نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If ؛ واچر در خطر است !

قسمت 8 سریال وات ایف پیرامون به تصویر کشیدن رویداد نکسوس می‌پردازد تا همه جهان را متحد کند. با نوشتار نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If با فیگار بمانید.

همه چیز طبق معمول سریال What If با یک فرضیه شروع می‌شود.  اگر شش سال پیش اولترون بر انتقام جویان غلبه می‌کرد، چه اتفاقی برای MCU می‌افتاد؟ در ظاهر همه چیز با پرسش اگر اولترون برنده می‌شد چی اتفاقی می‌افتاد؟ شکل خود را در قسمت 8 وات ایف دراماتیک و ساختارمند می‌کند.  شاید باید به این شکل به همه چیز نگاه کنیم که اولترون عاشق صلح است و برای دستیابی به آن حاضر است به تعداد مورد نیاز افراد را بکشد. با نوشتار نقد و بررسی قسمت هشتم سریال وات ایف با فیگار بمانید.

نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If

واچر در خطر است !

نقد سریال وات ایف قسمت 8, نقد سریال what if قسمت 8
نقد سریال وات ایف قسمت 8, نقد سریال what if قسمت 8

قسمت 8 وات ایف در واقع با صحنه ای از نبرد آغاز می‌شود که در آن دو نفر از غیرقابل باورترین بازماندگان گروهی از سپاهان اولترون را در هم می‌شکنند و برای بینندگان روشن می‌کند که جهان در وضعیت وخیمی قرار دارد و نجات آن به عهده Black Widow و Hawkeye است.

در حالی که این دو انسان بسیار عادی قصد دارند آخرین تلاش خود را انجام دهند، The Watcher حقیقتی را بازگو می‌کند که او حتی آن را بسیار غم انگیز می‌داند، و بعداً آشکار می‌شود که چرا این یکی به شدت به راوی نمایش ضربه می‌زند.

قبل از شروع ساختار روایی این قسمت، به مخاطبان نشان داده می‌شود که Infinity Ultron واقعاً چقدر قدرتمند است، بنابراین وقتی Thanos به سیاره زمین می‌آید، اولترون تصمیم می‌گیرد او را نصف کند و نصف می‌کند و کنترل بقیه سنگ های بی نهایت را به دست بگیرد. از اینجا به بعد، قسمت 8 سریال چه میشود اگر ادامه می‌یابد و داستان‌های کاملاً جدیدی از مارول ایجاد می‌کند که واقعاً درخشان ترین حالت خود را دارند.

اولترون مطمئناً هسته اصلی باقی ماجرا و ساختار روایی دنیای سینمایی مارول خواهد بود، زیرا نیروهای جدید او فقط جاه طلبی خود را برای صلح به هر قیمتی افزایش می‌دهند؛ زیرا او وارد جنگ صلیبی بین کهکشانی می‌شود تا تقریباً در تمام جهان MCU، اعم از آسگارد یا خود ایگو، صلح برقرار کند.

سیاره در برابر تهدیدهای صلح Infinity Ultron مصون است، زیرا کاپیتان مارول متوجه می‌شود که او در نهایت کشته می‌شود. صرف نظر از همه عذاب های بین سیاره ای، وقتی حس آگاهی اولترون تمایلات چشم‌اندازانه دیده بان را تشخیص می‌دهد و او از قدرت خود برای وارد شدن به داخل گالری چند وجهی استفاده می‌کند، همه چیز واقعاً از کنترل خارج می‌شود. با نوشتار نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If با فیگار باشید.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If

نقد قسمت 8 سریال What If, بررسی قسمت 8 سریال وات ایف
نقد قسمت 8 سریال What If, بررسی قسمت 8 سریال وات ایف

در ادامه قسمت هشتم سریال چه میشود اگر به آرامی واقعیتهای بیشتری را آشکار می‌کند. این سریال همچنان به نزدیک شدن Watcher به این جهان ها ادامه می‌دهد، زیرا او را هرچه بیشتر و بیشتر واضح تر دراماتیک می‌کند. تا این زمان او واقعاً به فردی اشتباه نزدیک می‌شود.

این مسئله باعث می‌شود شخصیت پیش بینی شده The Watcher در What If…؟ ثابت می‌کند که موجودی که همه چیز را می‌بیند در تنها شغل خود خوب نیست و او را وادار به شکستن قول خود مبنی بر عدم مداخله در رویدادهای جهان می‌کند.

الترون که اکنون از قدرت نامحدود سنگ‌های بی نهایت برخوردار است، نسخه صلح خود (کشتن همه) را به جهان گسترده تر آورده است و همه زندگی را در همه جا از بین می‌برد. درست زمانی که به نظر می‌رسد همه چیز بدتر از این نمی‌شود، اولترون موفق به انجام غیر ممکن می‌شود. او می‌تواند The Watcher را ببیند و تصمیم می‌گیرد تا ماموریت خود را در سراسر جهان چندگانه گسترش دهد. اولترون چگونه متوقف می‌شود؟ ما نمی‌دانیم… ما مانند The Watcher دانای کل نیستیم…

پس از شکستن قالب فیلم در قسمت 7 سریال وات ایف “Party Thor” در هفته گذشته، وقتی به قسمت 8 What If می‌رسیم، می‌بینیم که ما مستقیماً به جهان افسرده دیگری برمی‌گردیم که همه چیز در آن اشتباه شده است.

با این وجود، به دو دلیل می‌شود از این قسمت لذت برد: اول این که اولترون را به عنوان یک مرد بد باید دوست داشته باشیم. او واقعاً یک شرور MCU کم ارزش است و دیدن او در داستان دیگری بسیار لذت بخش بود.

واقعاً تحت تأثیر قرار می‌گیریم که پس از هفت قسمت تماشا، بالاخره The Watcher نقش فعال تری در این نمایش ایفا می‌کند. بله، می‌دانیم که این امر بر خلاف قول عدم مداخله او است، اما شما نمی‌توانید جفری رایت را که همواره درخشان است در این نقش ببینید و او مجبور به انجام کاری نشود. نبرد او با اولترون در این قسمت از نظر بصری یکی از جالب ترین چیزهایی بود که ما در سریال دیده بودیم و احساس می‌کردیم کتاب کمیک جک کربی زنده شده است.

در مورد انیمیشن صحبت می‌کنیم، در حالی که نمی‌دانیم بودجه هر قسمت چگونه است، اما نمی‌توانیم فکر کنیم که آنها برخی از قسمت ها را بررسی کرده اند تا این قسمت را تا حد ممکن زیبا جلوه دهند. شما در این قسمت حقیقتا تحت تاثیر انیمیشن سیال پویا قرار خواهید گرفت. با نوشتار نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If همراه فیگار بمانید.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If

نقد سریال وات ایف قسمت 8, نقد سریال what if قسمت 8
نقد سریال وات ایف قسمت 8, نقد سریال what if قسمت 8

تقریباً هر دقیقه از قسمت 8 وات ایف پر از عمل است و پیچ و خم داستان باعث ایجاد یک سکانس نبرد نهایی باورنکردنی می‌شود. این قسمت کاری کرد که نتوانیم منتظر قسمت آخر باشیم. همانطور که گفته شد این قسمت با مبارزه Black Widow و Hawkeye برای زنده ماندن در برابر ارتش ربات‌های Ultron آغاز می‌شود.

علیرغم تلاش های آنها، اولترون موفق به پرتاب هسته ای در سراسر زمین می‌شود و همه زندگی را از بین می‌برد و به صلح با مفهوم مورد نظر خودش می‌رسد. سپس او بدون زحمت سنگ های بی نهایت را به دست می‌آورد و اقدام به ویرانی در سایر سیارات می‌کند.

با انجام مأموریت خود، او به جهان چندگانه نگاه می‌کند. این مسئله یک سکانس سینماتیک را شروع می‌کند که به عنوان بهترین لحظه از کل سریال وات ایف باید آن را در نظر بگیریم، مگر اینکه در پایان بتواند چیزی را حتی بهتر به نمایش بگذارد.

دیدن اینکه Ultron چقدر قدرتمند است وقتی به سنگ‌های بی نهایت مجهز شده است یک لذت واقعی است. ویرانی و هرج و مرجی که او ایجاد می‌کند یک ضیافت بصری است. بعد از فراز و نشیب در هفت قسمت قبلی، عالی است که در نهایت یک اپیزود تقریباً عالی را ببینید؛ چه میشود اگر یک قسمت عالی ببینید؟!

در پایان What If قسمت 8، Watcher توسط Ultron شکست خورده و فرار می‌کند. با قدرتمند شدن Ultron  Watcher باید سرانجام خود را درگیر کند و با قهرمانان باقی مانده تعامل داشته باشد. او در نسخه تاریک دکتر استرنج ظاهر می‌شود و بنابراین استخدام نگهبانان جهان چندگانه را آغاز می‌کند.

همانطور که گفتیم اولترون آنقدر قدرتمند می‌شود که می‌تواند دیده بان را ببیند. این مسئله بی سابقه است و اگرچه Watcher می‌تواند همه اتفاقاتی را که رخ داده و خواهد افتاد، ببیند، اما او این را ندید. ترس در صدای Watcher نگران کننده است و نشان می‌دهد که Ultron چقدر قدرتمند شده است.

همانطور که اولترون گفت: “همه چیز در چند جهان امکان پذیر است.” این احتمال وجود دارد که ما شخصیت هایی از سایر فرنچایزها را ببینیم! شاید برخی چهره های دیزنی  را ببینیم که لحظات پایانی را به یاد ماندنی می‌کند.

چه میشود اگر قسمت 8 بهترین اپیزود تا کنون است. این قسمت دقیقاً همان چیزی بود که باید از اول می‌بود. درک وحشتناکی است که اگر انتقام جویان در مقابل اولترون می‌باختند چه اتفاقی می‌توانست برای جهان بیفتد. شانس به وضوح مشخص شده است و بازبینی Age of Ultron تأثیر بیشتری خواهد داشت.

مایه تاسف است که برای دیدن یک قسمت فوق العاده این مدت طول کشیده است. هرچند دیر دیدن بهتر از هرگز ندیدن است!

نقد قسمت 8 سریال What If, بررسی قسمت 8 سریال وات ایف, نقد سریال وات ایف قسمت 8, نقد سریال what if قسمت 8
نقد قسمت 8 سریال What If, بررسی قسمت 8 سریال وات ایف

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


3 thoughts on “نقد و بررسی قسمت 8 سریال What If ؛ واچر در خطر است !

  1. به نظرم این یه فرصت مناسب برای خلق یه ابر قهرمان برتر در کل دنیای مارول است که از یک جهان موازیی میاد که هیچ ابر قهرمانی در ان نبود و او خودش بزرگ ترین و برترین ابر قهرمان ان دنیاست
    که در نبردی شکوهمندانه Ultron رو شکست میده
    در قسمت های بعد نیز سکانس های عالئ از زندگی نامه ش توسط واچر روایت میشه
    فردی کاملا عادی هماند همه با سطح ضریب هوشئ نرمال با پشتکار و تلاش به چهره ای موفق در علم ورزش نویسندگی سیاست و غیره تبدیل میشه و محبوب دل ها اما پس از مدتی متوجه میشه که زندگی بیش از اینهاست در جامعه همچنان سرشناس اما در خفا پر حال پژوهش های علمی است که او را از این زندگی خسته کننده نجات میده
    و بعد ها با مطالعه زیاد به نوعی تکنولوژی عظیم دست پیدا میکنه که می‌تونه ماهیت جهان هستی رو بفهمه و بتونه اتم چ ریز اتم را کنترل و یا حتی اجرامی پر انرژی را همانند سنگ های ابدیت از حالت ماده به انرژی تبدیل کنه و یا برعکس اون برای جمعیت در حال رشد بشر خانه های متععدی در فظا میسازه با موجودات دیگر در کمال احترام ه اون هیچ وقت موجودات شرور و نمیکشه بلکه بیش تر نیروی اون ها رو میگره و با همون زندانی برای اون ها میسازه اون ذهن همه انسانها رو طوری با ابر کامپیوتر ها پیوند میزنه که عادی ترین مردم در هر لحظه افکاری تولید میکنند که نوابغ دوران ما از درک یک صدم اونها هم عاجزه این شخصیت انقدر به انسان ها رو ارتقا داده و چنان تکنولوژی هایی به موجودات بخشیده که ضیف ترین موجودات و انسان های انجا انقدر پیشرفته اند که ابر قهرمانانی چون کاپیتان مارول در مقایسه با انها عددی به حساب نمیایند
    علاوه بر اون دیگه هیچ انسانی نمیمیره و رسما جاودانن اون همیشه عدالت رو بر قرار میکنه و یه نور چشمی هم به نژاد انسان و زادگاهش زمین داره
    اون حتی قابلیت سفر ابعادی حالت های عرفانی عمیق
    و از بره و چنان سرعتی داره که قادر به بودن در چندین نقطه را چه از لحاظ فیزیکی و روحی داره
    اون بر خلاف خیلی از ابرقهرمانان که نمیدوند قدرتشون از کجا هست اون همه قدرتشو خودش ساخته و در نبرد ها به کمک هوش مصنوعی ساخت خودش میتونه بهترین عملکردش و نشون بده
    البته اونقدر قویه که می‌تونه حریفشو در کسری تز ثانیه تجزیه اتمی کنه و به ذخیره انرژی تبدیل کنه
    اون حتی فرا تر رفته و توانسته درباره روح نیز اطلاعات به دست اورد و علاوه بر دنیا هایی که واچر قادر به دیدنشونه میتونه ورارد بعد هایی از زندگی بشه که برای هیکس حتی واچر ممکن نیست
    اون حتی قدرت هایی رو چه از نظر علم و عرفانی و روحی کسب کرده که از این ها هم بالا ترند اما
    خودش برخی از اونا رو از حافظه ش خالی کرده چون خوشم مقعد ه که خیلی از چیزارو سریع تر از زمانش میدونه

    اون رسما تنها کسیه که یادش میاد انسان های عادی مثل ما روزی عاشق شبکه های مجازی بودن احساسات داشتن و حتی جوک میگفتن
    همه اینها تقبریا در انسان های ان دوره که پیشرفته بودند معنایی نداشت و او از این نظر هم که هنوز فردی بود که این ها رو به یاد داشت خیلی با ارزش بود

    حالا باحال نمیشد که مارول تصویری قرن ها جلوتر از تمدن بشری امروز نشان میدانند ؟ و یک نبرد باشکوه؟

    1. بسیار سپاسگزارم از توجهتون. اگر تمایل به نوشتن نقد و هرگونه مطلبی هستید، می‌تونید در سایت فیگار به عنوان مهمان فعالیت حرفه ای داشته باشید. اگر تمایل به نویسندگی دارید حتما به ما ایمیل بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *