نماوا و فیلیمو در آستانه ابطال مجوز ؛ ماجرای لغو مجوز فیلیمو و نماوا چیست؟

در پی انتشار بدون مجوز سریال‌های فیلیمو و نماوا مانند یاغی، نوبت لیلی و جادوگر در این دو پلتفرم که بدون بازبینی انتشار یافتند، احتمال ابطال مجوز وجود دارد.

پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا در آستانه ابطال مجوز از سوی ساترا قرار دارند. در ادامه با خبر ماجرای لغو مجوز فیلیمو و نماوا همراه فیگار بمانید.

فیلیمو و نماوا

ابطال مجوز فیلمو و نماوا

فیلیمو و نماوا
ابطال مجوز فیلمو و نماوا, ماجرای لغو مجوز فیلیمو و نماوا

ابطال مجوز فیلیمو و نماوا

در پی انتشار بدون مجوز بعضی سریال‌های فیلیمو و نماوا مانند «یاغی»، «نوبت لیلی» و «جادوگر» در این دو پلتفرم که بعضی بدون بازبینی به انتشار رسیدند، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با این دو پلتفرم برخورد می‌کند.

دیروز سعید مقیسه رییس ساترا در گفتگو با رسانه‌ها، ضمن تایید این خبر گفت: ابطال مجوز فیلیمو و نماوا هنوز قطعی نشده است. فیلیمو و نماوا پلتفرم‌های وی‌اودی که بخش اعظم بازار انتشار فیلم و سریال آنلاین را در ایران در اختیار دارند، از زمستان 98 در پی توافق با ساترا، نظارت این سازمان را پذیرفتند.

ساترا همچنین تاکید کرده که اصلاحات اعلام شده به پلتفرم‌های روی محتواهای ویدیویی انجام نمی‌شود و ساترا این موضوع را تخلف می‌داند. در واقع آنطور که به نظر می‌رسد انجام ندادن اعمال سانسور روی محتواها باعث شده که نهاد نظارت بر صوت و تصویر فراگیر، نسبت به این دو پلتفرم برخورد کند.

اسفند 1400 محمدجواد شکوری‌مقدم، مدیر فیلیمو در یادداشتی از معطل ماندن 9 سریال این پلتفرم به مدت 7-8 ماه در سامانه ساترا برای صدور موافقت کلی انتشار خبر داد و احتمال می‌رود دلیل انتشار بی‌مجوز برخی محصولات، همین تأخیر باشد. روشن نیست تنش‌ها میان ساترا و پلتفرم‌ها در آینده چه خواهد شـد، امـا در صـورتـی کـه ساترا بتواند از ابــزارهــای قانونی بــرای وادار کــردن پلتفرم‌ها به تمکین، استفاده کـــــــــنـــــــــد، گزینه‌هایی مـــــــثـــــــل فیلترینگ، در صـورت موافقت کمیته مربوطه، مـــی‌تـــوانـــد در دسترس این نهاد باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلیمو و نماوا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *