نقد قسمت 6 سریال what if ؛ زیرکی Killmonger و برنامه بلند پروازانه او

قسمت 6 سریال What If به لطف نوشتار ضعیف و طرح قابل پیش بینی، کمتر سرگرم کننده است. با نوشتار نقد قسمت 6 سریال what if همراه فیگار باشید.

با تماشای نسخه های مختلف شخصیت های محبوب فیلم ها و سریال های مارول ، طرفداران با جنبه های جدیدی از آن شخصیت ها آشنا می شوند. بنابراین، این سریال کاملاً با عنوان چه میشود اگر خودش عجین شده است. زیرا دقیقاً نشان می‌دهد که ساختار به چه شکلی است.

اگر در سرنوشت آنها کوچکترین تغییری در جهان متفاوت کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، ثور، هالک و دیگر شخصیت های مارول رخ میداد چه میشد. علاوه بر این، این سریال همچنین آنچه را که در جهان متفاوت اتفاق افتاده است در مقایسه با آنچه که ما قبلاً شاهد آن بودیم به تصویر می‌کشد.

قسمت ششم سریال What If علاوه بر نداشتن عناصر سرگرم‌کننده، عمق احساسی قسمت های قبلی را هم ندارد. آخرین قسمت از What If…؟ در رابطه با دو شخصیت با نام‌های Killmonger و Tony Stark ساتختار روایی خودش را فرم می‌دهد.

در اوایل قسمت 6 سریال چه میشود اگر ، ما می‌بینیم که Killmonger جان تونی استارک را در افغانستان نجات می‌دهد. و در ادامه، با گذشت زمان، بیننده از زیرکی کیلمونگر و برنامه بلند پروازانه او برای براندازی واکاندا و متحدانش در دنیای واقعی آشنا می‌شود.

در واقع Killmonger، میلیاردر عجیب و غریب را نجات می‌دهد قبل از اینکه ده حلقه بتواند او را به گروگان بگیرد. اگرچه ممکن است روی کاغذ جالب به نظر برسد و بدون شک لحظات جالبی وجود دارد، اما متأسفانه این قسمت، یکی از قسمت های ضعیف است.

نقد قسمت 6 سریال what if

زیرکی Killmonger و برنامه بلند پروازانه او

قسمت ششم سریال What If, نقد قسمت 6 سریال what if, قسمت 6 سریال What If
قسمت ششم سریال What If, نقد قسمت 6 سریال what if, قسمت 6 سریال What If

ما با یکی از ضعیف ترین قسمت های فصل اول روبرو هستیم، که فقط سه قسمت دیگر باقی مانده است، و نه به این دلیل که به موضوعات جالبی نمیپرداز ، بلکه به این دلیل است که این کار را با سرعت کامل انجام میدهد، بدون اینکه زمان لازم برای هضم اطلاعات وجود داشته باشد.

در هر یک از قسمت‌ها مشخص خواهد شد که مارول بسیار دوست دارد تونی بارها و بارها به روش‌های مختلف بمیرد. امیدواریم Iron-Man در آرامش از MCU در قبر رهایی پیدا کند. گویا مارول قصد دارد بگوید:

ما تونی استارک را باز می‌گردانیم تا هر بار او را بکشیم.

ماجراجویی ساختار روایی قسمت ششم سریال چه میشود اگر نسبتاً سریع است و شما حتی نمی‌توانید نفس بکشید؛ وقتی برخی از قهرمانان مورد علاقه شما به مرگی ناخوشایند به سمت تارکی سوق پیدا می‌کنند.

در حالی که به نوعی می‌تواند یکی از ویژگی‌های مهم این قسمت از سریال وات ایف باشد که داستان سریع اتفاق بیافتد و با توجه به محدودیت زمانی آن، باید چنین باشد. در عوض، نویسندگان تا پایان قصد دارند به زور شما را پای این قسمت و همراهی کردن نگه دارند، که اتفاقاً بخش مهیج نمایش را نیز به خطر می اندازد. پایان قسمت 6 سریال وات ایف نه تنها قابل پیش بینی است، بلکه خط داستانی Killmonger به شدت یادآور فیلم پلنگ سیاه است.

به ما فرصتی داده نمی‌شود که برای کشته شدگان عزاداری کنیم و هیچ دسیسه ای در مورد قاتل آنها وجود ندارد. بنابراین آنچه که در ادامه می‌آید بسیار عادی و حتی کمی بد است. چون همه چیز را قبلاً دیده اید. پایان تا حدودی هیجان انگیز است و یک معمای بزرگ وجود دارد. در ادامه با نوشتار نقد قسمت 6 سریال what if همراه فیگار بمانید.

بررسی قسمت 6 سریال What If, قسمت 6 سریال چه میشود اگر, قسمت 6 سریال وات ایف
بررسی قسمت 6 سریال What If, قسمت 6 سریال چه میشود اگر, قسمت 6 سریال وات ایف

بیشتر بخوانید:

در ابتدای قسمت 6 What If مارول این احتمال را ایجاد میکند که بشریت، قهرمانی را که تونی استارک نامیده می‌شد از دست بدهد. این قسمت با این احتمال صحبت ساختار خودش را شکل می‌دهد که تونی استارک با اریک استیونز همذات پنداری کرده است؛ به گونه ای که با او اتحادی ایجاد کرده تا نمونه اولیه یک پهپاد جنگی آنتروپورمورف از راه دور را کنترل کند که به صنعت تسلیحات نیرو می‌بخشد و جان سربازان را نجات می‌دهد. اما، روایتی که در این قسمت از سریال دراماتیک می‌شود به ندرت آن‌طور که انتظار می‌رود، به پایان می‌رسد.

استدلال‌های زیادی برای موافق و مخالف قسمت 6 وجود دارد: از یک سو، ساختار بسیار شتابزده پیش می رود، به طوری که با مشاهده پیامدهای این اتحاد، زمانی برای دوئل یا دیدن عواقب آن وجود ندارد.

همراه با این واقعیت که انیمیشن گاهی از نظر حالت چهره کمتر از حد انتظار پرداخت می‌شود، باعث شده قهرمانان داستان بسیار بت و بی حال و هوا به نظر برسند و باور آنچه در حال رخ دادن است دشوار است. اگر آنچه در حال رخ دادن است در سطح احساسی بینندگان را تحت تأثیر قرار دهد، بسیار سریال غریب و عجیب و سخت بی نظیری می‌بود، اما این میزان از همدلی به دست نمی آید.

از سوی دیگر، قسمت 6 سریال وات ایف بسیار عجولانه و ضد دیالوگ است. تا حدی که پیام نهایی بسیار مبهم شکل خودش را روی ذهن بیننده شکل می‌دهد. در ابتدای این قسمت مارول به ما می‌گوید که نجات تونی استارک باعث شد ما مرد را حفظ کنیم اما قهرمانی را که قربانی می‌شود از دست بدهیم؛ اما در پایان، مشخص نیست که اصل داستان چیست. اینکه هدف وسیله را توجیه می‌کند؟ شجاعتی که افراد نمونه به ما می‌دهند بیشتر از اشتباهاتشان است؟

قسمت ششم سریال What If, نقد قسمت 6 سریال what if, قسمت 6 سریال What If, بررسی قسمت 6 سریال What If, قسمت 6 سریال چه میشود اگر, قسمت 6 سریال وات ایف
قسمت ششم سریال What If, نقد قسمت 6 سریال what if, قسمت 6 سریال What If

در مورد شخصیت ها، ما از نام بردن آن‌ها اجتناب می‌کنیم تا هیچ شگفتی را از دیدن این قسمت از بین نبریم، اما پیش بینی می‌کنیم که ما در حال بازگشت به واکاندا هستیم که در آن تمام اسطوره شناسی و تصاویر فیلم پلنگ سیاه را بازیابی کنیم. هر چند به روشی بسیار زودگذر که به هیچ‌وجه هیچ چیز در این قسمت ما را نمی‌کشاند، این قسمت باید طولانی تر می‌بود.

تا اینجا می‌توانیم بگویم سریال چه میشود اگر مجموعه ای است که به طور مستقیم از مفهوم علمی تخیلی، ترسناک و کلاسیک  فراتر از حد استفاده می‌کند که در نهایت ما را مجبور به تأمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد قسمت 6 سریال what if سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *