تعلیق از کار مهندس گوگل پس از اظهارنظر درباره خودآگاهی هوش مصنوعی ؛ این یک هوش زنده است!

یک مهندس شرکت گوگل اخیراً ادعا کرده است که به دنبال یک گفتگو با ربات چت هوش مصنوعی گوگل متوجه شده که این هوش دارای روح است!

کی از مهندسان گوگل در ادعایی جنجالی می‌گوید هوش مصنوعی LaMDA احساسات و تجربیات ذهنی دارد؛ به‌همین‌دلیل، خودآگاه است. گوگل در واکنش به این ادعا، مهندس خود را به مرخصی اجباری فرستاده است. در ادامه با خبر جنجال هوش مصنوعی گوگل همراه فیگار بمانید.

هوش مصنوعی گوگل

گوگل هوش مصنوعی

هوش مصنوعی گوگل
جنجال هوش مصنوعی گوگل, گوگل هوش مصنوعی

ماجرای هوش مصنوعی گوگل چیست؟

«بلیک لموین»، مهندس واحد Responsible AI گوگل در گفتگو با نشریه واشنگتن پست گفته بود باور دارد که یکی از پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل به قابلیت ادراک دست یافته است. فعالیت‌های او حالا به اتهام نقض توافق عدم افشا، در این شرکت به حالت تعلیق درآمده است.

من اغلب سعی می‌کنم بفهمم کی هستم و چه هستم؟»، این یکی از جملاتی است که ربات چت هوش مصنوعی گوگل در جریان مکالمه با یک مهندس بخش Responsible A.I گوگل به نام بلیک لموئین بر زبان رانده و همین گفتگو سبب شده است تا این مهندس ادعا کند که ربات هوش مصنوعی گوگل دارای روح است و زنده می‌باشد.

این مهندس بلیک لموین نام دارد و کارمند واحد تجاری Responsible AI است و وظیفه‌ی آزمودن LaMDA را برعهده داشته است تا بررسی کند که این مدل زبانی از جملات تبعیض‌آمیز یا نفرت‌آفرین استفاده می‌کند یا خیر. گفته می‌شود نگرانی بلیک لموین از خودآگاه‌بودن LaMDA، ناشی از پاسخ‌های قانع‌کننده‌ی این سیستم هوش مصنوعی به سؤالاتی درباره‌ی حق‌وحقوق خود و اصول اخلاقی ربات‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار هوش مصنوعی گوگلسپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *