مراسم چهلم بکتاش آبتین ؛ ماجرا چیست و چرا ؟

مراسم چهلم بکتاش آبتین با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. اما ماجرای مستند جنایت عمدی چیست که اینهمه سر و صدا کرده است؟ با فیگار بمانید.

مراسم بزرگداشت یاد بکتاش آبتین با خشونت نیروهای امنیتی و بازداشت چند نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم همراه شده است. کانون نویسندگان از بازداشت دستکم ۶ نفر خبر داده است. اما باید ببینیم که این خشونتی که در خبرگزاری‌های اونور آبی بولد شده است به چه دلیل بوده و عامل اصلیش کجا بوده و چگونه.

مراسم چهلم بکتاش ابتین

ماجرا چیست و چرا؟

مراسم چهلم بکتاش آبتین, مستند جنایت عمدی, مراسم بزرگداشت یاد بکتاش آبتین, مراسم 40 بکتاش ابتین, مراسم چهلم بکتاش آبتین
مراسم چهلم بکتاش آبتین, مستند جنایت عمدی, مراسم بزرگداشت یاد بکتاش آبتین, مراسم 40 بکتاش ابتین, مراسم چهلم بکتاش آبتین

بکتاش آبتین شاعری بود که در سال ۱۳۹۵ در مراسم بزرگداشت محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، نویسندگان کشته‌شده به دست ماموران، بازداشت شد. اما چرا بازداشت شد؟ باید بدانید که آقای آبتین با اتهام‌های تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی محاکمه و به شش سال حبس محکوم شد و در جریان تحمل زندان دو بار به کووید-۱۹ مبتلا شد.

بیشتر بخوانید:

طبیعی است که باید جمهوری اسلامی ایران کسانی همچون آبتین را دستگیر کنند. و کاملا مورد قبول و کار آگاهانه‌ای است که باید انجام دهند. و به نظر هیچ کار خلاف حقوق بشری را هم انجام ندادند.

بیشتر بخوانید:

در گزارش منتشر شده در کانال تلگرام کانون نویسندگان ایران ‌آمده است که نیروهای امنیتی در دقایق پایانی مراسم، «با تهدید و ارعاب و ایجاد درگیری عمدی» و «مداخله سرکوب‌گرانه»، در نهایت مردم را از گورستان بیرون راندند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مراسم چهلم بکتاش آبتین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *