بلاک ریوارد چیست ؟ + [همه چیز درباره فناوری بلاک چین]

بلاک ریوارد چیست ؟ بلاک ریوارد یا پاداش بلاک به فرایندی گفته می‌شود که در فناوری بلاک چین یک ماینر بعد از پیدا کردن یک بلاک جدید، پاداش دریافت می‌کنند.

دفتر کل یا بلاک چین ایجاد شد تا همه چیز را تغییر دهد! این فناوری باعث صرفه جویی زیادی در هزینه‌ها می‌شود، نیازی به نگهداری حجم زیاد اطلاعات ندارد و مفهوم پایگاه داده را به روشی کاملا متفاوت تغییر می‌دهد. رمز ارزهایی مانند بیت کوین بر اساس فناوری بلاک چین (Blockchain) کار می‌کنند.

در شبکه بیت کوین، بلاک‌ها فایل‌هایی هستند که داده‌های مربوط به تراکنش‌های انجام شده را ذخیره می‌کنند. بلاک حاوی اطلاعاتی در مورد تراکنش‌ها، زمان استخراج و سختی آن و هش هر بلاک دیگر در زنجیره و موارد دیگر است. هنگامی که بلاک جدید به بلاک قدیمی متصل می‌شود یک زنجیره ایجاد می‌شود.

بلک ریوارد کیست

بلاک ریوارد چیست

Block Reward
Block Reward یا بلاک ریوارد چیست

به کاربری که در راستی‌ آزمایی تراکنش‌های یک سیستم بلاک چین کمک می‌کند، سهمی از توکن‌های دیجیتالی تازه ایجاد شده به عنوان پاداش بلاک داده می‌شود. بسته به الگوریتم اجماع به کار برده شده در یک بلاک‌چین، افرادی که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند، مجموعاً به عنوان اعتبار‌سنج، ماینر و یا حتی سهامدار شناخته می‌شوند.

ماینر‌ها زمان و قدرت زیادی را صرف حل مسائل ریاضی در حین استخراج یا کشف بلاک می‌کنند. برای محاسبه کد رمزنگاری صحیح و یافتن کلید بلاک قبل از هر کس دیگری، ماینر باید مسائل ریاضی بسیار دشواری را حل کند.

یک کلید nonce (عدد فقط یک بار استفاده شده) با جستجوی بسیار سریع جایگشت‌ها کشف می‌شود و هش سمت راست بلاک را باز می‌کند. اگر ماینر بالاخره راه حل را پیدا کرده باشد، به کل شبکه اطلاع می‌دهد که یک بلاک جدید پیدا شده است. سپس بلاک قبل از اضافه شدن به بلاک چین توسط نود‌های کامل شبکه تأیید می‌شود. ماینر در نهایت برای استخراج بلاک، پاداش دریافت می‌کنند.

یک ماینر (استخر ماینینگ) از دو منبع برای کار تکمیل شده پاداش دریافت می‌کند:

  • از طریق پاداش برای استخراج یک بلاک است.
  • ماینر برای هر تراکنشی که در یک بلاک جدید انجام می‌شود، به محض یافتن، کارمزد دریافت می‌کند.

در نتیجه، سود ماینینگ فقط به پاداش‌های بلاک وابسته نیست. منطقی است که با افزایش کشش پلت فرم، عملیات بیشتری روی آن انجام می‌شود و هزینه‌های بیشتری پرداخت می‌شود و درآمد ماینر افزایش می‌یابد

مطالب بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *