لارس ویلکس کاریکاتور پیامبر ؛ کاریکاتوریست سوئدی مرد یا کشته شد ؟

کاریکاتوریست سوئدی که کاریکاتور پیامبر اسلام را کشیده بود در تصادف رانندگی کشته شد. با نوشتار لارس ویلکس کاریکاتور پیامبر همراه فیگار بمانید.

طراح سوئدی که کاریکاتور پیامبر اسلام را کشیده بود در تصادف جان باخت. لارس ویلکس، کارتونیست سوئدی که کاریکاتورهای او از پیامبر اسلام جنجال بزرگی را به راه انداخته بود، جانش را در یک سانحه تصادف رانندگی از دست داد. در ادامه با نوشتار لارس ویلکس کاریکاتور پیامبر همراه فیگار باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

لارس ویلکس کاریکاتور پیامبر

کاریکاتوریست سوئدی مرد یا کشته شد ؟

لارس ویلکس کاریکاتور پیامبر, کاریکاتوریست سوئدی, طراح سوئدی
کاریکاتوریست سوئدی, طراح سوئدی

ویلکس که ۷۵ ساله بود به همراه دو پلیس محافظ، همگی در این تصادف جاده‌ای کشته شده‌اند. لارس ویلکس، کارتونیست سوئدی که کاریکاتور موهنی از پیامبر اسلام (ص) را کشیده بود و موجب خشم مسلمان شد، در یک تصادف رانندگی کشته شد. وی به اسلام‌ستیزی‌ شهرت داشت و با کاریکاتورهایش علیه پیامبر اسلام جنجال‌هایی در جهان اسلام ایجاد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این کاریکاتور، که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد ، بسیاری از مسلمانان را که نمایشی بصری از پیامبر را کفر می‌دانند، آزرده خاطر کرد. او این کاریکاتور را یک سال پس از انتشار کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام در یک روزنامه دانمارکی کشیده بود.

بیشتر بخوانید:

آقای ویلکس بارها در دفاع از آزادی بیان سخن گفته بود. او همچنین حمله به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو را محکوم کرده و ضمن ابراز تأسف آن را «خصیصهٔ دوران کنونی» برشمرده بود.

کاریکاتوریست سوئدی

لارس ویلکس کاریکاتور پیامبر, کاریکاتوریست سوئدی, طراح سوئدی
کاریکاتوریست سوئدی, طراح سوئدی

این هنرمند سوئدی بارها گفته بود که این کاریکاتورها را برای تحریک مسلمانان نمی‌کشید و هدفش به چالش کشیدن نزاکت سیاسی و مصلحت‌گرایی در دنیای هنر بود. در بیانیه پلیس در باره این تصادف آمده است که هنوز معلوم نیست چگونه این حادثه رخ داده است، اما فعلا چیزی نشان نمی‌دهد که شخص دیگری درگیر این حادثه بوده باشد.

بیشتر بخوانید:

یکی از شاهدان عینی گفت که تصور می‌شود خودرویی که ویلکس در آن بود کنترل خود را از دست داده و با سرعت زیاد به سمت بزرگراه آمد. که کامیون جلویی زمان برای واکنش نداشت و سپس آنها با صدای بلند با “سرعت باورنکردنی” برخورد کردند.

لارس ویلکس کاریکاتور پیامبر, کاریکاتوریست سوئدی, طراح سوئدی
کاریکاتوریست سوئدی, طراح سوئدی

یکی از کارهای او مجسمه‌ای بود که از چوب دریفت در منطقه‌ای حفاظت شده در جنوب سوئد ساخته شد و از آنجا که بدون مجوز ساخته شد باعث یک نزاع طولانی حقوقی شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار لارس ویلکس کارتونیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *