کنسول بازی جدید استیم ؛ کنسولی از کمپانی Valve به نام Steam Pal؟

استیودیو بازی سازی و سخت افزار سازی ولو (Valve) در حال ساخت کنسولی جیبی است که ‌می‌تواند بسیاری از بازی های Steam برای PC را روی سیستم عامل Linux اجرا کند. در ادامه این نوشتار با بررسی کنسول بازی جدید استیم با ما در فیگار همراه باشید.

طبق گفته برخی منابع شرکت ولو قصد دارد کنسول جدید خود را تا آخر امسال لانچ کرده و به تولید انبوه برساند.

به گفته همین منابع کار بر روی ساخت افزار این کنسول مدتی است که شروع شده و طی هفته ای که گذشت خود Valve نیز اشاره ای به این دستگاه با اشاره بر کد هایی در نرم افزار استیم، نرم افزار فروش و لانچ بازی ولو، که به سخت افزار مربوط می‌شوند داشته است.

در روز سه شنبه 4 خرداد ماه 1400 یکی از اپراتور های سایت مشهور SteamDB تغییراتی در کد های نرم افزار استیم یافت که به مسائل سخت افزاری مربوط می‌شدند و به یک دستگاه جدید به نام Steam Pal اشاره می‌کردند. در ادامه به بررسی صحت اسم یاد شده برای کنسول جدید استیم و اطلاعاتی که از آن داریم می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کنسول بازی جدید استیم ؛ این کنسول چگونه خواهد بود

کنسولی از کمپانی Valve به نام Steam Pal؟

کنسول بازی جدید استیم ؛ کنسولی از کمپانی Valve به نام Steam Pal؟
کنسول بازی جدید استیم ؛ کنسولی از کمپانی Valve به نام Steam Pal؟

استیم پل، نام احتمالی کنسول جدید Valve، که به طور قطع از هیچ منبع رسمی ای تأیید نشده قرار است کنسولی مانند یک کامپیوتر شخصی یکپارچه دارای کنترلر و صفحه نمایش باشد، به این معنی که این دستگاه یک دستگاه All-in-One خواهد بود. درست مانند اینکه کیس، کیبود (و ماوس) و صفحه نمایش یک کامپیوتر کوچک جیبی به صورت یکپارچه به هم متصل کرده باشید. چیزی مشابه کنسول Switch از کمپانی Nintendo.

انتظار می‌رود وجود این دستگاه به زودی به طور رسمی به زودی اعلام شود چرا که با توجه به سخنان گیب نول، یکی از بنیان گذاران کمپانی ولو، در مدرسه ای در نیوزلند در رابطه با سوالی که از در رابطه با برنامه های Valve برای بازی های آینده کنسول ها دریافتیم که ولو برنامه دارد “جوابی که انتظارش را نداریم” به این سوال بدهد. این به این معناست که ولو احتمالا سعی دارد بازی های استیم را بر روی کنسول بازی جدید استیم ارائه کند.

به نظر می رسد ولو قصد دارد کنسول Steam Pal را با چیپست هایی از یکی از کمپانی های Intel یا AMD ارائه کند و مشخص نیست که آیا این کنسول را با ورژن های مختلف سخت افزاری نظیر بعضی کنسول هایی که در سال های اخیر از سایر کمپانی های سخت افزار سازی ارائه شدند، ارائه خواهد کرد یا خیر، اما اگر ولو قابلیت شخصی سازی را برای کنسول جدید استیم خود مهیا کند این به این معنی است که خریداران این محصول خواهند توانست موارد از نظیر باتری، مصرف شارژ این کنسول و حتی سایر موارد سخت افزاری را برای کنسول خود شخصی سازی کنند.

در رابطه با ظاهر و مشخصات فیزیکی این محصول اطلاعات کاملی در دست نداریم، اما به نظر می‌رسد خبری از کیبورد در این کنسول نیست و بجای آن کلید هایی مشابه به آن چه که از یک کنسول بازی انتظار می‎‎‌رود داشته باشد همراه با یک جفت Joystick و یک تاچ پد کوچک که کوچکتر از هر تاج پدی که تا به حال از ولو در استیم کنترلر هایش ارائه شده، خواهد بود.

لازم به ذکر است همه این اطلاعات در حالی منتشر شده که این کنسول در مرحله ساخت است و ممکن است همه چیز به کلی تغییر کند ولی تا جایی که می‌دانیم قابلیت داک کردن (Dock) و متصل کردن این کنسول به مانیتور های بزرگتر توسط یک پورت یو اس بی تایپ سی در این کنسول وجود خواهد داشت، اما اینکه این کنسول داک مخصوص خود را خواهد داشت یا خیر فعلاً معلوم نیست.

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، اطلاعاتی در رابطه با سخت افزار به کار رفته در این کنسول به غیر آن چه که گفته شد وجود ندارد و ما به زمان بیشتری برای دست یابی به این اطلاعات نیاز خواهیم داشت.

کلام آخر ؛ کنسول بازی جدید استیم

کنسول بازی جدید استیم که هدف اصلی آن پشتیبانی از سیستم عاملی Open Source مانند لینوکس است از اهداف اصلی ولو برای Compatible و قابل اجرا کردن بازی هایی که در استیم به فروش می‌رساند با همه سیستم عامل ها است البته شاید در آینده شاهد پشتیبانی از ویندوز نیز در این کنسول باشیم.

قیمت این دستگاه همانند سخت افزار آن مشخص نیست اما به نظر می‌آید ولو حاضر است همانند Playstation در فروش کنسول بازی جدید استیم خود ضرر کند تا در دراز مدت با سود به دست آمده از بازی هایی که می‌فروشد آن را جبران کند.

حال تنها باید صبر کرد و دید که کنسول بازی جدید Steam چگونه از آب در خواهد آمد و آیا می‌تواند جایگزینی مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی برای PC های میلیونی برای PC گیمر ها و کنسول گیمر ها باشد یا خیر.


بیشتر بخوانید:


نظر شما راجع به کنسول بازی جدید استیم چیست؟ آیا با نام یاد شده منتشر خواهد شد؟ آیا این کنسول می‌تواند به کنسولی محبوب و پرفروش تبدیل شود؟ جوابتان به این سوالات و سایر نظرات خود را در رابطه با کنسول استیم با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *