جنبش New French Extremity چیست ؟ + تأثیر این جنبش در ژانر ترسناک

یکی از جنبش‌های مهم سینمایی در تاریخ سینمای فرانسه New French Extremity است که در ادامه این نوشتار، بررسی خواهیم کرد که جنبش New French Extremity چیست ؟

در این نوشتار، کاوشی کوتاه در تاریخ، نقد و تأثیر یک روند جدید در سینمای فرانسه را بررسی خواهیم کرد که New French Extremity نامیده می‌شود. هفده سال پیش، جیمز کوانت، منتقد محبوب روزنامه‌های گاردین و هالیوود ریپورتر، نقدی برای آرتفرم نوشت و توجه را به ظهور تابو در سینمای فرانسه جلب کرد.

در نوشته او، تعریف New French Extremity اصطلاحی را برای چنین وحشت‌هایی به‌طور منفی ابداع کرد. کارگردانان نو ظهور و جدید فرانسوی، مجموعه‌ای از آثار آزاد که به دلیل ماهیت غیرقابل بخشش آنها به همدیگر متصل شده‌اند را به فیلم ترسناک تبدیل کرده‌اند و به بینندگان پاسخ دادند که جنبش New French Extremity چیست .

جنبش New French Extremity چیست ؟

تاثیر جنبش New French Extremity بر ژانر وحشت

شما می‌توانید فهرست تأثیر جنبش New French Extremity را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

جنبش New French Extremity چیست

این جنبش که با نمایش جنسی و خشونت، به ویژه تجاوز و قتل، متمایز شده است، به پیش بردن مرزهای چیزی که از نظر اجتماعی در سینما قابل قبول نیست، افتخار می‌کند و سعی دارد که آن‌ها را نشان دهد تا از سانسور جلوگیری کند. در ادامه این نوشتار، بررسی خواهیم کرد که جنبش New French Extremity چیست .

جنبش New French Extremity چیست و از کجا شکل گرفت؟

جنبش New French Extremity چیست

ایجاد یک زیرژانر کاملاً جدید هرگز هدف کوانت نبود. نویسنده صرفاً سعی بر جلب انتقاد به یک روند قابل توجه داشت. در هر صورت، نقد او، این ژانر را شکل داد و فرصتی برای بحث بیشتر در مورد ویژگی‌های فرانسوی یک فیلم فراهم کرد.

چیزی که زمانی فقط شباهت‌های قابل تشخیص بود، اکنون به یک مقوله تمام عیار از سینما، به همراه منتقدان و طرفداران خاص خود تبدیل شده است. به طور معمول، فیلم‌های این جنبش، افراط‌گرایی جدیدی را خلق می‌کنند.

اکثر درگیری‌ها در این ژانر، از خود انسانیت سرچشمه می‌گیرد تا یک قدرت غیرانسانی مخالف. به ندرت کسی می‌تواند داستان‌هایی در مورد مالکیت یا موجودات ماوراءالطبیعه ببیند. در عوض، مجموعه داستان‌هایی نمایش داده می‌شود که تنها عاملان آن، هم‌نوعان خود بینندگان هستند. کارگردانان سعی دارند تا انسانیت را منبع تمام وحشت‌های جهان بدانند.

بیشتر عناصر وحشتناک در این فیلم‌ها، از طریق اعمال فیزیکی دیده می‌شوند. چه دعوای وحشیانه باشد چه نمایش تمایلات جنسی، هر دو می‌توانند با افراط شدید، باعث مرگ انسان شوند. با توجه به اینکه New French Extremity بدون جلوه‌های ویژه پیش می‌رود و به فیزیک بدن انسان نیز می‌پردازد، با سینمای وحشت بدنی همپوشانی خاصی دارد.

وحشت بدنی، یک زیرژانر خاص است که با خشونت وحشتناک علیه شکل بدن انسان مشخص می‌شود. این سبک فیلم‌ها را در این جنبش، می‌توان در آثار جولیا دوکورنو که Raw یا Titane نام دارند، یافت.

فیلم‌های افراطی فرانسوی، هرگز از نمایش‌های خود دوری نمی‌کنند. آن‌ها هیچ اهمیتی به زورگویی نمی‌دهند و هر عمل غیر انسانی با تمام جزئیات نشان داده می‌شود. با چنین محتوای صریحی، جای تعجب نیست که این ژانر خود را در رأس مناقشات متعددی قرار داده است.

محدودیت‌های New French Extremity

جنبش New French Extremity چیست

به طور کلی، New French Extremity به دلیل نمایش شدید برهنگی در معرض محکومیت و خطر قرار گرفته است. در مقاله اصلی کوانت، او به طور معکوس به این ژانر اشاره کرد. او در این رابطه گفت:

سینما ناگهان مصمم شد که هر تابو را بشکند. ما نباید از نشان دادن هر چیزی در سینما وحشت داشته باشیم. هر چیز در سینما، روحی کمین کرده است.

صحبت‌های او نشان می‌دهد که محتوای متجاوزانه این فیلم‌ها می‌تواند آنقدر متعصبانه باشد که گاهی اوقات بی روح شوند. فیلم Martyrs از پاسکال لوژیه، نمونه بارز این تحقیر است. کارگردان به طوری فیلم را کارگردانی کرده که بسیاری بحث وحشیانه فیلم درباره تروما را غیرقابل تحمل می‌دانند. به همین دلیل، صحنه‌های گرافیکی شکنجه‌محور فیلم، این اثر را به یک نمایش +18 تبدیل کرد.

در آن زمان، فیلم Martyrs دومین فیلمی بود که چنین رتبه‌ای را دریافت کرد. آیا رتبه 18+ برای حفاظت از دیده نشدن سکانس‌های خاص برای کودکان داده شده یا به عنوان یک عمل سانسور علیه این ژانر؟

لاژیر، کارگردان این فیلم در مصاحبه‌ای با ComingSoon.net، با مخالفت رتبه‌بندی و واکنش‌های تند فیلم از کار خود دفاع کرد و گفت:

شکنجه هدف Martyrs نیست. فیلم به درد انسان می‌پردازد، که معنای آن چیزی کاملاً متفاوت است.

بسیاری از طرفداران New French Extremity اعتقادات لاژیر را دارند و معتقدند که این فیلم‌ها، نباید رتبه‌بندی این چنینی دریافت کنند.

اعمال خشونت

جنبش New French Extremity چیست

حامیان این ژانر می‌گویند که زنده بودن فیلم‌ها برای نشان دادن تأثیر واقعی آنچه روی پرده اتفاق می‌افتد ضروری است تا این ژانر بتواند یک فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ را با عناصر واقعی نشان دهد. رویدادها با جزئیات هدفمند نشان داده می‌شوند و طوری طراحی شده‌اند که قطعه‌ای از احساس شخصیت‌ها را درک کنید. شما قرار است طعم خشم، انزجار و درد را بچشید، زیرا زندگی داستانی شادی‌بخش نیست.

تأثیر آن بر سینمای جهان

جنبش New French Extremity چیست

در حالی که ماهیت استثمارگرانه New French Extmity را می‌توان در سراسر فیلم‌های جهان یافت، مفهوم اجتماعی خاصی نیز وجود دارد که فیلم‌ها را از دیگر آثار این ژانر جدا می‌کند. فیلم‌ها بازتابی از فرهنگی هستند که در داستان این آثار ایجاد می‌شوند. سیاست، هنجارها و تاریخ فرانسه همگی در ایجاد این ژانر افراطی نقش دارند.

مهم‌ترین چیزی که پیش از کاوش در سوال جنبش New French Extremity چیست باید بدانیم، این است که شما نباید در سینما، از دنیای واقعی فاصله بگیرید. همین بازتاب، دنیایی وحشتناک را می‌سازد که برخی از کارگردانان هالیوودی، اروپایی و حتی آسیای شرقی از آن استقبال کردند.

این فیلم‌ها تماشاگران را با تمام قوا به تاریک‌ترین زوایای بشریت می‌برد. کسانی که به تماشای فیلم‌های New French Extremity می‌پردازند، مجبور هستنتد تا انسانیت را دوباره فکر، احساس و ارزیابی کنند.

تماشاگر با لذت بردن از این فیلم‌ها، با ماهیت واقعی خود انسان مواجه می‌شود. وقتی بدی‌های دنیا روی پرده سینما در مقابل شما قرار می‌گیرند، فلسفه دنیا را درک خواهید کرد و همین اتفاق باعث می‌شود برخی از کارگردانان و فیلم‌سازان جهان، مانند بونگ جونگ هو، آری آستر، یورگوس لانتیموس و بسیاری از کارگردان دیگر، سعی بر ساخت فیلم‌های خود با این سبک بکنند.

حقیقت این است که New French Extremity برای افراد ضعیف نیست. این یک ژانر مملو شاهکارهای شگفت انگیز است؛ اما هرگز یک تجربه شادی آور را به ارمغان نمی‌آورد. این جنبش، مجموعه‌ای است که توسط افراط‌های جامعه فرانسوی گرد هم آمده و شخصیت‌ها و بینندگان را به محدودیت‌های احساسی مطلق خود سوق می‌دهد. اگر از طرفداران ژانر ترسناک هستید و می‌خواهید برخوردهای سینمایی خود را گسترش بدهید، New French Extremity چیزی است که باید آن را تجربه کنید.

تأثیرات سیاسی

جنبش New French Extremity چیست

نمونه بارز سیاست الهام‌بخش افراط‌گرایی را می‌توان در فیلم “مرز” به کارگردانی خاویر گنز یافت که خانواده‌ای از نئونازی‌ها را در پی یک انتخابات سیاسی بحث‌برانگیز دنبال می‌کند. کارگردان در طول گفت‌و‌گو‌های خود برای این فیلم گفت که ایده ساخت این اثر، ناشی از ترس‌هایی است که در طول انتخابات سال 2002 فرانسه ایجاد شد که در آن یک حزب افراطی در رقابت برای ریاست جمهوری بود.

فیلم مرز، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک در این جنبش نام بگیرد که برای پاسخی مستقیم به این رویداد ایجاد شده است. کاترین بریلات درباره مفاهیم فرهنگی ژانر New French Extremity گفت:

سینمای فرانسه به طرز وحشتناکی بورژوازی (واژه بورژوازی، به دسته بالاتر یا مرفه و سرمایه‌دار گفته می‌شود.) است. شما اگر هنرمند باشید با این فیلم‌ها ارتباط برقرار می‌کنید و اگر نباشید، این جنبش به شما آسیب می‌زند. جنبش New French Extremity جامعه را مطابق با روشی که دوست دارد خود را ببیند نشان می‌دهید.

سخنان او نشان می‌دهد که برخی از شدت‌های این ژانر، ناشی از نیاز به برجسته شدن از استانداردهای اجتماعی فرانسه است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار جنبش New French Extremity چیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع مقاله: Collider

پرسش های متداول

جنبش New French Extremity چه چیزی را بیشتر نشان می‌دهد؟

این فیلم‌ها سعی دارند تا بدون سانسور، حقیقت‌های زندگی مانند تجاوز، شکنجه و وحشت بدنی است را به تصویر بکشند.

جنبش New French Extremity بیشتر در چه ژانری ساخته می‌شود؟

این سبک از فیلم‌ها بیشتر در ژانر ترسناک و درام روایت می‌شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *