بهترین فیلم هایی که برای مارول و دی سی نیستند در ژانر ابرقهرمانی

مارول و دی‌سی دوتا بهترین کمپانی‌ها در ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی هستند و  در این مقاله به بهترین فیلم هایی که برای مارول و دی سی نیستند در ژانر ابرقهرمانی می‌پردازیم.

فیلم های ابرقهرمانی اساساً مسابقه‌ای بین غول‌های کمیک دی‌سی و مارول بوده‌‎اند. اکنون به جایی رسیده است که بزرگ‌ترین فیلم پرفروش سال یا یک فیلم مارول یا یک فیلم دی‌سی خواهد بود و مارول اغلب در آن برتری دارد. روزهایی که دو ناشر کمیک با هم در صفحات کمیک مبارزه می‌کردند، گذشته است. شخصیت‌های افسانه‌ای آن‌ها اکنون به همان اندازه، اگر نه بیشتر، بیش از هر زمان دیگری در سینما دیده می‌شوند.

با این حال، همه اقتباس‌های کتاب‌های مصور صرفاً از مارول یا دی‌سی نیستند. هر از گاهی، یک فیلم ابرقهرمانی ساخته می‌شود، یا یکی از ناشران کتاب‌های کمیک کوچک‌تر متعلق به خالقان اقتباس می‌کند. این فیلم‌ها کم هستند، اما بسیار فوق العاده‌اند. برخی حتی در برابر بهترین فیلم‌هایی که مارول و دی سی ارائه کرده‌اند می‌ایستند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم هایی که برای مارول و دی سی نیستند در ژانر ابرقهرمانی را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم هایی که برای مارول و دی سی نیستند در ژانر ابرقهرمانی

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم هایی که برای مارول و دی سی نیستند در ژانر ابرقهرمانی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند
بهترین فیلم هایی که برای مارول و دی سی نیستند در ژانر ابرقهرمانی

اکثر فیلم‌های ابرقهرمانی توسط دو کمپانی مارول دی‌سی ساخته می‌شود و رقابت بسیار شدیدی بین آن‌ها وجود دارد، اما در این میان فیلم‌هایی ساخته شده‌اند که برای این دو کمپانی نیستند و در ژانر ابرقهرمانی بسیار فوق العاده ظاهر شدند و حتی با بهترین فیلم‌های این دو کمپانی رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

انیمه های برتر ابرقهرمانی در تمام دوران

تفاوت های اساسی بین دی سی و مارول

The Green Hornet – زنبور سبز

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

زنبور سبز اقتباسی از یک ابرقهرمان سریال قدیمی رادیویی است. نسخه‌ای از زنبور سبز سال‌ها در حال ساخت بود و سرانجام در سال ۲۰۱۱ توسط کارگردان مایکل گوندری با فیلم‌نامه‌ای از ست روگن به نمایش درآمد که در کنار جی چو در نقش کاتو نیز نقش‌آفرینی کرد. سازندگان فیلم برای تشخیص زنبور سبز از سایر قهرمانان ثروتمند بدون قدرت، مانند بتمن و مرد آهنی، تصمیم گرفتند او را به صورت کمدی بسازند و کاتو قهرمان واقعاً ماهری باشد. زنبور سبز یک فیلم کمی جلوتر از زمان خود بود.

این فیلمی بود که اظهار نظر می‌کرد، تقلید می‌کرد و انتظارات ابرقهرمانی را زیر و رو می‌کرد، اما هنوز، زمانی که ژانر ابرقهرمانی نسبتاً جدید بود. تا زمانی که زنبور سبز اکران شد، MCU تنها سه فیلم اکران کرده بود و فیلم‌های ابرقهرمانی آن نیروی غالب باکس آفیس امروزی نبودند. در حالی که مخاطبان اکنون عاشق فیلم‌هایی مانند ددپول یا نمایش‌هایی مانند پسران، که فیلم‌های ابرقهرمانی را مسخره می‌کنند، دوست دارند، گرین هورنت قبلاً این کار را انجام می‌داد. این فیلم جزو برترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیست قرار می‌گیرد.

ضعیف ترین پایان بندی در فیلم های ابرقهرمانی

Hancock – هنکاک

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند
آثار ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیست

هنکاک یک وسیله نقلیه ابرقهرمانی به ویل اسمیت ارائه کرد که تنها توسط او هدایت می‌شد و برخلاف نام تجاری یا شرکتی که به آن متصل شده بود. اسمیت مدت‌هاست که برای بازی در پروژه‌های ابرقهرمانی مورد توجه قرار گرفته بود، حتی زمانی که نقش سوپرمن به او پیشنهاد شده بود. در حالی که ویل اسمیت بعدها در فیلم جوخه انتحاری به عنوان ددشات به دنیای DC ملحق شد، هنکاک اولین پروژه ابرقهرمانی بزرگ اسمیت بود. پیش‌فرض فیلم در آن زمان منحصر به فرد بود: داستان یک ابرقهرمان فراموش‌شده که بیشتر ضرر می‌زند تا سود.

او به جای اینکه یک شخصیت نجیب باشد، مست و بی ادب بود. در آن زمان این فیلم به عنوان یک ورودی خنده‌دار و جالب ظاهر شد و علی‌رغم برخی مسائل مربوط به لحن، هنکاک یک خلاقیت اصلی توسط پیتر برگ (کارگردان) بود. هنکاک در تابستان 2008 بین اکران مرد آهنی و شوالیه تاریکی افتتاح شد. در حالی که این دو فیلم ابرقهرمانی را برای مارول و دی‌سی همچنان ستایش می‌کنند، هنکاک نشان داد که هنوز فضای زیادی برای اصالت وجود دارد.

بهترین بازیگران در فیلم های ابرقهرمانی

Super – سوپر

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

قبل از نگهبانان کهکشان، جیمز گان تصمیم گرفت که ابرقهرمان خودش را با فیلم Super بسازد. این دومین تلاش اصلی او برای ساخت یک فیلم ابرقهرمانی اصلی پس از فیلم The Specials بود. سوپر یک فیلم ابرقهرمانی اصیل است که در آن راین ویلسون در نقش یک آشپز عصبی بازی می‌کند که پس از اینکه همسرش او را برای یک فروشنده مواد مخدر ترک می‌کند، تصمیم می‌گیرد خود را به یک مراقب لباس‌پوش تبدیل کند. این کمدی تاریک توانایی گان در ترکیب طنز و درام را به نمایش گذاشت که در نهایت به او کمک می‌کند تا در اقتباس یک کمیک مارول، نگهبانان کهکشان را بسازد.

بهترین فیلم های زن محور ابرقهرمانی

Darkman – مرد تاریکی

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

سم ریمی ممکن است به عنوان کارگردان سه گانه اصلی مرد عنکبوتی و اخیراً دکتر استرنج 2 شناخته شود. با این حال ، اولین حمله او به دنیای ابرقهرمانان، ساخته اصلی خودشف یعنی Darkman بود. پس از اینکه تلاش‌ها برای اقتباس از The Shadow و Batman با شکست مواجه شدند، ریمی Darkman را به عنوان ادای احترام به قهرمانان پالپ ساخت.

لیام نیسون نقش قهرمان این فیلم را بازی کرد، مردی که به شدت سوخته بود و به دنبال انتقام می‌گشت. داستان تاریک و الهام‌گرفته از ترس، مدیران یونیورسال را ترساند که باعث شد خواستار تغییر فیلم شوند، داستانی که ریمی در آخرین لحظه بدون اطلاع یونیورسال تغییر داد.

بهترین فیلم های مارول 2021 تا 2024 و تمام دوران

The Rocketeer – موشک زن

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

قبل از مرد آهنی، دیزنی فیلم ابرقهرمانی خود را ساخته بود. The Rocketeer داستان خلبان بدلکاری کلیف سکورد را روایت می‌کند که پس از یافتن یک جت پک تصمیم می‌گیرد که Rocketeer شود. در حالی که The Rocketeer بلافاصله پس از انتشار یک فرنچایز متوقف شد، همچنان با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه بود و به عنوان یک کلاسیک کالت تلقی شد. در ارتباط جالب دیگری با فرنچایز MCU دیزنی، The Rocketeer توسط جو جانستون کارگردانی شد که بعداً فیلم Captain America: The First Avenger را کارگردانی کرد.

بهترین سریال های مارول 2023

The Crow – کلاغ

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

آخرین فیلم براندون لی، به نام کلاغ، به راحتی بهترین فیلم او بود. این داستان تاریک به دنبال اریک درون، موسیقیدانی است که در کنار همسرش به قتل رسیده است. دروون پس از زنده شدن در سالگرد مرگش، قاتلان خود را به سزای اعمالشان می‌رساند. بسیاری از جنبه‌های فیلم جلوتر از زمان خود هستند، به خصوص نگاه تیره‌تر آن به ژانر ابرقهرمانی. متأسفانه لی بر اثر تیراندازی تصادفی در صحنه فیلمبرداری درگذشت. ایفای نقش او در نقش اریک دراون همچنان یک بازی هیجان‌انگیز و تاثیرگذار باقی ماند که باعث شد تا قبل از محبوبیت، کلاغ یک فیلم ابرقهرمانی مورد توجه قرار گیرد.

دلایلی که نشان می دهد دیسی از مارول بهتر است

Teenage Mutant Ninja Turtles – لاکپشت های نینجا

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان هنوز هم تا به امروز بهترین نسخه سینمایی ابرقهرمانی در دنیا باقی مانده‌اند. لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته عنوان یک تقلید از روندهای کمیک در دهه 1980 شروع شد، از جمله بازی Daredevil اثر فرانک میلار و محبوبیت شخصیت‌های جهش یافته نوجوان مانند New Mutants، اما در نهایت به چیزی بسیار بیشتر تبدیل شد. وقتی فرنچایز به انتشار رسید، تقریباً کالایی در اطراف وجود نداشت که لاک‌پشت‌های نینجا معروف را در آن وجود نداشته باشد. سریال کارتونی کلاسیک آنقدر محبوب شد که اقتباس فیلمی به دنبال داشت.

شاید یک اقتباس لایو اکشن در آن زمان غیرعملی به نظر می‌رسید، اما فروشگاه موجودات جیم هنسون در واقع آن را به کار انداخت. بازیگرانی که کت و شلوار پوشیده بودند ممکن است روزهای سختی را سپری کرده باشند، اما همه اینها در خدمت ساخت یک کمدی اکشن کلاسیک بود که بسیار فوق العاده ظاهر شد. این فیلم جزو فیلم های برتر ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند قرار می‌گیرد.

قدرتمندترین ابر قهرمانان دی سی و مارول

Sky High – اسکای‌های

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

فیلم Sky High به دنبال ویل استرانگولد یک نوجوان معمولی است که مشکل بزرگی در خانواده او وجود دارد. والدین او در روز مشاور املاک هستند، اما در شب آن‌ها مشهورترین ابرقهرمانان جهان بودند. وقتی ویل در Sky High، وارد یک دبیرستان که برای نوجوانان فوق‌العاده که برای قهرمان شدن در آن تحصیل می‌کنند، می‌شوند، با فشار زیادی مواجه خواهند شد تا به نام خانوادگی‌اش عمل کند.

Sky High، کمدی است و یک نامه عاشقانه غول پیکر به پوچ بودن داستان‌های ابرقهرمانی می‌باشد. این مطالب برای یک فرنچایز طولانی مدت ساخته شد و عجیب است که دیزنی هرگز آن را ادامه نداد. ممکن است این فیلم برای اوایل دهه 2000 باشد، اما Sky High یک کلاسیک ابرقهرمانی مدرن است و دیزنی باید آن را ادامه دهد. این فیلم جزو آثار ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیست قرار می‌گیرد.

برترین ابرقهرمانان حیوانی در دنیای سینمایی مارول و دی سی

Unbreakable – آسیب ناپذیر

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

اگر ابرقهرمانان در دنیای واقعی وجود داشتند چه می شد؟ این سوال در فیلم Unbreakable پرسیده شد. قبل از اینکه کریستوفر نولان نظر خود را در مورد اینکه بتمن در زندگی واقعی چگونه خواهد بود، ارائه دهد، شیامالان برداشتی کاملاً دراماتیک از ژانر ابرقهرمانی به مخاطبان ارائه داد. بروس ویلیس در نقش دیوید دان بازی کرد، مردی که قدرت فوق العاده غیرقابل توضیحش به او اجازه داد تا از یک تصادف قطار جان سالم به در ببرد. شیامالان با اجتناب از اکشن برای درام، مبارزاتی را که یک مرد معمولی در صورت داشتن قدرت‌های فوق العاده با آن روبرو می‌شود را به تصویر کشید.

در حالی که گروه‌های ابرقهرمانی اکنون در بین مخاطبان عمومی بسیار شناخته شده هستند و برای کتاب‌های مصور احترام زیادی قائل می‌شوند، Unbreakable یک فیلمساز نامزد جایزه اسکار بود که مواد و فرم هنری را جدی می‌گرفت. Unbreakable بعداً با یک جانشین معنوی در Split در سال 2017 به فرانچایز ابرقهرمانی خود تبدیل شد و با فیلم Glass در سال 2019 به اوج خود رسید که پایانی حماسی برای داستانی بود که در Unbreakable شروع کرد.

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی

Dredd – درد

بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند

شاید اینطور به نظر نرسد، اما همه قهرمانان از آمریکا نیز نیستند. قاضی درد انگلیسی در طول سال‌ها ثابت کرده است که یک شخصیت محبوب می‌باشد و حضور خود را در سینما گسترش داده است. در حالی که قاضی درد به رهبری سیلوستر استالونه در نهایت بسیار وحشتناک بود، Dredd با بازی کارل اربن موفقیتی شگفت‌انگیز و انتقادی بود.

این اقتباس وفادار از کمیک، برداشتی ساده و سخت از شخصیت را انتخاب کرد. Dredd وظیفه دارد تا در یک ساختمان مرتفع پر از جنایات حرکت کند، زیرا او تلاش می‌کند تا ارباب مواد مخدر، Ma-Ma، با بازی Lena Headey را وارد صحنه کند. این فیلم ابرقهرمانی در مقیاس کوچک و در عین حال پر اکشن با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و پس از انتشار آن، طرفدارانی را به خود جلب کرد. این فیلم جزو بهترین آثار ابرقهرمانی که مارول و دی سی آن ها را نساختند قرار می‌گیرد.

5 دلیل برای اثبات موفقیت فیلم مشترک مارول و دی سی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ابرقهرمانی که برای مارول و دی سی نیستند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “بهترین فیلم هایی که برای مارول و دی سی نیستند در ژانر ابرقهرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *