اعلام آتش بس اوکراین ؛ برقراری آتش بس در برخی مناطق اوکراین

چند هفته از آغاز جنگ روسیه و اوکراین می‌گذارد. اکنون می‌توانیم شاهد اعلام آتش بس اوکراین توسط روسیه باشیم. با ما باشید تا شرایط آتش بس روسیه را بشناسید.

وزارت دفاع روسیه از آتش بس روسیه در برخی مناطق اوکراین از صبح سه شنبه به منظور گشودن گذرگاه‌های انسانی خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: درپی درخواست رئیس جمهور ماکرون از رئیس جمهور پوتین، برقراری آتش بس روسیه در ساعت 10 صبح و گشودن گذرگاه‌های انسانی در کی یف، ماریوپل، خارکیف و سومی را اعلام می‌کنیم. بدین صورت، روسیه آتش بس خود را رسماً تایید کرد.

اعلام آتش بس اوکراین

برقراری آتش بس در برخی مناطق اوکراین

اعلام آتش بس اوکراین
روسیه آتش بس, اوکراین آتش بس

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: طرف روسی بدون مشارکت اوکراین تاکنون موفق شده است 173773 نفر را از مناطق عملیات ویژه نظامی از جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک به خاک روسیه منتقل کند که از این میان 44187 کودک هستند.

بیشتر بخوانید:

اعلام آتش بس اوکراین
روسیه آتش بس, اوکراین آتش بس

همچنین لازم به ذکر است که روسیه در گفتگو با اوکراین آتش بس خود را اعلام و سپس توضیحاتی را ذکر کرده است. طبق گفته‌های پوتین، روسیه قصد اشغال اوکران را نداشته و تنها قصد دارد تا با غلبه بر کی یف، آن شهر را خلع صلاح کند. بدین صورت، وضعیت کنونی برخی از مناطق اوکراین آتش بس نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار اعلام آتش بس اوکراین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *