احسان آقایی موزه هنرهای معاصر ؛ رییس موزه هنرهای معاصر تغییر کرد!

طی حکمی عبادرضا اسلامی کولایی به عنوان جایگزین احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران شد. با نوشتار احسان آقایی موزه هنرهای معاصر با فیگار بمانید.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی عبادرضا اسلامی کولایی را به عنوان جایگزین احسان آقایی در ریاست موزه هنرهای معاصر تهران منصوب کرد.

احسان آقایی موزه هنرهای معاصر

رییس موزه هنرهای معاصر تغییر کرد!

احسان آقایی موزه هنرهای معاصر
احسان آقایی موزه هنرهای معاصر

 

احسان آقایی دارای کارشناسی ارشد جامعه شناسی و مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی است.

– وی سوابق اجرایی و هنری زیر را در کارنامه خود دارد:

– رئیس هنرستان موسیقی در سال(٨۵-٨٧)

– سردبیر نریه آموزش هنر

– پژوهشگر برگزیده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سال ١٣٨٣

– مدیر ارایی نمایشگاه روزنه ای به رنگ (مروری بر آثار سهراب سپهری)

– دبیر اجرایی نمایشگاه پیشگامان هنر نوگرای ایران (محمود جوادی پور و احمد اسفندیاری)

– دبیر اجرایی نمایشگاه جلوه هایی از آثار هنرمندان بزرگ جهان

– دبیر اجرایی نمایشگاه باغ ایرانی در دوازدهمین بینال معماری ونیز

– دبیر اجرایی بخش تجسمی نمایشگاه هنرهای اسلامی در مونیخ

– دبیر اجرایی نمایشگاه باغ ایرانی در دوازدهمین بی ینال ونیز

– دبیر اجرایی بخش تجسمی نمایشگاه هنرهای اسلامی در مونیخ

– دبیر اجرایی نمایشگاه جشن جهانی نوروز

– دبیر دومین جشنواره موسیقی هنرستان های موسیقی کشور

– عضو شورای برنامه ریزی پنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی

– معاون و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران

-مشاور مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد

– کیوریتور نمایشگاههای مختلف هنری

– استاد دانشگاه و هنرستانهای هنری

بیشتر بخوانید:

موزه هنرهای معاصر تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه هنر مدرن و معاصر کشور پس از ۳۲ ماه مرمت و بازسازی در دوره احسان آقایی دوباره در سال 99 آغاز به کار کرد.

احسان آقایی موزه هنرهای معاصر
احسان آقایی موزه هنرهای معاصر

 احسان آقایی در مصاحبه ای در رابطه با مرمت می گوید: معماری معاصر چنان با هنر آمیخته شده است که جدایی آن‌ها از یکدیگر عملاً مقدور نیست زیرا صرفاً کارکردگرا نیستند، بلکه فرم‌گرا هم هستند. بنابراین وقتی می‌خواهیم آن‌ها را مرمت کنیم حتماً باید به فرم اصلی وفادار باشیم. اما معضلی که وجود دارد این است که نیازها در طول زمان تغییر می‌کند و شما باید بر مبنای نیازها یک سری تغییرها را اعمال کنید و این دشوارترین کار در مرمت بناهای این‌چنینی است. حتی در معماری‌های تاریخی نیز این مسئله وجود دارد. مثلاً یکی از بزرگترین‌ بناهای تاریخی که تبدیل به موزه شده، موزه لوور است که ابتدا کاخ بوده و بعد تبدیل به موزه شده است.

بیشتر بخوانید:

مسئله بعدی که وجود دارد این است که مرمت همیشه سخت‌تر از ساخت است، چون نیاز به آسیب‌شناسی دارد. گاهی شما در حین مرمت به مسائلی برخورد می‌کنید که آن مسائل از قبل برای شما مکشوف نبوده است. بنابراین باید برای آن چاره‌اندیشی کرد. ما در بحث مرمت موزه از این موارد کم نداشتیم. مثلاً ازآنجایی‌که عمر موزه قبل از انقلاب اسلامی زیاد نبوده و قرار بوده که حتماً در تاریخی خاص افتتاح شود، برخی از امور به مرحله نهایی نرسیده بود و درنهایت با توجه به اتفاقات بعدی به‌کلی رها شد!

عبادرضا اسلامی کولایی

احسان آقایی موزه هنرهای معاصر
احسان آقایی موزه هنرهای معاصر

عبادرضا اسلامی کولایی پیش‌تر عضو شورا و معاون موسسه آموزشی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر را بر عهده داشته است. معاونت اداری، مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مدیریت کل پشتیبانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، قائم‌مقام و معاونت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و معاونت گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و ریاست فرهنگسرای نیاوران از دیگر سوابق اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

در پی اتفاق اخیر موزه هنرهای معاصر در عصر شنبه ۲۱ اسفند ماه، برخی منتقدان استعفای رییس موزه را خواستار شده بودند که در نهایت تغییر رییس موزه با حکم معاون هنری صورت گرفت!

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار احسان آقایی موزه هنرهای معاصر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *