هوشنگ ابتهاج شاعر و نویسنده سرشناس درگذشت ؛ پایان یک قرن عاشقی [+عکس و بیوگرافی]

درگذشت هوشنگ ابتهاج ، یلدا ابتهاج، دختر هوشنگ ابتهاج (سایه) در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از درگذشت این شاعر نامی خبر داد.

هوشنگ ابتهاج، شاعرِ نامدار ایرانی بامداد امروز درگذشت. در ادامه با خبر درگذشت هوشنگ ابتهاج شاعر همراه فیگار بمانید.

درگذشت هوشنگ ابتهاج

مرگ هوشنگ ابتهاج

درگذشت هوشنگ ابتهاج
هوشنگ ابتهاج درگذشت, مرگ هوشنگ ابتهاج

هوشنگ ابتهاج درگذشت

یلدا ابتهاج فرزند هوشنگ ابتهاج(سایه) بامداد امروز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ در صفحه‌ی اینستاگرام خود از درگذشتِ این شاعر نامدار ایرانی خبرداد. ابتهاج متولد ۱۳۰۶ شمسی در رشت بود. «سراب»، «سیاه‌مشق»، «تا صبح شب یلدا»، «یادگار خون سرو» و «تاسیان» از جمله آثار او هستند.

درگذشت هوشنگ ابتهاج
درگذشت هوشنگ ابتهاج شاعر, بیوگرافی هوشنگ ابتهاج

بیوگرافی هوشنگ ابتهاج

امیر هوشنگ ابتهاج ششم اسفند ۱۳۰۶ در رشت متولد شد، وی اولین فرزند میرزا آقا خان ابتهاج و فاطمه رفعت و تنها پسر یک خانواده ۴ فرزندی بود. پدرش آقاخان ابتهاج از مردان سرشناس رشت و مدتی رئیس بیمارستان پور سینای این شهر بود. هوشنگ ابتهاج شروع تحصیل و ادامه تحصیلات ابتدایی و بخشی از تحصیلات دبیرستانی در مدارس عنصری، قاآنی، لقمان و شاهپور در شهر رشت سپری کرد و بعد برای کلاس پنجم متوسطه در دبیرستان تمدن تهران مشغول به تحصیل شد.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار برخورد درگذشت هوشنگ ابتهاج سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *