بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک از نگاه سایت فیگار

سینمای فرانسه، به خودی خود وحشتناک است. در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک از نگاه سایت فیگار خواهیم پرداخت.

فیلم‌های فرانسوی همیشه متمایز و مهم بوده است. در این نوشتار، فیلم های برتر فرانسوی در ژانر ترسناک که بر اساس امتیاز IMDb آنها رتبه‌بندی شده‌اند، را به شما معرفی خواهیم کرد. در طول تاریخ طولانی این ژانر، یکی از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین جنبه‌ها، برداشت‌های مختلف سینمایی بین المللی از جنبه‌های شناخته شده این ژانر بوده که بهترین فیلم های ترسناک را خلق کرده است.

فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. هنر فرانسه همیشه برای بوم جهانی به طور کلی متمایز و مهم بوده است که طبیعتاً به دنیای بیمارگونه وحشت فرانسوی گسترش می‌یابد. این سینما، تا همین امسال، بهترین فیلم های ترسناک 2023 را نیز خلق کرده است.

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

برترین فیلم های کشور فرانسه ترسناک

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

با وجود جنبش‌های پیشرو مانند New French Extmity و New French Wave که تأثیر بسیار ارزشمندی بر کل سینمای جهان داشتند، برخی از فیلم‌های فرانسوی در این کشور، از ترسناک‌ترین و مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ هستند.

Calvary

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
فیلم های برتر فرانسوی در ژانر ترسناک

فابریس دو ولز، کارگردان ترسناک فرانسوی، اولین فیلم بلند خود را با این فیلم New French Extremity انجام داد که ترکیبی از عبارات وحشیانه خاصی از آن جنبش با برخی از ترسناک کریسمسی و کمدی سیاه و سبک رواشناختی جنسی سیاه و سفید است.

این فیلم، حول محور یک نوازنده مسافر خوش شانس می‌چرخد که در یک شهر کوهستانی منزوی با یک مسافرخانه‌دار عجیب و غریب و برخورد می‌کند. فیلمی که به مقدار غیرمعمولی از قدرت و لحن جسورانه خود می‌بالد. به خصوص برای اولین بار، فیلم یک سفر منحصر به فرد و فوق‌العاده ناراحت کننده به دنیای عجیب و غریب است. این فیلم، یک ورود بیرحمانه و دست کم گرفته شده در کانون ملت است.

Inside

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

Inside، یک تجربه واقعا هولناک و نقطه ورود عالی به جنبش افراط گرایی جدید فرانسه است. اگرچه امتیاز IMDb نشان‌دهنده یک واکنش تفرقه‌انگیز است؛ اما استقبال متفاوت نشان‌دهنده قدرت کاملاً خام و بی‌وقفه فیلم است. Inside که یک چرخش فمینیستی در فرمول تهاجم به خانه است، داستان یک مادر بیوه در شب کریسمس را نشان می‌دهد که یک عمل بی رحمانه و دلخراش از تهدید و انتقام را تجربه می کند.

بئاتریس دال، نماد ترسناک فرانسوی، در یکی از ترسناک‌ترین نقش‌های شرور زن در تمام دوران نقش آفرینی می‌کند و تصاویر فراموش نشدنی فیلم، آن را به سفری دلخراش و درخشان به جهنم تبدیل می‌کند.

Raw

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

جولین دوکورنو، هنگام ساختن فیلم Raw، داستان بسیار هوشمندانه‌ای از آدم‌خواری آمیخته با دوران بلوغ را به دنیا آورد. غوطه‌ور شدن عجیب و غریب و خنده‌دار سیاه به دنیای یک زن جوان، گیاهخوار، که با ولع تازه‌ای که به گوشت پیدا کرده است، رابطه‌ای وحشتناک را آغاز می‌کند.

لنز فیلم، یک اثر منحصر به فرد و مشخصاً با عنصر زنانه است که هر دو چیزهای زیادی دارند. برای بیان چند تصویر ناپسند از عادات گوشتخواری شدید، دختر نیاز به توجه به برخی جنبه‌ها و اصول اخلاقی دارد که فیلم به خوبی آن‌ها را با درام روانشناختی خود در می‌آمیزد.

Brotherhood Of The Wolf

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

کراس اوور موفق Brotherhood of the Wolf، ترکیبی شیک و بسیار سرگرم‌کننده از ترسناک گرگینه و گوتیک به همراه سکانس‌های اکشن ماتریکسی می‌باشد و نقطه ورود عالی به وحشت فرانسوی و یک سواری وحشیانه و دیوانه‌کننده است.

خلاصه داستان فیلم، به یک مرد و دستیار مرموزش می‌پردازد که برای بررسی یک سری قتل‌های وحشتناک به شهر کوچکی اعزام می‌شوند. برخی از سکانس‌های آخر فیلم، از جمله صحنه‌ای پرتنش در یک مخفیگاه مخفی، تا حدی ترسناک هستند که این فیلم را به یک فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ تبدیل می‌کنند.

Climax

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
برترین فیلم های کشور فرانسه ترسناک

بدون شک، می‌توان هر فیلم از گاسپار نوئه را در این لیست قرار داد و باز هم به همان خوبی عمل کرد. این تحریک کننده بدنام از زمانی که برای اولین بار با I Stand Alone به صحنه آمد، دست به موج زد. با این حال، آخرین تلاش کامل او، که Climax نام داشت، منسجم‌ترین و قابل تماشاترین پروژه اوست.

این فیلم حول محور گروهی از رقصندگان تجربی است که یک شب در یک سالن ورزشی متروکه مسموم می‌شوند. پس از نوشیدن ناآگاهانه Sangria که حاوی ال اس دی است، رقصندگان شروع به هذیان‌گویی خشونت‌آمیز می‌کنند. تکنیک دوربین سرگردان نوئه، در درون زمینه بسیار خوب عمل می‌کند و کل تجربه فیلم، شبیه هیچ چیزی نیست که تاکنون ساخته شده است.

Martyrs

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

فیلم Martyrs، فیلمی است که جنبش افراط‌گرایی جدید فرانسه را به خط مقدم فیلم‌های زیرزمینی ترسناک آورد. Martyrs فیلمی دشوار است. فیلم که در ابتدا به عنوان یک فیلم انتقامی معمولی شروع شد. در این فیلم، همه‌چیز به زودی به گودال‌های ترسناک فراموش‌نشدنی و متجاوزانه با تفکرات مذهبی و مفهوم عالی فرود می‌آید.

Martyrs شامل یکی از ترسناک‌ترین و ویرانگرترین نقطه اوج در کل ژانر است. Martyrs که یک تلاش فرانسوی است، حاوی ترکیبی نوآورانه از مغز و احشاء می‌باشد و راه را برای فیلم‌های بیشتری در جنبش مرتبط برای جذب مخاطب بین‌المللی انجام می‌دهد.

Possession

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

Possession یک قطعه فیلمسازی بسیار عجیب است. این فیلم که محصول مشترک فرانسه و آلمان می‌باشد، یک رمان عاشقانه گوتیک است که کمی از حیرت لاوکرافتی به آن اضافه می‌شود. سم نیل و ایزابل آجانی در نقش زوجی بازی می‌کنند که در وخامت طلاق هستند.

کارگردان آندری ژولاوسکی که در تصاویر اوج خود بسیار عجیب است، یک نبوغ خاطره انگیز را خلق می‌کند که از آن زمان به بعد، پیروانی متعهد پیدا کرده است که تا به امروز به رشد خود ادامه می‌دهند.

The Tenant

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

رومن پولانسکی، محله چینی‌ها را با کابوس آغشته به اضطراب پارانویا دنبال کرد. فیلمی که به نظر می‌رسد از دنیای دیگری باشد. The Tenant فیلمی است که کمتر به روایت می‌پردازد تا تنش و اتمسفر موجود در خلق و خوی فیلم، لایه‌هایی از ترس روان رنجور و توطئه‌هایی که همه آن‌ها را در بر بگیرد.

The Tenant یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌سازی‌های چند دهه اخیر است. این فیلم که در ابتدا توسط منتقدان معاصر با استقبال ضعیفی روبرو شد، پس از آن مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت که منجر به تحسین منتقدان و به طور کلی جامعه ترسناک شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رومن پولانسکی

بهترین فیلم های آپارتمان محور ترسناک

Eyes Without A Face

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

چشمان بدون چهره یک فیلم تاریخی و تاثیرگذار و یک پرتره شبه سوررئالیستی از گناه، وسواس، و قتل است که حاوی برخی عناصر اولیه وحشت بدنی و حتی عناصر اسلشر می‌باشد. پدری که یک جراح مشهور است، برای جایگزینی چهره مخدوش دخترش به تلاشی مرگبار دست می‌زند.

در حالی که این فیلم در ابتدا به دو فیلم بلند با فیلم‌های اسکلاکی تنزل پیدا کرد، دهه‌ها پس از آن نشان داد که این فیلم شاهکاری از تصویرسازی و ترسناک افسانه‌ای است که از زمان اکران اولیه بر فیلم‌های بی‌شماری تأثیر گذاشته است. چشم‌های بدون چهره یک امر ضروری برای طرفداران ترسناک می‌باشد.

Diabolique

بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک
بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک

فیلم Diabolique اثر هانری ژرژ کلوزو که پیشرو جنبش موج نو فرانسه است، یک فیلم ترسناک و معمایی می‌باشد که اغلب در کنار آثار کلاسیک هیچکاک در همان دوران ذکر می‌شود. طرح نسبتاً ساده بر روی زنی متمرکز است که با معشوق شوهر افتضاح خود متحد می‌شود تا مرد را به قتل برساند.

پس از ارتکاب این عمل، یک سری اشتباهات شکسپری رخ می‌دهد که منجر به تنش فزایند می‌شود. نتیجه یک فیلم هوشمندانه و ترسناک است که شامل پایانی حساب شده و یک تشدید بی‌نظیر از تعلیق است که آن را به یکی از جواهرات تاج سینمای فرانسه تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی ترسناک از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

جنبشی که باعث ساخت فیلم‌های مختلف در ژانر ترسناک در فرانسه شد، چه نام داشت؟

این جنبش‌ها New French Extmity و New French Wave نام داشتند که تأثیر بسیار ارزشمندی بر کل سینمای جهان گذاشتند.

کدام فیلم فرانسوی ترسناک، با فیلم‌های هیچکاک مقایسه می‌شود؟

فیلم Diabolique، به دلیل روایت ساده، با فیلم‌های آن زمان هیچکاک مقایسه می‌شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *