بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی ؛ تخیلی از جنس رنگ‌های زیبا

سبک سایبرپانک، زیر ژانر علمی تخیلی است که به بسیاری از عناوین دست پیدا کرده. با ما همراه باشید تا  به بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی بپردازیم.

سایبرپانک یکی از زیر مموعه‌های ژانر علمی تخیلی (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) است که جدیداً به همه‌ی مجموعه‌های سرگرمی، از جمله بازی (بهترین بازی هاسینما و تلویزیون و حتی انیمه (بهترین انیمه های سایبرپانک) و کمیک نفوذ کرده. همچنین این سبک، فضا‌های شهری آینده، و جوامعی که بعداً آن را خواهد دید به تصویر می‌کشد.

در ژانر سایبرپانک، چند اِلِمان مهم مانند فناوری‌های رایانه‌ای، ساختمان‌های عظیم‌الجثه، فضای شهری خوش رنگ که توأم با از هم گسیختگی اجتماعی همراه است، در دید قرار می‌گیرد. شخصیت‌های کلاسیک این ژانر معمولا انسان‌هایی منزوی هستند که در آینده‌ای دیستوپیایی، با انسان‌ها سر و کله می‌زنند.

از هکر‌ها، تا شرکت‌های عظیم و غول‌آسا، موضوعاتی هستند که ژانر سایبرپانک در کتاب‌ها یا فیلم‌های خود تحت شعاع قرار می‌دهد. این سبک پست مدرن (بهترین فیلم های پست مدرن علمی تخیلی) در دهه‌ی 70 میلادی ظهور کرد، و در دهه‌ی 80، با ساخت فیلم‌هایی مانند ماتریکس، و بلید رانر، یکی از موضوعاتی شد که جهان را تحت تأثیر خودش قرار داده است.

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی

تخیلی از جنس رنگ‌های زیبا

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی

کمپانی‌های مختلف کمیک نویسی که کمیک‌های خود را بر اساس جلوه‌ی بصری می‌ساختند، از این ژانر الهام‌برداری‌های زیادی کرده‌اند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی بپردازیم.

Batman Beyond 2.0: Mark Of The Phantasm

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک سایپرپانک دی سی
  • سال انتشار : 2015
  • امتیاز : 3.8

این نسخه از کمیک‌های Batman Beyond، پس از 20 سال ساخته شد، و کمپانی دی‌سی با تغیراتی که از سبک کلاسیک خودش، به ژانر سابرپانک ایجاد کرده بود، توانست سر و صدای زیادی بر پا کند، و این نسخه را به یکی از برترین کمیک های سایبرپانک دی سی تبدیل کند.

این کمیک، با آوردن شخصیت‌های شرور قدیمی (بهترین شرور های دی سی) و تلفیقش با ژانر سایبرپانک، عناصر اسرار آمیز داستانی خود را حفظ کرد. همچنین پیچش‌های داستانی منحصر‌به‌فردی که در طول کمیک ارائه می‌شود، تمامی اِلِمان‌های یک کمیک خوب و قابل قبول را برای ما به تصویر می‌کشد.

Injustice: Gods Among Us

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
کمیک های برتر سایبرپانک دی سی
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 4.5

با مرگ لوئیس لین و فرزند به دنیا نیامده‌اش، حالا سوپرمن (بهترین کمیک های سوپرمن) به یک دیکتاتور ظالم تبدیل شده که سعی دارد سیاره‌ی زمین را ذز اختیار بگیرد. او می‌تواند شهر گاتهام و متروپولیس را تحت تصرف خود در بیاورد. علیرغم پیشرفت‌هایی که این کمیک با دیگر سری‌های Injustice کرده است، تصویر‌هایی از جنس، تاریک‌تر و عمیق‌تری از آینده‌ی سبک سایبرپانک را به ما نشان داده می‌شود.

Future State: Justice League

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک های دی سی به سبک سایبرپانک
  • سال انتشار : 2021
  • امتیاز : 3.1

مجموعه کمیک‌های جدید کمپانی دی‌سی (بهترین فیلم های دی سی 2022 (DC))، که رویداد دیدگاه جدیدی از این یونیورس را به طرفداران نشان می‌دهد. این کمیک‌ها یک نسخه‌ی کاملا جدیدی از لیگ عدالت را به نمایش گذاشت، که در آن بتمن، تیموتی فاکس و جان کنت حضور داشته‌اند.

آینده‌ای شیک، از سایبرپانک جدید دنیای دی‌سی که یکی از عناصر کلیدی Future State است. همچنین در این کمیک شخصیت‌های جدیدی نیز معرفی می‌شود.

Future State: Harley Quinn

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
  • سال انتشار : 2021
  • امتیاز : 3.0

داستان کلاسیک هارلی کویین (بهترین کمیک های هارلی کویین) که با دنیای سایبرپانک تلفیق شده، و ترکیبی از دنیای مدرن و داستانی اصیل است. روایت کمیک زمانی است که هارلی کویین، به یک دارایی برای شهر گاتهام تبدیل شده است. او از مهارت‌های خود، به عنوان یک روانشناس استفاده می‌کند، تا تمام آنچه را که تبهکاران نیاز دارند را در اختیارشان بگذارد.

از بین تمامی شهر‌های دنیای دی‌سی، گاتهام گنجایش بیشتری را به عنوان یک شهر سایبرپانک دارد، و شخصیت هارلی کویین، که یکی از قدرتمند‌ترین زنان دی‌سی (زن های جذاب کتاب های کمیک ؛ قدرتمند ترین زنان مارول و دی سی) است، می‌تواند بهترین آدمی باشد که می‌تواند در این دنیای اگزجره خودش را بگنجاند.

Future’s End

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
  • سال انتشار : 2014
  • امتیاز : 3.4

نسخه‌ی دیگری از مجموعه کمیک‌های Future دی‌سی، که جزو کمیک های برتر سایبرپانک دی سی هم می‌باشد. این کمیک، سبکی مانند فیلم نابودگر را به تصویر می‌کشد و سوپرمنی قدرتمند را از دل انتقام نشان می‌دهد.

داستان‌سُرایی‌های عمیق و تاریک، به همراه اکشن‌های (بهترین فیلم های اکشن 2022) بی‌نظیر و پایانی غمگین (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021) از جهانی رباتیک، نقاط قوت این کمیک محشر می‌باشد.

Future State: Robin Eternal

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
برترین کمیک های سایبرپانک دی سی
  • سال انتشار : 2021
  • امتیاز : 3.5

دی‌سی شاید هیچوقت بر روی شخصیت رابین تمرکز نکرده باشد، اما با انتشار این کمیک نشان داد که این شخصیت فرعی نیز، دارای خط داستانی‌های فراوانی است،  که می‌توان بر روی آن مانور داد.

این کمیک، یک نگاهی اجمالی به درخشش این رابین است، که درجات جنون بالایی رسیده است. همچنین این داستان از رابین شباهت زیادی با نسخه‌ی هارلی کویینِ همین مجموعه دارد، و صرفاً با این تفاوت که کثیفی‌های شهر بیشتر نمایان است.

بیشتر بخوانید:

Legion Of Super-Heroes: The Beginning Of Tomorrow

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
  • سال انتشار : 1999
  • امتیاز : 3.6

این کمیک بر خلاف دیگر سبک‌های سایبرپانکی، جنبه‌ی طنز و کمدی (بهترین فیلم های کمدی 2022) داستان را نشان می‌دهد، و جزو اولین و بهترین کمیک های دی سی به سبک سایبرپانک است. در سال 1999، مارک وید که یکی از بهترین نویسنده های کمیک بود سوپر قهرمانان را به سبک و درجه‌ی جدیدی رساند.

در این کمیک، شهر‌های پیشرفته، دارای تکنولوژی خیره‌کننده هستند، و نشان داده شده که با الهام‌برداری از سبک سایبرپانک، داستان‌های کمدی هم می‌توان خلق کرد.

The Legion: Foundations

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
  • سال انتشار : 2004
  • امتیاز : 3.4 ؛ بهترین کمیک سایبرپانک دی سی

داستان این کمیک، درباره‌ی یک کلارک کنت جوان است که به قرن 31 آورده می‌شود، تا در آنجا با یک لژیون قهرمان متحد شود و دارک ساید را نابود کند. درک درستی که بر روی این شخصیت، توسط نویسندگان گذاشته شده، سوپرمن را به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل می‌کند.

Batman Beyond: Neo Year

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 4.3 ؛ بهترین کمیک سایبرپانک دی سی

این بتمن، که از یونیورسی متفاوت است، بزرگ‌ترین بازگشت را به دنیای کمیک، در سال 2022 داشت. داستان کمیک درباره‌ی بروس وینی می‌باشد که مرده، و حالا مک گنیس، که یکی از طرفداران بتمن (حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman) است را نشان می‌دهد. او سعی می‌کند تا با تکنولوژی‌های عظیم برای خودش لباسی طراحی کند، و شهر را از شر قتل و غارت نجات دهد.

Batman Beyond: Neo Year، بدون شک بهترین کمیک سایپرپانک دی سی است که طرفداران این فرانچایز انتظارش را می‌کشیدند.

Future State: Gotham

بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی
  • سال انتشار : 2021
  • امتیاز : 3.5 ؛ بهترین کمیک سایبرپانک دی سی

یکی از دلایل متعددی که باعث می‌شود سبک سایبرپانک بسیار خوب عمل کند، استفاده از رنگ‌ها (معرفی و تحلیل فیلم هایی که تئوری رنگ ها را زیر و رو می‌کنند) و محیط‌های پُر جنب‌و‌جوش است. Future State: Gotham اما انتخاب جسورانه‌ای را برای بیان یک داستان سایبرپانک، به سبک هنری سیاه سفید انجام داد.

داستان بر اساس شخصیت جیسون تاد، که یکی از اولین رابین‌های بتمن بوده است، می‌چرخد. این اثر، به همان اندازه که بر روی جیسون تاد تمرکز دارد، نگاهی تاریک به آینده‌ی دیستوپیایی شهر گاتهام نیز می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

سبک سایبرپانک در چه سالی شکل گرفت؟

این سبک در سال 1970، در آمریکا به وجود آمد.

اولین فیلم‌های سایبرپانک، چه فیلم‌هایی بوده‌اند؟

فیلم Blade Runner که در سال 1982 ساخته شد، جزو اولین فیلم‌های سبک سایبرپانک بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *