زاینده رود در اصفهان جاری شد ؛ بازگشایی سد زاینده رود در اصفهان

زاینده رود در اصفهان جاری شد ، خروجی سد زاینده‌رود با هدف تخصیص آب برای آبیاری نوبت سوم کشت کشاورزان شرق امشب افزایش می‌یابد.

بنابر توافق استانداری، آب‌منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان، مقرر شد که بیست‌وپنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱، آب زاینده‌رود برای آبیاری باغات کشاورزان غرب استان اصفهان رهاسازی شد. در ادامه با خبر بازگشایی سد زاینده رود همراه فیگار بمانید.

زاینده رود در اصفهان جاری شد

بازگشایی سد زاینده رود در اصفهان

زاینده رود در اصفهان جاری شد
سد زاینده رود باز شد, بازگشایی سد زاینده رود در اصفهان

حدود 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نواحی حقابه داران شرق این استان در پی افزایش خروجی سد زاینده رود و تخصیص بخشی از حقابه کشاورزان در بهمن 1400 زیر کشت رفت و بر همین اساس خروجی سد زاینده‌رود 12 بهمن 1400 با هدف جاری سازی آب در بستر این رودخانه در حوزه شهر اصفهان و سپس شرق استان به ‌منظور کشت غله در بخشی از اراضی کشاورزی بصورت پلکانی افزایش و ساعت 10 صبح 24 بهمن کاهش یافت در نتیجه بخش قابل توجهی از بستر زاینده رود از جمله در کلانشهر و شرق این استان دوباره خشک شد.

بیشتر بخوانید :

در نهایت از شامگاه بیست‌وپنجم فروردین ماه خروجی آب از سد زاینده‌رود افزایش یافت و طبق برنامه‌ریزی آب از سد زاینده‌رود به کشاورزان غرب اختصاص داده خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان میزان ذخیره کنونی سد زاینده‌رود 368 میلیون مترمکعب است و میزان حجم آب ورودی به این سد حدود 82 متر مکعب بر ثانیه است و رهاسازی آب برای باغات غرب به مدت 9 روز از سد زاینده رود ادامه خواهد یافت. خروجی آب از سد زاینده‌رود هم چنین به مدت 10 روز برای کشت کشاورزان شرق افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار زاینده رود در اصفهان جاری شد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *