میکرد که پیشرو ممکن است یک تغییرشکل یافته از ویرجینیا باشد، اما معلوم شد که روژاز، یک بومی آمریکایی است که در واقع یک کاپیتان آمریکا از دست رفته در زمان است. استرنج کشته شد، اما به دیگران گفت چگونه روژاز را به آینده بازگردانند. وقتی همه چیز حل شد، Uatu نسخه جیبی این جهان را دریافت کرد تا برای همیشه به عنوان یک واچر ناظر باشد.

دیدار با چهار شگفت انگیز

اواتو با دانستن اینکه عصر قهرمانان فرا رسیده است، اولین باری که روی ماه ظاهر شدند و در جنگ با شبح سرخ و سوپر میمونهای کمونیستی مبارزه کردند، او در نبرد آنها دخالت نکرد. اما به ریچ ریچاردز لطیفه‌ای خاص برای ادامه کاوش در جهان گفت. بعداً، وی به چهار شگفت انگیز در مورد آمدن انسان مولکولی هشدار داد.

این مسائل طبق معیارهای Watcher جنایات نسبتاً کوچکی بودند، اما اواتو وقتی فهمید که گالاکتوس قصد بلعیدن زمین را دارد، سوگند خود را کاملاً کنار گذاشت. واچر سعی کرد زمین را با هولوگرام های آتش و شهاب سنگ های اطراف پنهان کند (که همه مردم جهان را به وجد آورد)، اما منادی گالاکتوس، موج سوار نقره ای، توانست آن را پیدا کند. اواتو از گالاکتوس درخواست کرد که زمین را نجات دهد، اما جهانخوار گرسنه بود و تمایلی به جستجوی غذای دیگر نداشت.

بیشتر بخوانید:

اواتو هزاران سال قبل از تولد گالاکتوس را تماشا کرده بود. او از آگاهی خود در مورد کشتی جهانی گالاکتوس استفاده کرد، قدرت مشعل انسانی را تقویت کرد و او را به داخل کشتی فرستاد تا شیئی به نام Ultimate Nullifier را پیدا کند -چیزی که می‌تواند گالاکتوس را نابود کند. ریچاردز، گالاکتوس را تهدید کرد و او عقب نشینی کرد و زمین را نجات داد. ناظر به ماه برگشت و همه چیز را به حالت عادی برگرداند. اما این وقایع آخرین این مشکلات نبود. در ادامه نوشتار واچرها در مارول با فیگار باشید تا ببینیم واچر در سریال وات ایف چگونه قرار است عمل کند.

واچر در سریال وات ایف

واچرها در مارول
واچرها در مارول ؛ واچر کیست ؛ واچر در سریال وات ایف

اواتو از توانایی خود برای مشاهده سایر زمان بندی ها و واقعیت ها برای بیان آنها برای اهداف خود در بخش های مختلف سریال What If؟ به عنوان ناظر استفاده می‌کند. داستان کلاسیک مارول را مطرح می‌کند، در یک لحظه مهم همه چیز را قطع می‌کند و سپس می پرسد اگر راه دیگری پیش پیش می‌آمد چه میشد. دلیل وسواس زیاد او در مورد واقعیتهای دیگر این است که امیدوار بود پدرش اشتباه کرده باشد، و واقعیتی وجود داشته باشد که توسط ناظران که به پروسیلیکوس کمک میکردند نتیجه مثبتی داشت. به این ترتیب، او در به اشتراک گذاری برخی از امکانات چشمگیرتر برای شخصیت های آشنا مارول با مخاطبان دیده نشده اش روبرو شد.

بسیاری از این واقعیت های متناوب تلخ بودند. در “اچه میشد گر ققنوس نمیمرد؟”، ژان گری خود را با توپ لیزری نکشت. درعوض، شی-آر وقتی مجروح شد، قدرت او را از او پس میگیرد. وقتی آنها را پس گرفت، این کار را با شکست گالاکتوس و نجات شی آر پس گرفت. با این حال، عطش تاریکی ققنوس سرانجام بازگشت و او زمین – و سپس جهان را نابود کرد.


بیشتر بخوانید:


چه میشد اگر انتقام جویان به گروگان های کوواچ تبدیل میشدند؟ داستان دیگری بود که به تصمیم دو ثانیه‌ای یک موجود شبیه خدا وابسته بود. او وقتی میبیند کورینا در تصمیمش ثابت قدم است به جای کشتن خودش، اجازه می دهد انتقام جویان را بکشند. سپس او انتقام جویان را زنده کرد و سعی کرد جهان را در دست بگیرد و در نهایت آن را نابود کند.

ناظر همچنین مجری مجموعه واقعیت های موازی جایگزین مارول بوده است که مدتهاست ادامه دارد، درمجموعه چه میشود اگر ، در هر قسمت، او داستانی از مارول را روایت می‌کند و سپس به یک رویداد واحد و منحصر به فرد نگاه میکند که می‌توانست آن را تغییر دهد، و می‌پرسد چه میشود اگر…؟ واچر همچنین میزبان یک سریال انیمیشن دیزنی + به همین نام است. برای مثال می‌پرسد:

اگر پگی کارتر سرم ابر سرباز را دریافت می‌کرد و کاپیتان آمریکا می‌شد چه می‌شد؟

واچر در What If برایمان توضیح می‌دهد و به اینجا می‌رسد که پس از انفجار پگی به جای استیو سرم را دریافت می‌کند. پگی تبدیل به یک زن تنومند و بسیار قوی می‌شود. اما مثل همیشه برای تثبیت جایگاهش باید به دنیای مردانه غلبه کند. سپس در صحنه‌هایی که همه به نوعی ارجاع یا ادای دین به فیلم‌های قبلی مارول و نه فقط «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» است مونتاژی از تبدیل او به قهرمان جنگ جهانی دوم را شاهد هستیم. از پاره کردن طناب کیسه بوکس با یک ضربه تا صحنه‌ی مست کردنش با استیو. فقط شخصیت‌ها جابه‌جا شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

امید است، از نوشتار واچرها در مارول لذت کافی را برده باشید. شما می‌توانید با دانلود سریال What if از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی مناسب دانلود (که در مقاله لینک شده معرفی نموده‌ایم)، به تماشای آن بنشینید.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار واچرها در مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *