جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در سال 2024 در عربستان برگزار می‌شود!

جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در سال 2024 به عنوان یک محرک حیاتی برای تنوع اقتصادی و سرگرمی درجه جهانی در عربستان سعودی پیش بینی می‌شود.

شاهزاده ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان آل سعود، راه‌اندازی جام‌جهانی اسپورتز (Esports World Cup) را اعلام کرده است، یک رویداد سالانه بازی‌های جهانی که در تابستان سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. محمد بن سلمان آل سعود در همایش جهانی ورزش جدید در ریاض، درباره ورزش های الترونیکی بین اللملی 2024 حرف‌های بسیاری زد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

آغاز مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران


جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در سال 2024

جام جهانی اسپورتز به هدف تبدیل عربستان سعودی به مرکز برجسته جهانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و اسپورتز، که نشانگر پیشرفت قابل توجهی در تنوع اقتصادی و تقویت بخش‌های گردشگری و سرگرمی این کشور است، برگزار می‌شود.

علاوه بر معرفی جام جهانی اسپورتز، شاهزاده محمد بن سلمان همچنین بنیاد جام جهانی اسپورتز را معرفی کرد؛ یک سازمان غیرانتفاعی که به تقویت همکاری درون جامعه اسپورتز و تضمین پایداری بلندمدت این صنعت می‌پردازد. این اعلامیه لحظه‌ای مهم در مسیر عربستان سعودی به عنوان یکی از بازیکنان مرکزی در مسابقات بین‌المللی اسپورتز و ورزش است.

شاهزاده ولیعهد تأکید کرد که نقش این تورنمنت در دستیابی به اهداف ویژه در سال ۲۰۳۰ بسیار حائز اهمیت است و جام جهانی اسپورتز را به عنوان یک محرک حیاتی برای تنوع اقتصادی، ایجاد شغل و سرگرمی درجه جهانی معرفی کرد. او این رویداد را به عنوان “گام طبیعی بعدی” در تحول عربستان سعودی به یک قدرت برجسته بازی‌های رایانه‌ای جهانی توصیف کرد و تجربه‌ای بی‌نظیر در اسپورتز ارائه می‌دهد که مرزهای صنعت را به چالش می‌کشد.

جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در سال 2024
جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در سال 2024

با توجه به موفقیت رخ داده در رویدادهای اسپورتز محلی مانند GAMERS8، جام جهانی اسپورتز با تلاش‌های مداوم عربستان سعودی برای ترویج و گسترش بخش اسپورتز همخوانی دارد. این تورنمنت شامل مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های محبوب با بزرگترین استخر جایزه در تاریخ اسپورتز است، با ایجاد یک قالب رقابتی منحصر به فرد بین بازی‌ها برای تعیین قهرمان نهایی جام جهانی اسپورتز.

علاوه بر این، هدف جام جهانی اسپورتز ایجاد یک محیط پربار برای بازیکنان، باشگاه‌ها و کل بخش اسپورتز است و استراتژی ملی بازی‌های رایانه‌ای و اسپورتز را حمایت می‌کند. این استراتژی که به هدف ارائه بیش از ۵۰ میلیارد ریال به تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی و ایجاد ۳۹ هزار شغل تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌پردازد، از طریق اجرای جام جهانی اسپورتز، قرار است شتاب بگیرد.

جام جهانی اسپورتز با برگزاری فعالیت‌ها و رویدادهای متنوع، ریاض را به پایتخت بازی‌های رایانه‌ای تبدیل می‌کند و بازدیدکنندگان و گردشگران را جذب می‌کند. این حرکت استراتژیک به منظور کاهش کاهش سنتی در نرخ اشغال هتل، هزینه‌های گردشگری، هزینه‌های رستوران و کافه و قدرت خرید مصرف‌کنندگان، فرصت قابل توجهی برای صنعت گردشگری عربستان سعودی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در سال 2024 که در عربستان برگزار می‌شود چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *