نکات مثبت و منفی سریال افعی تهران ؛ سریال پرحاشیه نمایش خانگی

سریال افعی تهران نام یک اثر است که در هفته‌های اخیر از شبکه نمایش خانگی فیلم‌نت پخش شد. در ادامه این مقاله، به نکات مثبت و منفی این اثر خواهیم پرداخت.

سریال موفق افعی تهران، توسط «سامان مقدم» کارگردانی شده است. در این سریال، بازیگرانی همچون «آزاده صمدی»، «مریلا زارعی»، «پیمان معادی»، «پژمان جمشیدی» و «سحر دولتشاهی» نقش‌های خود را ایفا کرده‌اند. این سریال محصولی از کشور ایران است و ژانری خانوادگی و درام دارد. این سریال درباره‌ی یک منتقد سینمایی است که قصد دارد اولین فیلم خود را درباره‌ی یک قاتل زنجیره‌ای در تهران ساخته و منتشر کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


داستان جذاب و ماجراجویانه، همراه با روایت قصه‌گو و کارگردانی دقیق و اصولی «سامان مقدم»، باعث شده که در قسمت اول این سریال، شاهد یک شروع امیدوارکننده باشیم که می‌تواند تا پایان آن، مخاطبان خود را جذب کند.

نکات مثبت و منفی سریال افعی تهران

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال افعی تهران
سریال افعی تهران

افعی تهران سریال تولید شبکه خانگی محسوب می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت که این سریال یک درام جنایی است و در بهترین حالت، یک سریال خوب و با کیفیت درباره‌ی یک موضوع کلاسیک محسوب می‌شود.

نکات مثبت

استفاده از موضوعات کمتر استفاده شده

سریال افعی تهران

افعی تهران ویژگی منحصربه‌فرد و متمایزی دارد که آن را از سایر سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متمایز می‌کند. این سریال به آزار و اذیت جسمی، روحی و جنسی و تنبیه بدنی کودکان و نوجوانان و تأثیر آن بر رشد و بزرگسالی آن‌ها نیز پرداخت. این موضوع، که تاکنون در بیشتر سریال‌های ایرانی به این شکل روشن و قوی بررسی نشده بود، سبب شد تا افعی تهران سریال باشد و به صورت برجسته‌ای مورد توجه قرار بگیرد.

بازیگری پیمان معادی

سریال افعی تهران
افعی تهران بازیگران

افعی تهران بازیگران زیادی دارد؛ اما «پیمان مهعادی»، یکی از بزرگ‌ترین بازیگران ایرانی است که در این فیلم نقش «آرمان» را دارد. او در قسمت ابتدایی شاید مخاطب را درگیر این شخصیت نکند؛ اما هر چه فیلم جلوتر می‌رود، او نیز نقش‌اش را بیشتر به مخاطب می‌قبولاند. او در هر صورت بازیگر بزرگی است و اگر به «پیمان معادی» علاقه دارید، نباید این نمایش را از دست بدهید.

ارتباط بابک و آرمان

سریال افعی تهران

یک نکته مثبت دیگر در رابطه با این سریال، ارتباط بابک و آرمان است. دیالوگ‌ها و بازیگری‌هایی که «بابک» و «آرمان» در مقابل همدیگر انجام می‌دهند، بسیار جالب پیش می‌رود. این دو نفر درست مانند یک پدر و پسر تهرانی هستند که به صورت درستی بیان می‌شود.

دیالوگ

سریال افعی تهران
سریال افعی تهران

سریال، کم دیالوگ است؛ اما تمام آن دیالوگ‌ها کیفیت لازم برای تأثیرگذاری را دارند. گاهی اوقات دیالوگ‌ها تو ذوق می‌زنند؛ اما باز هم نسبت به دیگر سریال‌های ایرانی نمایش خانگی چند سال اخیر، بهتر بود.

در این سریال، شاهد دیالوگ‌هایی هستیم که سرشار از ظرافت، طنز و گاه کنایه هستند. دیالوگ‌ها به خوبی شخصیت‌ها را معرفی می‌کنند تا با انگیزه‌ها، افکار و احساسات آن‌ها آشنا شود. علاوه بر این، دیالوگ‌های افعی تهران به فضاسازی داستان نیز کمک می‌کنند. لحن و محتوای دیالوگ‌ها، فضای پر رمز و راز و گاه خطرناک شهر تهران را به خوبی به تصویر می‌کشند.

نکات منفی

فیلمبرداری

سریال افعی تهران

فیلمبرداری این سریال، نخستین نقطه ضعف آن است. میزان کلوزآپ‌هایی که در این اثر وجود دارند، مقداری اذیت‌کننده هستند. این حجم از کلوز‌آپ برای شخصیت‌های غیر مهم، عجیب است و گویا تبلیغ بازیگرانی محسوب می‌شود که از اقوام سازندگان هستند.

در بسیاری از سکانس‌ها، به جای استفاده از نماهای بازتر و دوربین‌های ثابت، از کلوزآپ‌های پی در پی استفاده شده است. این موضوع باعث می‌شود تا مخاطب از فضای کلی صحنه و روابط بین شخصیت‌ها درک روشنی نداشته باشد. علاوه بر این، کیفیت تصویر در برخی از سکانس‌ها پایین است و نورپردازی به درستی انجام نمی‌شود.

نوع ارتباط اشتباه آرمان و روان‌شناسش

سریال افعی تهران
سریال افعی تهران

افعی تهران در رویکرد خود نسبت به اتاق درمان برخی اشتباهات دارد. «سحر دولتشاهی»، روانشناس این سریال، نباید از آرایش زیادی استفاده کنیم. همچنین، نگاه مستقیم درمان‌گر به مراجعه‌کنندگان و نحوه نشستن مناسب او بسیار مهم است و باید به درستی انجام شود.

برقراری ارتباط خارج از اتاق درمان با مراجع نیز یک خطا بزرگ است. حتی اگر مراجع و درمان‌گر با هم سلیقه مشترکی داشته باشند، نباید به عنوان دوست با یکدیگر رفتار کنند و در خارج از اتاق درمان با یکدیگر ملاقات شوند؛ زیرا این ممکن است تأثیرات منفی بر روند درمان داشته باشد.

تصویربرداری‌های بد در ماشین‌ها

سریال افعی تهران

در برخی از سکانس‌ها، به دلیل کمبود نور و زاویه نامناسب دوربین، جزئیات به درستی قابل مشاهده نیستند و مخاطب نمی‌تواند به خوبی حرکات و تعاملات شخصیت‌ها را در داخل ماشین ببیند. صدا نیز به درستی خوب گرفته نشده و کاملاً به صورت مصنوعی نشان داده می‌شود. در مجموع، ضعف‌های تصویربرداری در سکانس‌های داخل ماشین افعی تهران، تا حدی از کیفیت و جذابیت این سریال می‌کاهد.

روند کند داستان

سریال افعی تهران
سریال افعی تهران

یکی دیگر از مشکلات، کند بودن روند داستان در برخی از قسمت‌ها است. در این سریال، شاهد اتفاقات و رویدادهای کمی هستیم و داستان به آرامی پیش می‌رود. این موضوع مخاطب را خسته و از سریال دل زده می‌کند. علاوه بر این، برخی از قسمت‌ها شامل داستان‌های فرعی و حاشیه‌ای هستند که ضرورت چندانی به آن‌ها احساس نمی‌شود.

در مجموع، روند کند و داستانی کش‌دار افعی تهران تا حدی از جذابیت و گیرایی این سریال می‌کاهد. اگرچه داستان اصلی جذاب است و پتانسیل بالایی دارد، اما کندی روند داستان و وجود داستان‌های فرعی غیرضروری، می‌توانند مخاطب را از سریال دل زده کنند.

سوالات متداول

افعی تهران چند قسمت است؟

هنوز مشخص نیست که این سریال چند قسمت دارد؛ اما انتظار می‌رود که مانند دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی، آن را در قالب 12 قسمت ببینیم.

زمان پخش سریال افعی تهران چه روزی است؟

این سریال هر چهارشنبه ساعت 8 پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نکات مثبت و منفی سریال افعی تهران چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *