استفاده از لوازم جانبی غیر مجاز در ایکس باکس ممنوع اعلام شد

با تصمیم مایکروسافت بازیکن‌ها از این ماه، دیگر قادر به استفاده از لوازم جانبی غیر مجاز در ایکس باکس نخواهند بود و با یک پیغام خطا مواجه می‌شوند.

از تاریخ 12 نوامبر 2023 (21 آبان 1402)، کاربرانی که از محصولات غیررسمی بر روی کنسول ایکس باکس خود استفاده می‌کنند، با پیغام خطایی روبرو می‌شوند. به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد محدودیت‌های جدیدی را برای استفاده از لوازم جانبی شخص ثالث در کنسول ایکس باکس اعمال کند.


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:


لوازم جانبی غیر مجاز در ایکس باکس

بر اساس گزارش ویندوز سنترال، از ماه نوامبر، استفاده از لوازم جانبی غیرمجاز تولید شده توسط شرکت‌های شخص ثالث برای ایکس باکس در سری‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس ممکن نخواهد بود. برخی از کاربران در حال حاضر پیام هشداری روی داشبورد خود دریافت کرده‌اند که اعلام می‌کند دستگاه‌های غیررسمی آن‌ها پس از تاریخ 12 نوامبر (21 آبان) دیگر کار نخواهند کرد و با “خطای 0x82d60002” مواجه خواهند شد.

لوازم جانبی غیر مجاز در ایکس باکس
لوازم جانبی غیر مجاز در ایکس باکس

لوازم جانبی غیر‌رسمی در ایکس باکس

لوازم جانبی غیررسمی معمولاً ارزان‌تر و با کیفیت پایین‌تر به بازار عرضه می‌شوند. مایکروسافت فقط سازندگانی را تایید می‌کند که برای مجوز ایکس باکس پول پرداخت کرده‌اند؛ این به معنای درآمد بیشتر و در نتیجه کیفیت بالاتر است. مایکروسافت معتقد است که استفاده از چنین لوازم جانبی، تجربه کاربری خوبی برای بازیکن ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل پشتیبانی از آن‌ها را متوقف خواهد کرد. کاربران از تاریخ مشخص‌شده، دو هفته فرصت دارند تا لوازم جانبی خود را تعویض کنند، در غیر این صورت، محصولات آن‌ها از کار خواهد افتاد.

به نظر می‌رسد که بخشی از دلایل این تصمیم ایکس باکس، جلوگیری از عملکرد دستگاه‌های سخت‌افزاری تقلبی در بازی‌ها است. با اینکه اکثر لوازم جانبی شخص ثالث ایکس باکس از سیم برای اتصال استفاده می‌کنند، مایکروسافت ظاهراً فرآیند تأیید لوازم جانبی بی‌سیم را آغاز کرد تا شرکت‌های شخص ثالث بتوانند محصولات بی‌سیم خود را با مجوز رسمی برای ایکس باکس عرضه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لوازم جانبی غیر مجاز در ایکس باکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *