تصاویر باورنکردنی از گشت‌و‌گذار راسو ها در تهران ؛ دلیل ورود راسوها به تهران چیست؟

یک کارشناس محیط زیست با بیان اینکه راسوهای تهران خطری برای انسان ندارند گفت: جمعیت زیاد موش‌ها در تهران و پرندگان خانگی می‌توانند طعمه راسو باشند.

شهروندان تهرانی به دیدن موش و گربه و حتی روباه در برخی نقاط شهر عادت کرده‌اند، اما حضور راسو در تهران اتفاق تازه‌ای است. در ادامه با خبر راسو ها در تهران همراه فیگار بمانید.

راسوهای تهران

راسو های تهران

راسوهای تهران
راسو های تهران, راسو ها در تهران

حمله راسو ها به تهران

تازگی تصاویری در فضای مجازی پخش شده که نشان از تردد راسوها در شهر تهران دارد. اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست در این رابطه گفت: زیستگاه راسوها معمولا بیشه‌زارها است، یعنی مکان‌هایی تک‌درخت است، نه جنگل. زیرا در جنگل درخت‌ها متراکم هستند.

او گفت: این حیوان همه‌چیزخوار است و از تخم پرندگان تا خود پرندگان، موش و سایر جوندگان تغدیه می‌کند. راسوها حیوانات پرقدرتی هستند. برای مثال خرگوش دوبرابر وزن راسو وزن دارد. با این حال راسو آن را شکار و حتی در لانه خود پنهان می‌کند.

به گفته کهرم، این راسوها برای انسان خطری ندارند. مگر در شرایطی که حیوانات خانگی مانند مرغ و خروس را شکار کنند. البته گونه‌های بزرگ‌تر این حیوان قادر به حمله به انسان هستند اما این گونه در ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار راسوهای تهران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *