خوشبخت ترین کشورهای جهان ؛ فنلاند خوشبخت‌ترین کشور جهان

فنلاند برای پنجمین سال متوالی به عنوان «خوشبخت‌ترین کشور جهان» انتخاب شد. با خبر خوشبخت ترین کشورهای جهان همراه فیگار باشید.

بر اساس گزارش سالانه شبکه راه‌کارهای توسعه پایدار، نهاد زیر مجموعه سازمان ملل متحد، در این رتبه‌بندی لبنان و افغانستان دو جایگاه پایانی را به خود اختصاص داده‌اند و فرانسه به بهترین رتبه خود طی سال‌های اخیر دست پیدا کرده است.

خوشبخت ترین کشورهای جهان

فنلاند خوشبخت‌ترین کشور جهان

خوشبخت ترین کشورهای جهان
فنلاند خوشبخت ترین کشور جهان

بیشتر بخوانید:

شعار سال ۱۴۰۱ ؛ نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر به همراه متن

فنلاند این کشور اسکاندیناوی که ۵.۵ میلیون نفر جمعیت دارد از ۱۰ امتیاز ممکن ۷.۸۲ امتیاز کسب کرده و بالاتر از کشورهای دانمارک، ایسلند، سوئیس و هلند، در صدر رده بندی گزارش رضایت جهانی قرار دارد.

ایران در این گزارش پس از کشور جنگ‌زده مالی و بالاتر از اوگاندا و لیبریا در رده ۱۱۶ قرار دارد!!!

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام یحیی گل محمدی ؛ اینستاگرام یحیی گل محمدی از دسترس خارج شد!

بر اساس گزارش نهاد توسعه پایدار سازمان ملل که از سال ۲۰۱۲ میلادی بر مبنای معیارهایی نظیر آزادی‌های شخصی و مدنی، امید به زندگی، درآمد سرانه، میزان فساد و خدمات اجتماعی،سخاوت، صداقت، اعتماد بین افراد و دولت.

همچنین میزان نابرابری‌های اجتماعی فهرست شادترین کشورها را منتشر می کند، صربستان، بلغارستان و رومانی بیشترین پیشرفت را داشته‌اند در مقابل، لبنان، ونزوئلا و افغانستان شاهد بیشترین سقوط در این فهرست بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سهمیه بنزین نوروزی ؛ سهمیه بنزین نوروزی در کار نیست از ذخیره قبلی استفاده کنید!

آلمان و کانادا نیز با یک مرتبه افت در جایگاه چهاردهم و پانزدهم و امریکا با سه پله رشد در مرتبه شانزدهم در بین ۱۵۰ کشور قرار گرفتند.

فرانسه نیز با یک پله رشد در مرتبه بیستم که بهترین رتبه این کشور از زمان انتشار این رده بندی است، قرار گرفت بریتانیا نیز در رتبه هفدهم جای گرفت.

بیشتر بخوانید:

هنرمندانی که در سال ۱۴۰۰ فوت شدند ؛ چهره‌های مرحوم سال 1400

در بین کشورهای قدرتمند دیگر، برزیل در مرتبه بیست و سوم، ژاپن در جایگاه پنجاه و چهارم، روسیه در مرتبه هشتادم قرار گرفتند.

چین نیز با ۱۲ پله رشد در جایگاه هفتاد و دوم و هند نیز با وجود سه پله رشد در مرتبه ۱۳۶ جای گرفت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خوشبخت ترین کشورهای جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *