بهترین فیلم های فرانسوی 2022 و 2021 ؛ جدیدترین فیلم های فرانسه را بشناسید

از فیلم‌های کلاسیک موج نو تا فیلم‌های مدرن فرانسوی، در نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی 2022 و 2021 به فیلم های مهم این کشور خواهیم پرداخت. با فیگار همراه باشید.

شاید هالیوود پادشاه بلامنازع صنایع جهانی فیلم باشد، اما سینمای مدرن، تمام وجود خود را مدیون فرانسوی هاست. در سال 1895، برادران آگوست و لویی لومیر یک دوربین متحرک، به نام سینماتوگراف اختراع کردند و اولین فیلم بلند خود را ساختند. در این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های فرانسوی 2021 پرداخته‌ایم.

پس از اختراع سینماتوگراف، صنعت سینمای فرانسه به یکی از معتبرترین صنعت‌ها در جهان تبدیل شده است؛ که ایجاد جنبش‌های تاثیرگذاری مانند “Nouvelle Vague” (موج نو فرانسه) در اواخر دهه 50، و خلق نسل‌هایی پر از پتانسیل؛ پس از آن است.

اخیراً، تا حدی به لطف تعهد نتفلیکس به تولید محتوای بیشتر در این کشور، مخاطبان آمریکایی گسترده‌تری را جذب کرده است. از سوی دیگر، بهترین فیلم‌ها مدت‌هاست که در ساختار سینمایی فرانسه شکل می‌گیرد. بنابراین، چه فرانسوی‌ دوست سرسخت باشید، چه نباشید، شما محکوم به دیدن بهترین فیلم های فرانسوی و فیلم های ممنوعه فرانسه خواهید بود. در ادامه با بهترین فیلم های فرانسه 2021 همراه ما باشید.

بهترین فیلم های فرانسوی

به همراه مهم ترین های سال 2021

لیست بهترین فیلم های عاشقانه 2022 فرانسه در طول تاریخ و بهترین فیلم های 2022 فرانسوی در ذیل برای شما تهیه شده است:

لیست بهترین فیلم های عاشقانه فرانسه در طول تاریخ و بهترین فیلم های 2021 فرانسوی در ذیل برای شما تهیه شده است:

بهترین فیلم های 2021 فرانسه که در این نوشتار به معرفی آن‌ها پرداخته شده است:

بهترین فیلم های فرانسوی 2021
بهترین فیلم های فرانسوی 2021

مقاله‌هایی از سایت فیگار که ضمن نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی 2021 ممکن است مورد توجه شما باشند:

Fire

بهترین فیلم های 2022 فرانسوی
بهترین فیلم های 2022 فرانسوی
این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2022 فرانسوی داستانی در فضای مثلث عشقی را مطرح می‌کند. ساختار روایی فیلم آتش در مورد زنی است که بین دو مرد، شریک قدیمی او و بهترین دوستش، معشوق سابقش گیر کرده است.
بیشتر بخوانید:

Heartbeast

مورد انتظارترین فیلم های فرانسوی 2022
مورد انتظارترین فیلم های فرانسوی 2022
الینا، یک خواننده رپ 17 ساله، مجبور می شود کشور زادگاهش فنلاند را ترک کند و زمانی که مادرش دوست پسر فرانسوی پیدا می‌کند، به جنوب فرانسه نقل مکان می‌کند. او بلافاصله جذب خواهر ناتنی جدیدش سوفیا 18 ساله می‌شود که یک رقصنده باله کاریزماتیک است که زندگی دوگانه ای پر از پسران و مواد مخدر دارد. به زودی دوستی الینا و سوفیا به یک بازی قدرت با عواقب سمی تبدیل می‌شود. قطعا این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2022 فرانسوی است که باید ببینید و از آن لذت ببرید. در واقع این فیلم از مورد انتظارترین فیلم های فرانسوی 2022 است.

One Year, One Night

بهترین فیلم های فرانسوی 2022
بهترین فیلم های فرانسوی 2022, فیلم های عاشقانه فرانسه 2022
یک جوان اسپانیایی و دوست دخترش که هر دو نجات یافته‌اند، تلاش می‌کنند تا با آسیب روانی حمله تروریستی که به شدت بر زیست آن‌ها تاثیر گذاشته است، مبارزه کنند.

About Joan

جدیدترین فیلم های فرانسوی 2022
جدیدترین فیلم های فرانسوی 2022
جوآن ورا که وقتی چهره‌ای از گذشته‌اش دوباره ظاهر می‌شود، غافلگیر شده، با پسرش ناتان به حومه شهر می‌رود. در آنجا او خاطرات پراکنده ای از برخوردهای عاشقانه گذشته خود را تجربه می کند. یکی از جدیدترین فیلم های 2022 فرانسوی که باید ببینید همین فیلم است.

Incredible But True

جدیدترین فیلم های 2022 فرانسوی
جدیدترین فیلم های 2022 فرانسوی
آلن و ماری به خانه رویاهای خود در حومه شهر نقل مکان می‌کنند. اما عامل املاک به آنها هشدار می‌دهد که: آنچه در زیرزمین جضور دارد ممکن است زندگی آنها را برای همیشه تغییر دهد. این فیلم به عنوان جدیدترین فیلم های فرانسوی 2022 قطعا شما را در دیدن فیلم ارضا خواهد کرد.

Coma

بهترین فیلم های 2022 فرانسوی, بهترین فیلم 2022 فرانسوی
بهترین فیلم های 2022 فرانسوی, بهترین فیلم 2022 فرانسوی
رفتار آنلاین و مصرف محتوا از نگاه دختر نوجوانی که مخاطبان را در رویاها و کابوس های خود غرق می‌کند. او که بین رویاها و واقعیت حرکت می‌کند، توسط یک یوتیوبر نگران کننده و مرموز به نام پاتریشیا کوما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

La Haine

بهترین فیلم های فرانسوی 2021
بهترین فیلم های فرانسوی 2021
  • نام فارسی: نفرت
  • کارگردان: متیو کاسوویتس
  • بازیگران: ونسان کسل،‌هوبرت کاوندی، سعید تغماوی، سرژی لوپس و آندره دامان

۹۸ دقیقه مدت زمان فیلم فرانسوی نفرت است. این فیلم در سال ۱۹۹۵ با نویسندگی متیو کاسوویتز، ساخته و یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های فرانسه شد. این فیلم به صورت سیاه و سفید منتشر شده‌است. در اول فیلم دیالوگ “تنفر، تنفر ایجاد می‌کند” گفته می‌شود، و نام فیلم نیز از آن انتخاب شده‌است. داستان سه پسر جوان، که برای زنده ماندن در حومه شهر در تلاش هستند.

Amélie

بهترین فیلم های فرانسه 2021
بهترین فیلم های فرانسه 2021
  • نام فارسی: آملی
  • کارگردان: ژان پیر ژونه
  • بازیگران: اودره توتو، متیو کاسوویتس، روفوس، تیکی اُلگادو، سرژ مرلان، آندره دامان و پیر اتکس

فیلم آملی، یکی از مشهورترین آثار فرانسه است. در ژانر رمانتیک و به نویسندگی گیوم لورن، در سال  ۲۰۰۱ ساخته شد. این فیلم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای اروپا و یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های غیر انگلیسی زبان شناخته می‌شود.

در طول فیلم شاهد زندگی خانواده آملی قبل از تولد او، در زمان تولد و تا بزرگسالی او هستیم. پدر و مادر املی دچار نِوْرُز هستند و حتی او را در آغوش نمی‌گیرند. او با همین تنهایی بزرگ می‌شود و خانه را ترک می‌کند و به پاریس می‌رود. املی یک دختر جوان تنهاست. نه فقیر است و نه ثروتمند، نه زشت است و نه زیبا. یک دختر معمولی خیال‌پرداز است، که ماجرای عاشقی عجیب او را نیز شاهد می‌شویم.

The Intouchables

بهترین فیلم های فرانسه 2021
بهترین فیلم های فرانسه 2021
  • نام فارسی: دست نیافتنی ها
  • کارگردان: اولیویه ناکاش و اریک تولدانو
  • بازیگران: فرانسوا کلوزه و عمر سی

فیلم انگیزشی دست‌نیافتنی‌ها، در سال ۲۰۱۱ تولید شده است. داستان فیلم اقتباسی از یک داستان واقعی است. قصه نویسنده ثروتمندی به نام فیلیپ، که در اثر سقوط با چتر از گردن به پایین فلج می‌شود. او برای پرستاری از خود، مردی به اسم دریس را استخدام می‌کند.


ضمن نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی می‌توانید نگاهی به مقاله‌های ذیل نیز بیاندازید:


The 400 Blows

بهترین فیلم های 2021 فرانسوی
بهترین فیلم های 2021 فرانسوی
  • نام فارسی: چهارصد ضربه
  • کارگردان: فرانسوا تروفو
  • بازیگران: ژان پیر لئو، آلبرت رمی، کلر موریه و پاتریک اوفی

چهارصد ضربه را، فرانسوا تروفو در سال ۱۹۵۹ ساخته است. در مقدمه مقاله بهترین فیلم های فرانسوی از انقلاب موج نو، سخن به میان آمد. این فیلم یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های سینمای موج نوی فرانسه به‌شمار می‌رود. در سال ۱۹۵۹، همراه چند فیلم دیگر در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شد و جایزهٔ بهترین کارگردانی را به دست آورد.

در طی فیلم، پسری به نام آنتوان را مشاهده می‌کنیم. او ۱۴ ساله است که مشکلاتی در خانه و مدرسه دارد. تقدیر برای او به خوشی رقم نمی‌خورد. صحنه آخر فیلم، یکی از بهترین صحنه‌های فیلم می‌تواند باشد.

Breathless

بهترین فیلم 2021 فرانسوی
بهترین فیلم 2021 فرانسوی
  • نام فارسی: بی نفس (از نفس افتاده)
  • کارگردان: ژان لوک گدار
  • بازیگران: ژان پل بلموندو،‌جین سیبرگ، دنیل بلونژه  ژان پیر ملویل

نخستین فیلم ژان لوک گدار، فیلم “بی نفس” است. نویسندگی و کارگردنی این اثر، و بسیاری از اثرهای دیگر او، برعهده خودش بوده است. این فیلم از مشهورترین آثار موج نوی سینمای فرانسه و معروف‌ترین فیلم گدار است.

داستان فیلم با انجام قتل توسط میشل پوکارد آغاز می‌شود. بعد از آن که او یک ماشین را می‌رباید، پلیسی که او را دنبال کرده است را به قتل می‌رساند. به همین دلیل تحت تعقیب است. در همین حال او پیش دوست دختر آمریکایی خود، به نام پاتریشیا که یک روزنامه‌نگار مشتاق است، می‌رود. در ادامه دنبال راهی برای فرار به ایتالیا می‌گردد.


ضمن نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی می‌توانید نگاهی به مقاله‌های ذیل نیز بیاندازید:


Elle

فیلم های عاشقانه فرانسه, فیلم های ممنوعه فرانسه
فیلم های عاشقانه فرانسه, فیلم های ممنوعه فرانسه
  • نام فارسی: او
  • کارگردان: پل ورهوفن
  • بازیگران: ایزابل هوپر و ویرژینی افیرا

“او” فیلمی در ژانر “روانشناسانه” است. پل ورهوفن در سال ۲۰۱۶ این فیلم را ساخت. او ۱۰ سال پس از ساخت فیلم، کتاب سیاه این فیلم را ساخت. داستان یک زن تاجر به نام میشل، ماجرای اصلی این فیلم است. او در خانه‌اش توسط ضاربی ناشناس مورد تجاوز قرار گرفته است. این فیلم در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۷، جایزه بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد.

Blue is the Warmest Color

فیلم های عاشقانه فرانسه, فیلم های ممنوعه فرانسه
فیلم های عاشقانه فرانسه, فیلم های ممنوعه فرانسه
  • نام فارسی: آبی گرم‌ترین رنگ است
  • کارگردان: عبداللطیف کشیش
  • بازیگران: ادل اگزارکوپولوس، لئا سیدو و اورلیان رکوان

عشق میان دو زن همجنسگرا، که در قالب تصاویری بی‌پرده و صریح نشان داده می‌شود، داستان فیلم را تشکیل می‌دهد. دختر جوانی به نام “ادل”، در ظاهر از نظر جنسی به مردان تمایل دارد، اما پس از آشنایی با دختری به نام “اما” به او دل می‌بازد. در طی فیلم شاهد عشق میان آن دو و چگونگی فاصله گرفتن‌شان، مثل بسیاری از زوج‌ها می‌شویم.


ضمن نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی می‌توانید نگاهی به مقاله‌های ذیل نیز بیاندازید:


The Artist

بهترین فیلم های 2021 فرانسه, بهترین فیلم های 2021 فرانسوی
  • نام فارسی: هنرمند
  • کارگردان: میشل آزاناویسوس
  • بازیگران: ژان دوژاردن، برنیس بژو، میسی پایل، جن لیلی، آگی و نینا شیماشکو

فیلم هنرمند،‌ در ژانر کمدی، درام و عاشقانه تولید شده است. داستان فیلم در رابطه با افول سینمای صامت هالیوود در سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۲ می‌باشد. در این دوران،‌ بازیگران دچار مشکلاتی،‌ در مرحله آداپته شدن با سینمای ناطق می‌شوند.

Mon Oncle

بهترین فیلم 2021 فرانسوی, فیلم های عاشقانه فرانسه
بهترین فیلم 2021 فرانسوی, فیلم های عاشقانه فرانسه
  • نام فارسی: دایی من
  • کارگردان: ژاک تاتی
  • بازیگران: ژاک تاتی، ژان-پیر زولا،‌ آدریان سروانتی، آلن بیکور و پیر اتکس

“دایی من” فیلمی کمدی، ساختهٔ سال ۱۹۵۸ است. این فیلم اولین فیلم رنگی کارگردان آن، یعنی ژاک تاتی بود، که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی، جایزه ویژه جشنواره کن سال ۱۹۵۸ و جایزه بهترین فیلم خارجی در حلقه منتقدان فیلم نیویورک شد.

داستان فیلم حول خانواده آقای اولو می‌چرخد. شوهرخواهر اولو مدیر یک کارخانهٔ تولید لوله‌های پلاستیکی است. فضای خانه خواهر اولو و شوهرش به‌شدت ماشینی است و ابزار و آلات مختلف ماشینی و کامپیوتری در خدمت آن‌ها هستند. در تضاد با خانه آرپل‌ها، آقای اولو در گوشه‌ای از شهر در طبقه سوم آپارتمانی حقیر زندگی می‌کند.


ضمن نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی می‌توانید نگاهی به مقاله‌های ذیل نیز بیاندازید:


Pierrot Le Fou

فیلم های ممنوعه فرانسه
فیلم های ممنوعه فرانسه
  • نام فارسی: پی‌یرو خُله
  • کارگردان: ژان‌لوک گدار
  • بازیگران: آنا کارینا، ژان‌پل بلموندو، لاسلو سابو و گراتسیلا گالوانی

این فیلم نیز یکی دیگر از آثار ژان لوک گدار است. “پی‌یرو خُله” را یکی از نقاط اوج موج نوی فرانسه می‌دانند. پی‌یرو از زندگی مرفه بورژوایش در پاریس خسته شده‌است. وقتی از یک کوکتل پارتی کسالت‌بار تنها به خانه برمی‌گردد، تصمیم می‌گیرد همسر و فرزندانش را رها کند. او قصد دارد با پرستار بچه‌هایش، که دوست‌دختر سابقش هم هست، فرار کند.

Amour

بهترین فیلم های 2021 فرانسه
بهترین فیلم های 2021 فرانسه
  • نام فارسی: عشق
  • کارگردان: میشائیل هانکه
  • بازیگران: ژان لویی ترنتینیان، امانوئل ریوا، ایزابل هوپر، لوران کاپه‌لوتو و کارول فرانک

“عشق” در سال ۲۰۱۲ ساخته شد و توانست در جشنواره کن سال ۲۰۱۲، نخل طلای بهترین فیلم را از آن خود کند. فیلم، داستان زوج موسیقیدان کهنسالی را به تصویر می‌کشد، که پس از سال‌ها معلمی، حالا دچار بیماری، تنهایی و مشکلات زیادی شده‌اند. فیلم عشق در جشنواره‌های بسیاری، جوایز متنوعی دریافت کرده است.


ضمن نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی می‌توانید نگاهی به مقاله‌های ذیل نیز بیاندازید:


Portrait of a Lady on Fire

بهترین فیلم 2021 فرانسوی
بهترین فیلم 2021 فرانسوی
  • نام فارسی: پرتره بانویی در آتش
  • کارگردان: سلین سیاما, بهترین فیلم های فرانسوی
  • بازیگران: نوئمی مرلان، آدل انل

فیلم “پرتره بانویی در آتش” در ژانر درام تاریخی، در سال ۲۰۱۹ اکران شد. ماجرا در قرن هجدهم میلادی روایت می‌شود. ماجرای رابطه ممنوعه‌ای میان دختری اشراف‌زاده و زنی نقاش است. او درحال تهیه پرتره‌ای از چهره دختر اشراف‌زاده است. این فیلم در جشنواره کن ۲۰۱۹، جوایز بهترین فیلمنامه و نخل دگرباشی را از آن خود نمود.

The Brand New Testament

بهترین فیلم های 2021 فرانسه
بهترین فیلم های 2021 فرانسه
  • نام فارسی: عهد کاملاً جدید
  • کارگردان: ژاکو وان دورمال, بهترین فیلم های فرانسوی
  • بازیگران: رومین گلین، بنوآ پولورد، کاترین دنو

این فیلم که در ژانر کمدی سیاه فانتزی ساخته شده‌است، در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. نامزد شش جایزه از ششمین دوره جایزه ماگریت شد، که موفق شد چهار جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای وان دورمال به ارمغان بیاورد.

داستان در رابطه با خانواده خدا است. دختر خدا تصمیم می‌گیرد که به زمین بیاید و قوانین سخت پدرش را از بین ببرد. خدا در پی دخترش به زمین می‌آید و تمامی قوانین بد بر روی خودش اعمال می‌شود. نهایتا مادر خانواده، دنیا را به گلستان تبدیل می‌کند.


ضمن نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی می‌توانید نگاهی به مقاله‌های ذیل نیز بیاندازید:


Oxygene 2021

بهترین فیلم های 2021 فرانسوی
بهترین فیلم های 2021 فرانسوی
  • نام فارسی: اکسیژن
  • کارگردان: الکساندر آژا
  • بازیگران: ملانی لوران، ماتیو آمالریک و مالک زیدی

اکسیژن بهترین فیلم 2021 فرانسوی محسوب می‌شود، که با کلیک بر روی نقد فیلم اکسیژن، می‌توانید بررسی این فیلم را مطالعه نمایید. فیلم اکسیژن، سیزدهمین اثر از آلکساندر آژا (Alexandre Aja)، کارگردان و فیلمساز فرانسوی به حساب می­رود که در ژانر هارر (horror) یا وحشت فعالیت دارد. اکسیژن اثر Netflix، ترکیبی از هیجان، ترس، معما و سکانس­‌های علمی تخیلی است، که نفس مخاطب را تا پایان آخرین سکانس در سینه او حبس می­‌کند.

Titane 2021

بهترین فیلم های فرانسه 2021
بهترین فیلم های فرانسه 2021
  • نام فارسی: تیتانیوم
  • کارگردان: ژولیا دوکورنو
  • بازیگران: ونسان لندون، میریم آکدیو، آگاته روسل، گیرانس ماریلیر و لایس سلامی

نقد فیلم بی‌نظیر تیتانیوم را، در مقاله نقد Titane 2021، می‌توانید مطالعه نمایید. تیتان یکی از تکان‌دهنده‌ترین فیلم‌های ترسناک فیزیکال است، که تا به حال دیده‌اید. دختری پس از تصادف رانندگی، یک تیتانیوم در سرش نصب می‌کند. این جراحی تأثیر غیرمنتظره‌ای دارد، که او را به شدت جذب فلز می‌کند. سپس سال‌ها جلوتر می‌رویم تا الکسیا بزرگسال، در یک نمایشگاه اتومبیل به عنوان رقاص عجیب و غریب کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های فرانسوی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش‌های متداول در رابطه با بهترین فیلم های فرانسوی 2022

بالاترین امتیاز را در بین فیلم های 2022 فرانسوی در IMDB کدام فیلم دارد؟

فیلم آتش با امتیاز 8.1 بالاترین امتیاز را در بین جدیدترین فیلم های 2022 دارد.

بهترین فیلم فرانسوی سال جدید درباره دنیای تکنولوژی کدام فیلم است؟

فیلم Coma از بهترین های فرانسوی در این حوزه است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *