دنیای دیسی و مارول، هر کدام ویژگیهای مخصوص به خود را دارند. همراه ما باشید تا به 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول بپردازیم.
در هر زمینهای از صنعت، بین شرکتها و کمپانیهای بزرگ رقابت وجود دارد. این رقابتها بدون هیچ حرفی انجام میشود و تنها با پیشرفت دادن کار خود و بالا بردن محبوبیت انجام میشود. یکی از رقابتهایی که سالهای سال شاهد آن هستیم، بین کمپانی دیسی و مارول (بهترین فیلم های مارول و دی سی) است. این دو کمپانی با در اختیار داشتن ابرقهرمانان بسیار پر طرفدار، سالانه فیلمها و کمیکهای بسیاری از آنها را منتشر میکنند.
طرفداران این دو کمپانی همواره درگیریهای زیادی با یکدیگر دارند که کدام از این دو بهتر هستند. در واقع دیسی ویژگیهای منحصر به فرد دنیای خودش را نسبت به مارول دارد و همراه با آن توانسته از یک سری لحاظ موفقتر از مارول عمل کند. این دلایلی وجود دارند که ثابت میکنند، دیسی نسبت به مارول برتری بیشتری دارد.
این سوال همواره ایجاد میشود که از بین این دو غول ابرقهرمانی (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) کدام یک بهتر هستند. در این مقاله قصد داریم تا به 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول بپردازیم و دلایل برترین دیسی به مارول را بیان کنیم.
بیشتر بخوانید:
500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی
500 تا از فیلم های جذاب ابرقهرمانی
دلایلی که نشان می دهد دیسی از مارول بهتر است
- چرا دیسی برتر از مارول است
شما میتوانید فهرست 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:
- دیسی اولین ابرقهرمانان را خلق کرد
- دیسی کمیکهای بهتری نسبت به مارول دارد
- دیسی شخصیت های زن بهتری نسبت به مارول دارد
- دیسی شرورهای بهتری نسبت به مارول دارد
- دیسی ابرقهرمانان همکار بهتری نسبت به مارول دارد
- قهرمانان دیسی الگوهای بهتری هستند
- دنیای انیمیشنی دی سی در سطح بالایی قرار دارد
- دنیای دیسی فضای تاریکتری دارد
- داستانهای دیسی از سیاست اجتناب میکنند
- دیسی قهرمانان قدیمیتری دارد
دنیای دیسی نسبت به مارول برتریهای بسیاری دارد. این کمپانی با اینکه دنیای سینمایی به هم ریخته و بی نظمی را ساخته است، اما همچنان دیسی در برتر بودن نسبت به مارول خود را ثابت میکند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول بپردازیم.
دیسی اولین ابرقهرمانان را خلق کرد
بسیاری از افراد تصور میکنند که اولین ابرقهرمان مرد (بهترین ابرقهرمانانی که می توانند پرواز کنند) ساخته شده در تاریخ سوپرمن است و اولین ابرقهرمان زن تاریخ واندر وومن میباشد. این اطلاعات تقریباً صحت دارد، اما طبق رکورد جهانی گینس اولین ابرقهرمان کمیک فانتوم بود. بعد از فانتوم شخصیتهای سوپرمن و واندر وومن ساخته شدند که جزو اولین قهرمانان دنیا هستند.
اولین ابرقهرمان زن (بهترین ابرقهرمانان زن مارول) فانتوما بود که در سال 1940 ساخته شد. این ابرقهرمان متعلق به ندور کمیک است و در سال بعد از آن، واندر وومن برای اولین بار در کمیکها معرفی گردید. یکی از بهترین دلایل بهتر بودن دی سی نسبت به مارول خلق اولین ابرقهرمانان کمیک میباشد که شروع کننده حماسه ابرقهرمانی در جهان بود.
60 فیلم برتر سال 2023 که منتظر دیدنشان هستیم
دیسی کمیکهای بهتری نسبت به مارول دارد
این موضوع کاملاً ثابت شده است که دیسی کمیکهای بهتری نسبت به مارول دارد. شاید مارول ددر دنیای سینماییاش بسیار عالی عمل کرده باشد و در این زمینه یک سر و گردن از دیسی موفقتر ظاهر شود، اما ما در نهایت دو فیلم از مارول در یک سال خواهیم دید. در حالی که دیسی هر ماه کمیکهای بسیار جذابی را منتشر میکند و بسیار موفقتر و پر فروشتر از کمیکهای مارول است.
دنیای مارول ممکن است در برخی از جنبه های سینمایی دست برتر را داشته باشد، اما وقتی صحبت از کیفیت کتابهای کمیک به میان میآید، بسیاری از طرفداران به این نتیجه میرسند که دیسی همچنان در این زمینه بهترین میباشد. مهمتر از همه، توجه به هنر و طراحی توسط خبرههای کمیک بسیار کار را جذابتر میکند، در نتیجه یکی از دلایل برتر که بهتر بودن دی سی را نسبت به مارول نشان می دهد بهتر بودن کتابهای کمیک است.
بهترین انیمیشن های دی سی 2023 (DC) و تمام دوران
دیسی شخصیت های زن بهتری نسبت به مارول دارد
بهترین دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول ، دارا بودن شخصیتهای زن (زن های جذاب کتاب های کمیک) بهتر و برجستهتر است. همواره باید به این نکته توجه کرد که حتی زنها هم کمیک میخوانند و کسانیام در بین آنها هستند که علاقه بسیاری به این نوع کتابها دارند. پس باید کاراکترهایی وجود داشته باشند که هر مخاطبی بتواند با آنها ارتباط بگیرد.
در این زمینه دیسی شخصیتهای زن (بهترین شخصیت های زن در انیمه) بسیار بهتری ساخته است که باعث تنوع بیشتر در داستانهایش میشود، اما مارول از پتانسیل ابرقهرمانان زن استفاده زیادی نکرد و بیشتر بر روی ابرقهرمانان مرد تمرکز داشت. این موضوع باعث شد تا تنوع کمیکهای دیسی نسبت به مارول بیشتر باشد و موفقتر عمل کند.
بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2023 و تمام دوران
دیسی شرورهای بهتری نسبت به مارول دارد
یکی از دلایلی که دی سی نسبت به مارول برتری دارد دارا بودن شرورهای بهتر است. مارول هم شرورهای بسیار خوبی دارد و آنها را بسیار عالی به تصویر میکشد، اما دیسی شرورانی مانند جوکر و هارلی کویین را در اختیار دارد که از عمق شخصیتی بسیار بیشتری بهتره میبرند. این شخصیتها حتی فیلم و انیمیشن مخصوص به خود را دارند و از آنها متوان داستانهای بسیار زیادی ارائه داد.
همچنین دیسی دارای باهوش ترین شروران کمیکی است که بدون دارا بودن هیچ قدرتی با قهرمانانی مانند بتمن مبارزه میکنند. این یک برد بسیار بزرگ برای کمپانی دیسی است که با استفاده از یک شخصیت که هیچگونه قدرتی ندارد، چنین شرور بزرگی میسازد. مارول از چنین خصوصیتی برخوردار نیست و اکثر شروران این کمپانی عمق شخصیتی شرورانی مانند جوکر را ندارند.
بهترین فیلم ابرقهرمانی کمدی 2023 و تمام دوران
دیسی ابرقهرمانان همکار بهتری نسبت به مارول دارد
کمپانی دیسی همواره به خاطر به تصویر کشیدن شخصیتهای همکار ابرقهرمانان (بهترین کمیک های غیر ابرقهرمانی) محبوب بوده است. این نوع قهرمانان معمولاً در کنار قهرمانان اصلی با شروران مبارزه میکنند و نقش اساسی در پیروزی نبردها دارند. دنیای مارول این ویژگی را ندارد و در این مورد هم دیسی از مارول پیشی میگیرد.
اینگونه داستانها معمولاً یک رابطه مربی و شاگرد را ارائه میکنند که جذابیت بسیاری دارد و به شخصیتهای داستان عمق زیادی میدهد. برای مثال بتمن (بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022) همکاران بسیار زیادی داسته است که از آنها میتوان به رابینها، کاساندرا کین، جیمز گوردون و اوراکل اشاره کرد.
بهترین سریال های ابرقهرمانی (Marvel & DC) 2023
قهرمانان دیسی الگوهای بهتری هستند
دیسی (بهترین فیلم های دی سی 2022) همواره عادت دارد تا قهرمانان بلند پروازی را به تصویر بکشد. این قهرمانان معمولاً بسیار بلند پرواز هستند و سعی دارند تا کارهای بسیار بزرگی انجام دهند. قهرمانان در داستان همواره الگوهای خوبی برای مخاطب هستند، زیرا تماماً سعی میکنند تا بهترین کار ممکن را برای حل مشکل انتخاب نمایند.
قهرمانان مارول (بهترین انیمیشن های مارول) هم گزینههای خوبی برای الگو برداری هستند، اما قهرمانان دیسی در این مورد جایگاه بالاتری نسبت به آنها دارند. قهرمانان دیسی به دلیل داشتن شخصیتهای بلند پرواز الگوهای بسیار بهتری برای مخاطب هستند، زیرا مفهوم واقعی شجاعت و فداکاری را به خواننده کمیک منتقل خواهند کرد.
گروه های ابرقهرمانی برتر در کمیک
دنیای انیمیشنی دی سی در سطح بالایی قرار دارد
بدون شک بهترین دنیای سینمایی ابرقهرمانی (بهترین انیمیشن های دی سی 2021) را دیسی در اختیار دارد. مارول هم در ساخت انیمیشنهای بسیار محبوب خوب عمل میکند، اما به هیچ وجه نمیتواند جای دنیای انیمیشنی دیسی را بگیرد. شاید دیسی در ساخت دنیای سینماییاش موفقیت زیادی نداشته باشد، اما در زمینه انیمیشن عملکرد بسیار خوبی داشته است.
انیمیشن مرد عنکبوتی (بهترین لباس های مرد عنکبوتی)، انتقام جویان و مردان ایکس آثار بسیار خوبی از مارول بودند، ولی اگر بحث بهترین آثار انیمیشنی ابرقهرمانی شود، دیسی از هر لحاظ بالاتر از مارول قرار میگیرد. حتی بعضی از طرفداران مارول هم این مورد را قبول دارند که در زمینه انیمیشن از دیسی ضعیفتر عمل میکنند. انیمیشنهای دیسی بسیار غنیتر هستند و وفاداری زیادی به کمیک دارند.
تفاوت های اساسی بین دی سی و مارول
دنیای دیسی فضای تاریکتری دارد
یکی از ویژگیهای دنیای دیسی (ترتیب دیدن فیلم های دی سی)، ارائه فیلمها و سریالهایی با رنگ و لعاب بسیار تاریک است. سبک فیلم سازی دیسی معمولاً افراد سن بالاتری از بچهها را هدف قرار میدهد و محتوای بسیار غمگین و تاریکی را منتشر میکند. نمیتوان گفت که مارول برای بچهها فیلم میسازد، اما این ثابت شده که هدف دیسی ساخت فیلم صرفاً برای همه افراد نیست.
مارول (بهترین متحدان شوالیه ماه در دنیای سینمایی مارول) همواره سعی میکند تا فیلمها و سریالهایش را طوری بسازد تا خانوادگی باشد، تا همه افراد بتوانند آنها را ببینند، اما دیسی درجه سنی فیلمهایش برای افراد بالای 18 سال میسازد تا در ارائه داستان خشن و عمیق شخصیتها مشکلی ایجاد نشود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از طرفداران دیسی از فیلمهای مارول فراری شوند.
بهترین انیمیشن های 2023 که منتظرشان هستیم
داستانهای دیسی از سیاست اجتناب میکنند
مارول اکثر مواقع در کمیکهایش (فکت های کمیک) داستانهایی با موضوعیت سیاسی بیان میکند که همواره خواننده را آزار میدهد. در واقع خواننده دوست دارد تا در هنگام خواندن کمیک حس خواندن روزنامه سیاسی به او دست ندهد و برعکس آن، حس یک داستان حماسی و ابرقهرمانی به او داده شود. این یکی از مشکلات کمیکهای مارول است که باعث میشود در داستانهای کمیکاش ضعیف باشد.
بر خلاف کمیکهای مارول (بهترین کمیک های تاریخ که قبل از مرگ باید خواند)، دیسی از چنین کاری به شدت اجتناب میکند. کمیکهای دیسی زمینه سیاسی را به هیچ وجه در داستان ابرقهرمانی خود جای نمیدهد و سعی میکنند تا همان حال و هوایی که خواننده منتظر آن است را به بدهد. این موضوع باعث شده تا دیسی از مارول بهتر عمل کند و از لحاظ کمیکی موفقتر باشد.
دیسی قهرمانان قدیمیتری دارد
در کمیکهای دیسی ابرقهرمانهای بسیار زیادی معرفی شدند که تاریخچه بسیار زیادی دارند. در کمیکها در مورد اینکه آنها چطور به این جایگاه رسیدهاند، توضیحات زیادی داده شده است. همواره مخاطب با دیدن ابرقهرمانهایی که قدمت بسیار زیادتری داشته باشند، لذت بیشتری میبرند و با آن شخصیت ارتباط بسیار زیادی خواهند داشت.
در دنیای دیسی (بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی) اینگونه ابرقهرمانان بسیار زیاد هستند و تاریخچه بسیار غنیای دارند. مارول بارها برای رسیدن به این جایگاه در کمیکهایش تلاش کرد و خواست با معرفی شخصیتی مانند کاپیتان آمریکا چنین حسی را به خواننده کمیک القا کند، اما نتوانست موفقیت دیسی را برای خودش تکرار نماید.
بیشتر بخوانید:
- 500 تا سریال های برتر MCU
- دیالوگهایی که داستان زندگی کاپیتان آمریکا را خلاصه میکند
- بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
- 12 شخصیت MCU که میتوانند در گروه گریفندور باشند
- بهترین ابرقهرمانان در فیلم های 2022 و تمام دوران
از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول سپاسگزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما میتوانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقالهها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز میتوانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسیهای فیلمهای روز دنیا مراجعه کنید.
مارول فقط تو صنعت سینما خوب بود که با فاز چهارم همون هم خراب کرد فیلماش کلیشه ای شده با بازیگرای تازه کار و بدون داستانی جذاب من فقط بخاطر این که ام سی یو رو دنبال کرده باشم میبینم و گرنه برام جذابیتی نداره
دنبال می کردی سر اند گیم قطع می کردی دیگه بابا از فن های متعصبی مثل تو بدم میاد
دقیقا .مارول از دیسی خیلی پیشی گرفته جمع کنید بند و بساط تون رو دیسی فن ها😎
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی
من بین دیسی و مارول فرقی نمیزارم اما واقعا بدترین مقاله ای بود که تابحال خوندم . چه دلیل های مزخرفی دیسی قهرمان های قدیمی تری دارد😂 این شد دلیل ؟؟؟ ابرشرور های دیسی هم کلش یه جوکر و هارلی و زووم خوبن که اسم بقیشون هم الکی خوب در رفته قبل گذاشتن مقاله یکم بهش فکر کنید.
دکتر دووم گرین گابلین دکتر اختاپوس اولتران مارل هم چیزی از دی سی کم نداره بجز فن های تعصبی و بی مغز ما هم قبول داریم شما در سریال و انیمیشن و کامیک کمی بهترید چون دی سی زودتراز مارول روی کار آمد حالا که داریم از شما پیشی میگیریم و تو فیلم ها از شما بهتریم جاییتون میسوزه ریشه دی سی بتمنه بدون بتمن دی سی وجود نداره
من خودم طرفدار مارول بودم تا اونجرز اند گیم، فاز چهارش به قدری ضعیفه که دنبالش نمیکنم، کلا دو سه تا فیلم ازش دیدم، اون هم نصفه!
آقا دمت گرم یه جوری حرف میزنی انگار نصفه اون فیلمارو تو کارگردانی کردی .تعصب مسغره رو بزار کنار لذت ببر از هم فیلمای دی سی هم فیلمای مارول همشون باهم قشنگن.
انشالله که موفق باشی بدون تعصب
بنظر من این مقاله یه مقدار تعصبی نوشته شده.شاید دنیای دیسی توی کمیک ها و انیمیشن نسبت به مارول بهتر عمل کرده باشه ولی واقعا دارک بودن و قدیمی تر بودن دلیل برتری نیست و اینکه قهرمانای دیسی اصلا الگوی خوبی نیستن چون خیلی کلیشه ای و بی نقصن دقیقا برعکس دنیای واقعی وجود نقص و اشتباهات توی دنیای سینمایی مارول چیزیه که اونو باور پذیر تر میکنه
حق
دقیقا مارول از دیسی خیلی پیشی گرفته جمعکنید بندو بساط تون رو دیسی فن ها😎
من خودمم هم مارول میخونم هم دیسی ولی دی سی تنها جوکر هارلی کوهین نیست پنگوئن و دث استروک دوچهره ساوگیت و خون آشام و از همه جذاب تر دارک تر بتمن دیوانه خب فقط جوکر تو ابر قهرمان هام که بی چهره و فانوس سبز فوقالعاده هستند خب
؟؟
درست نیست: اتفاقا این که دی سی برای دارک بودن داستان هاش ضعف داره و مارول رو من برای همین میبینم چون توش کلی چیز های تنز هست دوم شخصیت های دی سی خیلی تخیلی اند و ارتباط گرفتن باهاشون سخته مثل سوپرمن که خیلی دیگه تخیلیه و انیمیشن های دی سی ممکنه خوب باشه اما یکی از بهترین هاش دست مارول هست اون هم مردعنکبوتی ورود به دنیای عنکبوتی هست
مخالف
درسته از لحاظ قدرتی خیلی منطقی نیست ولی این معیار نیست داری یه اثر ابر قهرمانی رو دنبال میکنی تخیلی بودن عجیب نیست مهم عمق شخصیتیه که توی اونم دی سی بهتره
کاملا مخالفم
10 تا دلیلتو بذار جلو آیینه بشه 20 تا شاید مقاله ات بیشتر بازدید بخوره
دی سی نظم نداره. ولی بتمن دی سی میرزه به کل شخصیت های مارول به جزو اسپایدر من که تقریبا با بتمن هم سطح هست.
همین مونده بود یکی اسپایدرمن جلبک مغز رو با بتمن مقایسه کنه
هه همون جلبک مغز به تنهایی کل فیلم های بتمن رو زیر پاش له میکنه
کلا دو یا سه تاش درست بود توی کمیک گاهی مشکل داشت اما دی سی هم مشکلاتی در کمیک هاش داره. یک سال دیگه دوباره مارول قدرت خودشو میگیره. تو سینمایی مارول چه فیلمش بد بوده قبول دارم کار های تازش مثل موربیوس یا چند تای دیگه زیاد مورد پسند مخاطب نبوده اما فیلم های سینمایی که داشت مثلا برادران روسو به قدری زیبا بود که نه تنها به فروش بسیار زیادی رسید بلکه از هر لحاظ بهتر از فیلم های دی سی بود یه سوال تو دوران فیلم های دی سی تا حالا اصلا فیلمی داشته که به همچین موفقیتی هایی برسه. راست شو بگم دی سی توی بتمن سه گانه نولان فوق العاده کار کرد اونم بخاطر بازیگران خوب و کارگردان نابغه بود و فیلم جوکر هم عالی بود اما باقیه را در انیمیشن بهتر بوده. اما یه چیز دیگه به نظرت واقعا مارول شرور های بدی نسبت به دی سی داره به نظرم کاملا اشتباه فکر میکنی و قهرمانان قدیمی تری داره برتری نیست باید اون قهرمانان قدیمی از نظر شخصیت مناسب باشند.
از وقتی استن لی مرد کارا کلا ضعیف شدن مارول دیگه هیچوقت به اوج برنمیگرده
برای من هیچ اهمیتی نداره که کدوم یکی بهتره. ولی واقعا دلایل الکی ای آوردی که اصلا نشون دهنده برتری نیست
توضیحاتی هم که دادی هیچ مثال درستی ندادی تا آدم بفهمه چطور به این نتیجه رسیدی
نتیجه گیری کلی اوکی بود که دیسی بهتره ولی بعضی از دلایل واقعا مسخره بودن و باید بگم که من نه دیسی فنم و نه مارول فن پس توی پاسخ نیاید بگید که من دیسی فنم
دکتر دووم گرین گابلین دکتر اختاپوس اولتران مارل هم چیزی از دی سی کم نداره بجز فن های تعصبی و بی مغز ما هم قبول داریم شما در سریال و انیمیشن و کامیک کمی بهترید چون دی سی زودتراز مارول روی کار آمد حالا که داریم از شما پیشی میگیریم و تو فیلم ها از شما بهتریم جاییتون میسوزه ریشه دی سی بتمنه بدون بتمن دی سی وجود نداره
آره مارول هم شرور های خیلی خوبی داره.
مارول یه کار جالبی که کرد این بود که فیلم ها رو به هم مربوط کرد، کاری که دیسی نکرده. اما متاسفانه مارول اینکار رو تا یه جایی تونست قوی ادامه بده چون ایده کم آورد و جدیدا فیلم عاش واقعا ضعیف شدن. وگرنه من خودم فن مارول یودم…
حق
من خودم مارول فن هستم.با وجود احترامم به شما،مقالتون از دم اشتباهه.
اشکال مورد ۱:دلیل نمیشه هرکی که اولین سوپر هیرو رو خلق کرد،بهتره!مثلا ویدیو گیم رو آمریکا خلق کرد و دو سال بعد دنیای بازی در حال سقوط بود و ژاپن اون رو نجات داد.
اشکال مورد ۲:خب دی سی کمیک خوب کم نداره ولی هزار بار ثابت کرده که واسه ی فروش دست به هرکاری میزنه.به نظر شخصی خودم،دی سی اصلا مخاطب شناس نیست و نمیدونه که خواننده چی میخواد.
اشکال مورد 3:نمیدونم این حرفتون چه اساسی داره ولی چون دی سی فنید بهتون حق میدم.
اشکال مورد ۴:خب درسته.جوکر یا هارلی کویین شخصیت پیچیده و جذابی دارن اما واقعا بنظرت به پای نورمن آزبورن و داک آک و تانوس(مخصوصا تانوس) میرسه؟
اشکال مورد ۵:باز این شد یه چیزی!
اشکال مورد ۶:شخصیت های دیسی انسان های برتر هستند.هیچوقت راه اشتباهی رو انجام ندادن و مردم همیشه اونا رو دوست دارن.اما کسایی مثل پیتر پارکر،جایز الخطا هستن.جونشون رو پای کارشون میذارن و دنیا رو نجات میدن تازه کسی براشون تره هم خرد نمیکنه.
اشکال مورد ۷:به نظرم در این یکی مارول و دیسی خدایی برابرن.
اشکال مورد ۸:چرا تاریکی رو نماد برتری میدونید؟حالا شاید یکمی فاز خفن و خوفناک به دیسی بده ولی همین تاریکی گند زده به بتمن علیه سوپرمن و جاستیس لیگ و …
قانع شدی؟
حالا بقیش دیگه نظر خودتونه.بهش احترام میذارم.
سلام…
من خودم دیسی رو دوست دارم بعضی از شخصیتاشو ولی این بدترین مقاله ای بود که خوندم خیلی جبه گیری داشت ..
ایرادای دیسی رو نمیگید مثلا شخصیتاش خیلی بی نقص هستن نسبت به مارول یه چیزی هستن که خیلی باور پذیر نیس ولی مارول بهتره…. درکل درمورد مقاله این روشش نیست… نباید فقط یک طرف قضیه رو با اینهمه جبه گیری بنویسید باید خوبی های مارول رو بگید بد بودنش رو هم بگید بعد همینکار با دیسی کنید و بعد مقایسه و نتیجه گیری نه اینکه فقط بدون توضیح دادن بگی اره ایم شحصیتا قدیمی ترن پس بهترن خب چرا؟باید توضیح بدی…
🙂 ♡
دی سی و مارول چی هستند؟ کی به این دلقک بازیها اهمیت میده؟!سوپر من رو یه چیزی ساختن که اکه همه ابر اسکولهای دیگه جمع بشن نمیتونن یه خراش بهش بدن.
احساس میکنم شما مارولو دیسی رو اشتباه گرفتی باهم!
اول اینکه مارول به مراتب بیشتر از دیسی حاضره برا فروش هرکاری بکنه. اصن دلیل اینکه هرسال این همه فیلم پاپ کورنی تولید میکنه همینه ک مخاطبای تینیجر همیشگیشو از دست نده و فیلماش فروش خوبشونو حفظ کنن.
دوما شما ده تا از ویلن های برتر همون بتمن رو هم ک حساب کنی متوجه میشی دیسی دست بالاتر رو در این زمینه داره. جوکر، پنگوئن ریدلر راس الغول بِین دث استروک هارلی…
سوما اتفاقا این شخصیت های مارول هستند ک هیچوقت راهو اشتباه نمیرن!!! قهرمانان دیسی من جمله بتمن بارها و بارها راهو اشتباه رفتن.نمونهش بتمن بن افلک ک دیدیم بارها ادم کشت در حالیکه تو کل تاریخ کاراکتر اسپایدرمن یا بقیه قهرمانان مارول همچین چیزی ب ندرت پیش میاد.
و در اخر اینکه منم موافقم تاریکی نماد برتری نیست. با اینحال ب یه سری کاراکترها تاریکی بیشتر میاد. مثل بتمن، جوکر…
کاملا درست میگی درسته دی سی شرور های بهتری داره ولی اینا خداییش دارن چرت و پرتی میگن اصلا دنیای انیمیشنی و کنیم مهم نیست مهم فیلمه که هم جذابه هم خط داستانی رو پیش میبره تو فاز ششم دنیای سینمایی مارول تازه مارول داره جون میگیره
به قول اکبر عبدی ما در این بحر تفکر تو کجا!حالا هرکی نظری داره.من تا صبح با شما چونه بزنم قانع نمیشی.شاعر میگه آدمی که خوابه رو میشه بیدار کرد آدمی که خودشه زده به خواب رو نمیشه.nuff-said
@امیر
داش چی زدی ناموصا؟ فیلمای پاپ کرنی؟؟؟
این همه فیلم عالی و پرفروش که حتی دیسی نمیتونه فیلمی بسازه که نصف ثور عشق و تندر که ششمین فیلم پرفروش ۲۰۲۲ شد به فروش برسه😏
باهات کاملا موافقم به عنوان کسی که هم طرف داره مارول و هم دی سی هستم
دو نکته وجود داره
یک دی سی همه چیزش فوق العاده ست ولی فقط توی سینما اصلا خوب نیست و واقعا بدرد نمیخوره
دوم اینکه از لحاظ خط داستانی و تراژدی و اون طنز ریزی که توی ماجراشون دارن مارول خیلی بهتره دیسی تراژدی بهتری داره و قطعا و قطعا خیلی داستان هاش دارک تره ولی برای هرکسی درکش راحت نیست و برای همه مناسب نیستن ولی مارول چرا
با تشکر از سایت فوق العاده فیگار
وقتی DCاولین سوپر هیرو ها رو به وجود آورد ما انتظار داشتیم مارول آونجر های قدیمی ترس داشته باشه🤣🤣
اثر مواد بر روی سایت ها
همه ی دلیلاتون برعکس بود داری نظر خودتو میگی تا نظر کارشناسی
فن مارولم ولی بیاین انصافانه نگاه کنیم . دی سی خیلییی بزرگونه تره . برای من که سن کمی دارم مارول جذاب تره به خاطر تنوع سوپر هیرو هایی که داره ولی دی سی خیلی تاریک و بزرگونس .
تو یه نگاه به فاز پنج و شیش مارول بنداز اسامی رو ببینی پشمات میریزه چه برسه به خود فیلم و سریالا تازه تو همین فاز چهارم هنو بلک پنتر مونده که بنظرم میترکونه
زیادی چرت پرت گفتی
بهتره درمورد مارول نظر ندی
چون بدترین مقاله ای بود که تا حالا
درمورد مارول و دی سی خواندم😐😐😐
وقتی یه بی سواد به خودش اجازه میده راجع به بزرگترین کمپانی در زمینه کمیک حرف اشتباه بزنه باید فاتحه این فندوم رو خوند . پرفروش ترین کمپانی کمیک که ده هاست در دست ماروله و از ۲۰۱۵ به این طرف اختلاف به طور چشمگیری بیشتر هم شده . هر فرد بی اطلاعاتی نباید به خودش اجازه بده مقاله بنویسه این کار احترام و اعتبار داره . لطفا خدشه دار نکنیدش .
حتی از اون مقاله مزخرفی که میگف آکوامن از ثور قوی تره هم مزخرفتر بود😂
شاید سوپرمن قدیمی ترین باشه ولی ابرقهرمانای مارول خییییلیییی معروفتر از دی سی یا هرجای دیگن الان تو برو پیش مامان بزرگت بگی مرد عنکبوتی میگه میشناسم ولی برو بگو واندر وومن ببین اصن اسمی ازش شنیده یا نه؟!
در مورد ابرقهرمان های زنم الان مارول داره خیلی از ابرقهرمان های زندرو جایگزین مرد میکنه
در مورد شرور هاهم که انگار اصن نویسنده این مقاله چیزی در مورد تانوس یا کانگ یااسکارلت پیچ یا….. نشنیده!
فشار بخور مارول بهتره
شما که از دی سی فقط یه بتمن و جوکر اونم از نظر قیافه ای میشناسید تا حالا اسم واچمن اسم محفل جغد ها و اسم دیسیزد سیاره مرده و….. که حوصله ندارم بنویسم رو شنیدید البته گفته باشم من تقریبا بیشتر دنیای مارول رو میشناسم و اصلا علاقه ای به تعصب ندارم فقط حقیقت رو نگاه می کنم
دوستان،لطفا دعوا نکنید،این سایت فیگار هم ده دلیل برتری مارول متعصبی نسبت به دیسی گذاشت و خیلی مقاله مزخرفی بود،بابا وقتی که دیسی اولین شخصیت قهرمانی داده خب قدیمی تر هم هستش دیگه!!!
و دارک بودن برای دیسی و طنز بودن برای مارول کاملا سلیقه ایه
یکی دیگه از دلایل اینه که دی سی جدیت داره و ماله بچه ها نیست، برعکس مارول که خیلی توش شوخی میشه، و به نظرم من این خودش یه وجه تمایز بزرگه چرا که زود میره سر اصل مطلب و برای کسایی که فیلم کمدی دوست ندارن بهتره
جدا از اینا به نظر من دی سی بهترینه و هیچ وقت هم بهتر از اون نخواهد بود. شخصیت هاش، داستاناش، کمیکاش، بازی هاش و حتی همه ی فیلم هاش. برای مثال دث استروک رو با ددپول مقایسه کنید، دث حرفه ای، جدی، نسبتا خوشگل!، بی رحم و خشنه که کارش رو خوب بلده و اینطور نیست که تا سر مرگ بره! ولی ددپول با پوست تمام چروک و شخصیتی دلقک گاهی تا سر مرگ میره آخر سر هم خدا به دادش میرسه برای فیلمای بعدش!
از نظر شخصیتی هم شما اگه واقعا بخواید درس اخلاق بگیرید بهترین گزینه سوپرمنه. توی دنیای مارول عمرا بتونید آدم به متشخصی و اخلاق مداری سوپرمن گیر بیارید!(حتی توی دی سی هم نیست) البته اینا توی کمیکا بیشتر مشخص میشه از روچندتا فیلم نمیشه دید.
اینکه بعضی ها میگن چرا سوپرمن شرتو رو شلوار میپوشه نشون میده هیچ ایرادی نمیتونن ازش بگیرن که این قضیه رو اوردن وسط! و نشون دهنده این هست که مفهوم “ابرقهرمان” بودن رو فقط به این میبینن یه بچه مدرسه ای بتونه تار بزنه و چون مثل خودشون انسان عادی بوده پس عالیه! توی اینکرادیبلز که یکی از محبوب ترین فیلم ها بوده هم شرت روی شلوار بود اما اون رو کسی نمیگه چرا؟ چون اونا اونقدر خوب نیستن که بیان ازشون ایراد بگیرن! و تازه کلا بدونید سوپرمن “عادی” نیست و لباسش هم لازم نیست عادی باشه. توی ذهن سازندگان ابرقهرمان پوشیدن شرت رو شلوار بد نبوده بلکه نمادی بوده برای ست کردن لباس قهرمان با شنل یا چکمه و یا آرم رو سینه.
اگر قرار بود ابرقهرمان عادی باشه تا به دلیل اینکه تماشاگران فیلم ها بتونن راحت تر باهاشون ارتباط بگیرن و فکر کنن وجه شباهت دارن، دیگه چرا اسمش قهرمانه؟ دیگه چرا اصلا فیلم بسازن؟ بنظرم کارگردان بیاد از مردم ایده بگیره !بجاش بهتر نبود بیان یه مرد خوب بزارن تو فیلم عادی که چون فیزیک و پولش خوبه یه زره آهنی برا خودش بسازه؟ هوم؟ دیگه چرا اومدن کردنش قهرمان اگه آدم عادی بوده؟ نمی دونم واقعا
فلسفه دیدن فیلم های ابرقهرمانی و تخیلی اینه که چیزهایی رو ببینی که توی واقعیت نیستن و بخوای مدتی به واقعیت های روزمره فکر نکنی و درواقع استراحتی کرده باشی و ذهنت رو از بعد فقط واقع گرایانه تغییر بدی و نزاری یه بعدی فکر کنی. یه بعدی فکر کردن از انسان شخصیتی میسازه که برای لبخند زدن هم دلیل بخواد! و همش منطقی باشه و منطقی باشه تا آخرش ساکت بره زیر خاک. نمیشه. اگه اینطور باشه پس به دنیا نمیومدیم بهتر نبود؟ البته که چرا.
طرز فکری که میگه باید فقط واقع نگر بود در واقع داره میگه خدا قوه تخیل رو الکی آفریده! و این کار هم کفر محسوب میشه.
خلاصه ی کلام اینکه بدونید مارول بدون دی سی معنی نمیده اما دی سی چرا چون دی سی نیازی به ثابت کردن خودش نداره و از اول هم این دی سی بود که مارولو به وجود اورد. بعله باور ندارید؟ برید تاریخ به وجود اومدن تک تک شخصیت ها رو مطالعه کنید(حتی مطالعه کردن مارول فن ها هم برای ثابت کردنشه)
دی سی در حال پیشرفته و مارول پسرفت.
زنده باد سیاهی که بالا تر ازش نیست.
من فن هیچ کدوم نیستم ولی باید بگم از این مقاله درست ترین چیز این بود که دیسی بهتره بازم میگم من فن هیچکدوم نیستم چون من با مقالات و کمیک به این نتیجه رسیدم ولی باید بگم که با اومدم آقای جیمز گان فکر کنم که دارم دیسی فن میشم