ارز دیجیتال چیست ؟‌ ؛ هر آنچه که باید از ارزهای دیجیتال بدانید

امروزه نام ارزهای دیجیتال و بیت کوین در گوش‌ها آشنا هستند. اما آیا می‌توانید به سوال ارز دیجیتال چیست پاسخ دهید؟ با فیگار همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم.

بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال، راه خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند. اما آیا ارزهای دیجیتال تنها به سرمایه‌گذاری و سود آوری فردی ختم می‌شوند؟ باید پاسخ واضح‌تری برای سوال ارز دیجیتال و یا کریپتوکارنسی چیست بیابیم. پاسخی که می‌تواند از دلیل پیدایش، تا نحوه شکل‌گیری ارزهای دیجیتال امروزی را شرح دهد.

ارز دیجیتال چیست ؟‌

هر آنچه که باید از سوال ارز دیجیتال چیست بدانید

شما می‌توانید فهرست ارز دیجیتال چیست را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست

برای اولین بار و در سال 2007 میلادی، شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو، بیت کوین را اختراع، و برای اولین بار به سوال ارز غیرمتمرکز چیست پاسخ داد. تا پیش از آن زمان،‌ مشکلی در راه به وجود آمدن یک ارز غیرمتمرکز وجود داشت که تنها ساتوشی ناکوموتو توانسته بود آن را حل کند.

ارزهای دیجیتال بر روی فناوری‌ دفترکل توزیع شده ساخته‌ شده‌اند که یکی از محصولات مهم آن، فناوری بلاک چین است. بلاک چین‌های عمومی که اکثر ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند، قابلیت مشاهده تمامی تراکنش‌ها را چه برای افرادی که در شبکه حضور دارند و چه برای افراد خارج از شبکه فراهم می‌کند.

ما نیز قصد داریم تا هنگام پاسخ به کریپتوکارنسی چیست از نحوه کار ساتوشی و تولد بیت کوین مثال بزنیم و بیت کوین را مبنای ارزهای دیجیتال قرار دهیم. در ادامه با فیگار همراه باشید تا پاسخی دقیق و مفصل در رابطه با کریپتوکارنسی چیست را به دست آورید.

ارز غیرمتمرکز چیست ؟

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, بلاکچین چیست

ارزهای عادی، با مرکزیت بر بانک و دولت، و به همراه پشتوانه طلا به وجود آمده‌اند. طلا به عنوان پشتوانه پول در خزانه بانک نگهداری شده، و بانک هر سال تصمیم می‌گیرد تا چه مقدار پول چاپ کند. اما اگر سوال ارز بدون پشتوانه چیست را بررسی کنیم، متوجه تفاوت‌های آن با ارزهای رایج می‌شویم.

در ارزهای دیجیتال هیچ پشتوانه‌ای وجود ندارد. هیچ طلا و یا شخصی پشت آن‌ها قرار ندارد و ارزش آن به صورت توافقی شکل می‌گیرد. برای مثال، در هنگام به وجود آمدن بیت کوین،‌ ارزش آن برابر با صفر بود. افراد زیادی به صورت رایگان به یکدیگر بیت کوین هدیه می‌دادند و تلاش می‌کردند تا آن را تبدیل به یک پول کنند؛ سپس آن‌ها موفق شدند و ارزش بیت کوین، از سال 2007 تاکنون از صفر به نزدیک 40 هزار دلار رسیده است!

همچنین لازم به ذکر است که هیچکس ارزهای دیجیتال را کنترل نمی‌کند. در سیستم بانکداری عادی، بانک مرکز تمامی ترانکش‌ها است. هنگامی که شما پولی را به حساب شخص دیگری واریز می‌کنید، بانک وظیفه دارد تا ترانکش شما را در یک دفتر یادداشت کرده و ذخیره کند.

تنها به این شکل است که امکان تخلف از بین می‌رود و شما نمی‌توانید از یک پول دو بار استفاده کنید. برای مثال، اگر شما تقریباً همزمان به با اختلاف چند میلی ثانیه تمام مبلغ پولی که در حساب دارید را در دو مکان مختلف خرج کنید، بانک تراکنش اول را دریافت و تایید می‌کند. سپس تراکنشی که تنها چند میلی ثانیه دیر تر به بانک رسیده بود دچار خطا می‌شود و شما نمی‌توانید مجدداً از پولی که دارید استفاده نمایید.

اما اگر یک مرکز همانند بانک نباشد تا اعتبار سنجی شما را انجام دهد چطور ممکن است که یک سیستم بانکداری بدون مشکل و تخلف کار کند؟ این یکی از بزرگترین مشکلات ارزهای دیجیتال است که ساتوشی ناکوموتو به طرز خلاقانه‌ای آن را حل کرد. اکنون که می‌دانید ارز بدون پشتوانه چیست زمان آن رسیده است تا با مشکلی آشنا شویم که از به وجود آمدن ارزهای بدون پشتوانه جلوگیری می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال چگونه کار می کند ؟

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, بیت کوین چیست

سال‌ها پیش از به وجود آمدن بیت کوین، افراد زیادی به سوال ارز دیجیتال چگونه کار می کند پاسخ می‌دادند. تمامی آن‌ها می‌توانستند یک سیستم بانکداری غیرمتمرکز را به وجود آورند اما یک مشکل در راه آن‌ها وجود داشت که باعث می‌شد به وجود آمدن ارزهای دیجیتال غیرممکن باشد. در ابتدا بهتر است تا به سوال ارز دیجیتال چگونه کار می کند پاسخ دهیم.

تصور کنید که درحال انجام یک بازی رومیزی با دوستانتان هستید. بازی به این شکل است که پس از هر دست بازی، برنده یک امتیاز دریافت می‌کند و هنگامی که شخصی به 10 امتیاز برسد، برنده می‌شود. شما می‌توانید به یک نفر اعتماد کرده و همانند سیستم متمرکز، آن را مسئول بررسی و یادداشت امتیازها کنید. اما اگر نتوانید به کسی اعتماد کنید، باید یک سیستم بدون مرکز را به وجود آورید.

شما تصمیم می‌گیرد تا هرکس امتیاز خودش را روی یک کاغذ بنویسد؛ اکنون و پس از مدتی بازی، شما دست خود را بالا می‌گیرید و اعلام می‌کنید که به 10 امتیاز رسیده‌اید. اما همچنان این احتمال وجود دارد که دیگران حرف شما را باور نکرده و ادعای شما را رد کنند. پس باید یک راه جایگزین را امتحان کنید.

برای اینکه بدانید ارز دیجیتال چگونه کار میکند باید با مفهوم دو اصل اساسی در شبکه این رمز ارزها آشنا باشید. ۱- بلاک چین و ۲- رمز نگاری دو اصطلاحی هستند که لازمه تشریح کار ارز دیجیتال هستند. با درک مفاهیم این دو تشریح پاسخ این سوال ساده‌تر خواهد بود. کار ارز دیجیتال به صورت مستقیم به نحوه عملکرد این دو مفهوم انتزاعی در اینترنت بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

مشکل ارز غیرمتمرکز

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, کریپتوکارنسی چیست

این بار تصمیم می‌گیرد تا هر فرد، حساب تمام افراد را داشته باشد. برای مثال، هنگامی که شما یک امتیاز دریافت می‌کنید، تمامی افراد در برگه‌ای که در اختیار دارند یک امتیاز جلوی نام شما می‌نویسند. در این روش، تمامی افراد حساب یکدیگر را دارند و اگر شخصی ادعای نادرستی کند، می‌توانید برگه تمام افراد را مشاهده کرده و متوجه شوید که ادعای او یک اشتباه است. بدین شکل، شما می‌توانید یک سیستم غیرمتمرکز داشته باشید که هیچکس نمی‌تواند در آن خطا و یا تقلب کند. اگر کسی قصد داشته باشد تا حساب خود را دستکاری کند، دیگران متوجه خواهند شد و ادعای او را رد می‌کنید.

اما همچنان یک مشکل اساسی وجود دارد؛ در مثال ذکر شده، ما از یک جمع کوچک مثال زدیم. اما یک سیستم بانکداری به عظمت کره زمین را درنظر بگیرید که با استفاده از اینترنت کار می‌کند. ما می‌دانیم که ارز دیجیتال چگونه کار می کند اما این مشکل بسیار بزرگ و اساسی است.

اینترنت محدودیت‌های زمانی زیادی دارد. یک سناریو را تصور کنید که شما 100 بیت کوین دارید. اکنون مرورگر خود را باز کرده و به دو فروشگاه اینترنتی مختلف می‌روید. در هردکدام به اندازه 100 بیت کوین جنس خریداری کرده و هنگام پرداخت مبلغ، تقریباً همزمان هر دو خرید را انجام می‌دهید. اکنون که با کریپتو کارنسی چیست آشنا هستید، باید بدانید چه اتفاقی خواهد افتاد؛ پیغام خرید شما برای تمامی کاربرانی که عضور شبکه بیت کوین هستند ارسال می‌شود. اما محدودیت س.رعت اینترنت و فاصله زیاد کاربران شبکه، باعث می‌شود تا پیغام شما با اختلاف بسیار کمی توسط افراد مختلف دریافت شود. برای مثال، شخصی در ثانیه اول پیغام شما را دریافت می‌کند اما شخص دیگری دو ثانیه بعد

این اتفاق باعث می‌شود تا ترتیب تراکنش‌های شما از بین برود. شخصی تراکنش اول را زودتر دریافت کرده و خرید اول شما را تایید می‌کند و شخصی دیگری دومی را. این اتفاق باعث نابودی سیستم بانکداری و شلختی می‌شود. بدین شکل اگر شما دو خرید را با یک مبلغ پول به طور همزمان انجام دهید، یک شبکه غیرمتمرکز نمی‌تواند تصمیم بگیرد که کدام خرید شما باید پذیرفته و کدام یک باید رد شود.

بیشتر بخوانید:

مشکل دوم ارز غیرمتمرکز

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, کریپتو کارنسی چیست

اکنون می‌دانیم که کریپتو کارنسی چیست و با بزرگ‌ترین مشکل به وجود آمدن آن آشنا هستیم؛ اما مشکل دیگری در خلق یک ارز غیرمتمرکز وجود دارد که بسیار ساده‌تر از مشکل قبلی است. همانطور که بالاتر ذکر کردیم، در یک ارز عادی و با دشتوانه، این دولت است که تصمیم می‌گیرد تا هر سال چه مقدار پول جدید چاپ شده و راهی بازار شود. اما در یک ارز غیرمتمرکز، باید راه جدیدی برای تزریق ارز به بازار داشته باشیم؛ زیرا که کسی نمی‌تواند وضعیت ارز را کنترل کند.

بیشتر بخوانید:

راه حل مشکلات ارز غیرمتمرکز

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, کریپتو کارنسی چیست

ساتوشی ناکوموتو به شیوه‌ای بسیار خلاقانه، هر دو مشکل ذکر شده را حل کرد و برای اولین،‌ خیلی کامل و واضح، نحوه کار ارز دیجیتال را توضیح دهد. برای حل مشکل اول و نبود یک مرکز برای تایید ترتیب تراکنش‌ها، او تصمیم گرفت تا سیستمی را طراحی کند که هر 10 دقیقه، یک شخص تبدیل به بانکدار شود. به این شکل، همچنان هیچکس مرکز سیستم بانکداری نیست اما شخصی که وظیفه بررسی تراکنش‌ها را دارد، هر 10 دقیقه تعویض می‌شود. همچنین در همین حین، همچنان تمامی تراکنش‌ها برای تمامی افراد درون شبکه ارسال می‌شوند؛ پس حتی بانکدار موقت نیز امکان تقلب ندارد.

افراد مختلف می‌توانند داوطلب شوند تا تبدیل به بانکدار موقت شبکه بیت کوین شوند، اما چرا کسی باید داوطلب انجام چنین کاری شود؟ ساتوشی ناکوموتو برای حل این مشکل در نحوه کار ارز دیجیتال یک جایزه را برای افراد داوطلب تعیین کرد. اکر شخصی داوطلب شود تا تبدیل به بانکدار موقت شود، پس از انجام وظایف بانکداری، یک بلاک بیت کوین به او تعلق می‌گیرد. هر بلاک بیت کوین، حاوی 6.25 بیت کوین می‌شود. پس اکنون یک انگیزه برای تبدیل شدن به بانکدار موقت برای افراد شبکه به وجود آمد، و همزمان مشکل تزریق ارز نیز حل شد. بدین شکل روزانه 144 بیت کوین جدید وارد شبکه می‌شوند و پول به گردش در می‌آید.

اما همچنان یک مشکل دیگر باقی است؛ اگر هرکسی که بانکدار موقت بیت کوین شود یک بلاک بیت کوین جایزه می‌گیرد، پس تقریباً تمامی افراد حاضر در شبکه، تصمیم به داوطلب شدن می‌گیرند. پس چطور باید از میان این حجم از داوطلب، تنها یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم؟

پاسخ به این سوال از مهم‌ترین نکاتی است که در نحوه کار ارز دیجیتال اثر می‌گذارد. شیوه انتخاب بانکدار، طرح یک مسئه است! مسئله‌ای ریاضی و رمزنگاری که به قدرت پردازنده کامپیوتر بالایی نیاز دارد. به دلیل پیچیدگی زیاد، و جلوگیری از پیجیده شدن مطلب، از شرح دقیق این مسئه به شکل ریاضی خودداری می‌کنیم اما باید بدانید که این مسئله یک مسئله رمزنگاری است. بدین معنی که هیچ راهی برای رسیدن به پاسخ جز امتحان کردن اعداد مختلف، وجود ندارد. برای انجام چنین کاری، هرچقدر پردازنده کامپیوتر شما قدرت بیشتری داشته باشد، می‌تواند با سرعت بسیار بیشتری اعداد را امتحان کرده و شانس بیشتری برای پیروزی در این مسابقه برای تبدیل شدن به بانکدار دارد.

بیشتر بخوانید:

آغاز راه بیت کوین

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, بلاک چین چیست

اکنون می‌دانیم که بیت کوین چیست و نحوه کار ارز دیجیتال به چه شکل است. اما بیت کوین دقیقاً به شکل به وجود آمد و روزهای اولیه آن چگونه بود؟ هنگامی که شخصی به یک دستاورد در حوضه دیجیتال دست میابد، معمولاً آن را گسترش می‌دهد و شرح کار خود را برای افراد صاحب نظر ایمیل می‌کند. این کار در یک فایل PDF که معمولاً White Paper و یا کاغذ سفید نام می‌گیرد صورت می‌گیرد.

اما برخلاف دیگر افراد، ساتوشی ناکوموتو یک هویت پنهانی دارد و قرار نیست تا کسی از هویت او با خبر باشد. پس او White Paper خود را با نام Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System نوشت. معنای این اسم، برابر تا “بیت کوین: سیستم الکترونیک مالی پیر تو پیر” است. لازم به ذکر است که پیر تو پیر، و یا Peep to Peer نام یک نوع شبکه است که در آن سرور وجود ندارد و افراد شبکه به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند.

افراد صاحب نظر حوضه دیجیتال، روزانه چندین ایمیل دریافت می‌کنند. پس احتمالاً هنگامی که یک نام ناشناس و بدون سابقه همانند ساتوشی ناکوموتو را در لیست ایمیل‌های خود مشاهده کنند، اهمیت چندانی به او نخواهند داد و کار او را دست‌کم می‌گیرند. همین اتفاق نیز افتاد و باعث شد تا بیت کوین رشد بسار کندی داشته باشد. اما همچنان افرادی که مقاله ساتوشی را با دقت مطالعه کرده بودند،‌ متوجه عظمت بیت کوین شدند.

در چنین زمانی، استخراج بیت کوین بسیار ساده‌تر از امروز بود. شما می‌توانید در نوشتار بهترین ارزهای دیجیتال 2022 برای استخراج با انواع روش استخراج بیت کوین آشنا شوید. برخلاف زمان آن، در آن زمان استخراج بیت کوین تنها با استفاده از بک کامپیوتر خانگی و ساده امکان پذیر بود. پس افراد معدودی که به آینده بیت کوین اعتقاد داشتند، همواره درحال استخراج بیت کوین بودند و بیت کوین‌های زیادی در حساب خود داشتند.

اما در آن زمان، ارزش بیت کوین صفر بود. افراد عادی جامعه به وجود یک پول بدون پشتوانه اعتقاد نداشتند و کسی حاضر نبود تا بیت کوین را یک ارز واقعی محسوب کند. اولین معامله‌ای که در تاریخ بیت کوین صورت گرفت، در 22 می سال 2010 بود. این معامله مربوط به شخصی می‌شود که دو عدد پیتزا را به ارزش 10000 بیت کوین، خریداری کرد. درحال حاضر، 10000 بیت کوین تقریبا معادل 600 میلیون دلار است! این خرید پیتزا بود که جهان ارزهای دیجیتال را برای همیشه تغییر داد.

بیشتر بخوانید:

بلاکچین چیست ؟

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, ارز بدون پشتوانه چیست

برای پاسخ به بلاکچین چیست نیاز بود تا در ابتدا با بیت کوین آشنا شوید. اما اکنون که نحوه کار بیت کوین و ارزهای دیجیتال را می‌دانید، بلاکچین نیز مفهومی بسیار ساده دارد. پس اکنون بهترین زمان برای پاسخ به بلاک چین چیست است. بلاکچین یک نوع شبکه است که می‌تواند در برنامه‌های آماری و اطلاعاتی به کار گرفته شود. بلاکچین غیرمتمرکز است و می‌تواند از مشکلات امنیتی زیادی جلوگیری می‌کند.

بلاک چین یک فناوری است، فناوری که می‌توان از آن برای ارتباط میان بلاک ها و تراکنش های انجام شده در یک شبکه استفاده کرد. جذابیت بلاک چین به این است که همه می‌توانند همه چیز را در آن مشاهده کنند، اما احتمال نفوذ و هک کردن آن نزدیک به صفر است.

برای درک عملکرد بلاک چین باید توجه شما را به نحوه عملکرد بانک ها در کنترل حساب‌های بانکی جلب کنیم. وقتی شما مقداری پول از حساب خود برای فردی در یک بانک دیگر می‌فرستید، این عملیات در کمتر از چند ثانیه به پایان می‌رسد. اما آیا در این زمان از بانک مبدأ یکی از کارمندها با فرغون در حال انتقال پول به بانک مقصدی است که شما پول را به حساب موجود در آن بانک انتقال داده‌اید؟

خیر. در چنین مواقعی بانک ها بر اساس مراوده‌هایی که دارند، پول را بین خود رد و بدل می‌نمایند. در این بین تنها پیام برداشت و واریز است که برای مشتری ها ارسال می شود. هیچ خبری از خود پول نیست. در بلاک چین هم وقتی تراکنش صورت می‌پذیرد، در واقع این کلید خصوصی است که بین کاربران رد و بدل می‌شود.

بلاک چین زنجیره ای از بلوک های متصل به هم است که هر یک از این بلوک ها هزاران تراکنش مختلف ثبت شده را در خود دارا هستند. هر کدام از تراکنش های ثبت شده در هر بلوک به صورت پشت سر هم و مرتبط با هم انجام می پذیرد و هر بلوک نیز ادامه دهنده راه بلوک قبلی خود است.

با این حساب بلاک چین را می‌توان به دفتر توزیع کل در نظر گرفت که همه تراکنش‌ها در آن به ثبت می‌رسد. مالک ارز دیجیتال رد و بدل شده نیز آخرین نفری است که تراکنش آخر آن ارز را برای وی ارسال کرده و کلید خصوصی آن را در اختیار دارد.

بیت کوین، NFT، متاورس، و مثال‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارند که به صورت بلاکچین به وجود آمده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که بیت کوین برای اولین بار سیستم بلاکچین را به شکل امروزی درآورد و به نوعی آن را اختراع کرد. اکنون که پاسخ بلاک چین چیست را می‌دانید،‌ شاید بد نباشد تا نگاهی به ان اف تی (NFT) چیست؟ و متاورس چیست؟ نیز بیاندازید.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال در دست خلافکاران

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, بیت کوین چیست

احتمالاً شما نیز تاکنون اخبار زیادی شنیده باشید که خلافکاران دیجیتال، از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به عنوان پول برای معاملات خود استفاده می‌کنند. اما این قضیه تا چه حد صحت دارد؟ در ابتدا بهتر است تا با مفهوم دارک وب آشنا شوید.

به هر بخشی از اینترنت که با جستجو کردن در دسترس نباشد، دیپ وب گفته می‌شود. برای مثال، هیچکس نمی‌تواند به ایمیل‌های شما دسترس یابد مگر بداند دقیقاً باید به چه آدرسی رفته و وارد آن شود. در همین حین، بخش جدیدی از اینترنت به نام دارک وب به وجود آمد. دارک وب نوعی دیپ وب محسوب می‌شود که نوع دسترسی به آن متفاوت است.

برای دسترسی به دارک وب، شما باید از مرورگر مخصوص آن استفاده کنید. اما نکته اصلی آن است که امروزه دارک وب تبدیل به مکانی برای هر گونه خلاف اینترنتی شده است. از قاچاق مواد مخدر، تا استخدام قاتل و هر خلاف دیگری در دارک وب صورت می‌گیرد. اما اگر قرار باشد تا عمل خلافی در سطح اینترنت صورت گیرد، نیاز به پولی احساس می‌شود که دولت توانایی ردیابی و شناسایی آن را نداشته باشد. پس از اینجا است که ارزهای دیجیتال با کارهای خلاف ادغام می‌شوند.

اما باید بدانید که بیت کوین و ارزهای دیجیتال معمولی دیگر، ارز مورد علاقه خلافکاران نیستند؛ شاید برای شما عجیب باشد، اما ردیابی و شناسایی افرادی که از بیت کویت استفاده می‌کنند، حتی از شناسایی افرادی که از ارزهای معمولی استفاده می‌کنند ساده‌تر است! پس این دلیلی بود تا ارزهای دیجیتال جدیدی با نام Privacy Coin به وجود آیند.

اگر بدانید که بلاک چین چیست و بتوانید به سوال بیت کوین چیست پاسخ دهید، شناخت Privacy Coin نیز بسیار ساده خواهد بود. Privacy Coinها عملکردی بسیار مشابه با دیگر ارزهای دیجیتال دارند؛ اما آن‌ها غیرقابل ردیابی هستند و امنیت بسیار بالاتری دارند. به همین دلیل، کسی متوجه نخواهد شد که چه کسی و از کجا درحال انتقال پول است. Privacy Coinها هستند که در راه فساد استفاده شدند و کمک بزرگی به رشد خلاف‌های اینترنتی کردند.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال با پشتوانه

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست, نحوه کار ارز دیجیتال

اکنون شما می‌توانید به سادگی پاسخ ارز بدون پشتوانه چیست را بیابید. اما آیا ارزهای دیجیتالی وجود دارند که یک پشتوانه داشته باشند؟ در پاسخ باید گفت که بله. ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که اکثراً توسط دولت‌ها به وجود آمده‌اند و دارای پشتوانه هستند. تتر، یکی از معروف‌ترین آن‌ها است. تتر ارزی است که با پشتوانه دلار ساخته شده است و ارزش آن دائماً ثابت و برابر یک دلار است. این ارزها برای معاملات مناسب هستند و در برخی مواقع کابرد دارند؛ اما به طور کل، از فلسفه اصلی ارزهای دیجیتال به دور هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ارز دیجیتال چیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با ارز دیجیتال چیست

تفاوت ارز دیجیتال و ارز غیرمتمرکز چیست ؟

هر ارزی که در فضای دیجیتالی به وجود آید ارز دیجیتال نام می‌گیرد؛ اما ارز غیرمتمرکز تنها به ارزهایی گفته می‌شود که برخلاف بانک و ارزهای دولتی هیچ پشتوانه‌ای نداشته باشند و شخص یا شرکتی پشت آن‌ها نباشد.

آیا بیت کوین در کارهای خلاف استفاده می‌شود؟

خیر. بیت کوین و هیچ ارز دیجیتال عادی دیگری در کارهای خلاف استفاده نمی‌شوند. زیرا که قابل ردگیری هستند. اما ارزهای دیگری با نام Privacy Coin وجود دارند که غیرقابل ردگیری هستند و مناسب کارهای غیرقانونی و خلاف هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *