10 تکنولوژی قدرتمند در دنیای دی سی (DC) از نگاه سایت فیگار

دنیای دی سی کمیک برترین تجهیزات را از لحاظ تکنولوژی های پیشرفته دارد. حال می خواهیم قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی از نکاه فیگار به شما معرفی کنیم.

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی می‌تواند دنیاها را نجات دهد یا آن‌ها را نابود کند. متاهومن‌ها، خوب یا بد در دنیای DC، قدرت‌ها و توانایی‌های خود را از دستگاه‌هایی با تکنولوژی بالا می‌گیرند. گاهی اوقات، این همان شخص است که برای همیشه از یک تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌کند و بعداً نظر خود را نسبت به آن تغییر می‌دهد. تکنولوژی های DC Comics می‌تواند با قدرت خدایان رقابت کند، به این معنی که فناوری می‌تواند به همان راحتی زندگی را بیافریند و نابود کند.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی

  • قوی ترین تکنولوژی های دی سی

در ادامه قرار است قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی را به شما معرفی کنیم:

اگر با دنیای DC و دنیای کتاب‌های کمیک و فیلم‌های ابرقهرمانی آشنایی دارید، قدرتمندترین تکنولوژی‌ها که در این دنیا به کار می‌روند، شامل تکنولوژی‌های مرتبط با ابرقهرمانان هستند.

در این دنیا، تکنولوژی‌هایی مانند کامپیوترهای کوانتومی، سوییچ‌های خارق العاده، و سایر دستگاه‌های پیشرفته، از جمله تکنولوژی‌هایی هستند که در دسترس قهرمانان برای مقابله با تهدیدات مختلف قرار دارند.

همچنین، در دنیای DC، مفاهیمی مانند “Speed Force” که توسط قهرمانانی مانند The Flash به کار گرفته می‌شوند، و همچنین تکنولوژی‌هایی مانند “Mother Box” که توسط قهرمانانی مانند Cyborg استفاده می‌شود، از جمله تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته هستند که در دنیای DC به کار می‌روند.

مقالات مکمل:

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی

گاهی اوقات، بتمن یک ماهواره برای نظارت بر ابرقهرمانان ایجاد می‌کند که بعداً توسط ابرشرورها برای از بین بردن قهرمانان از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند. مواقع دیگر وسایلی مانند Motherbox وجود دارد که به دلایل خیرخواهانه توسط خدایان New Genesis و دلایل مخرب توسط خدایان برادرشان در Apokolips استفاده می‌شود که جزء قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی قرار می‌گیرند. قدرت زیاد مسئولیت‌های بزرگی را به همراه دارد و هیچ قدرتی بالاتر از فناوری ارائه شده در دنیای DC وجود ندارد.

برترین ابرقهرمانانی که قابلیت پرواز دارند

The Mobius Chair

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
فناوری های پیشرفته در دنیای DC

صندلی موبیوس جزء قدرتمند ترین فناوری دنیای DC می‌باشد که یک وسیله حمل و نقل است و می‌تواند در فضا و زمان سفر کند. مانیتور Anti-Life، AKA Mobius، صندلی Mobius را برای کشف رازهای جهان اختراع شده است. با این حال، این صندلی معمولاً توسط مترون، خدای جدید که به دانش وسواس دارد، استفاده می‌شود. صندلی Mobius می‌تواند در فضا و زمان سفر کند و این حتی قدرتمندترین توانایی آن نیست. این صندلی به کاربر خود دانایی نزدیک می‌دهد، به این معنی که هر کسی که روی صندلی Mobius می‌نشیند اساساً همه چیز را می‌داند. حتی نمی‌توان تصور کرد که شروری مانند جوکر روی صندلی بنشیند.

Green Lantern Ring

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
پیشرفته ترین تکنولوژی در دی سی کامیک

حلقه فانوس سبز جزء قوی ترین تکنولوژی های دی سی است که قادر می‌باشد تا از نیروی اراده کاربر برای ایجاد ساختارهای انرژی استفاده کند. نگهبانان حلقه‌های فانوس سبز را به عنوان سلاحی برای نیروی پلیس بین کهکشانی خود، گرین لنترن‌ها ایجاد کردند. حلقه های فانوس سبز فوق‌العاده قدرتمند هستند. سازه‌های انرژی که ایجاد می‌کنند تنها اوج توانایی‌های آن‌ها است. آ‌ن‌ها همچنین می‌توانند به عنوان یک زندان، یک دایره المعارف، یک مترجم، برای دیدن گهگاه آینده و بسیاری از توانایی‌های عالی دیگر استفاده شوند.

نسخه‌هایی از حلقه قدرت برای سپاه شرور مانند فانوس زرد Sinestro در این دنیا ایجاد شده است. با این حال، حتی خود حلقه‌های فانوس سبز نیز برای شرارت استفاده شده‌اند. به عنوان مثال، برای مدتی، هال جردن به پارالکس تبدیل شد و به وحشی‌ترین نسخه تبدیل شد. او توانست از حلقه خود برای بازسازی کل شهر ویران شده ساحلی استفاده کند. جردن موفق شد حلقه خود را با باتری مرکزی برق شارژ کند و توانست به زندگی نگهبانان کیهان را خاتمه دهد.

Motherboxes

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
برترین تکنولوژی در دنیای دی سی

مادرباکس ها ابررایانه‌های قابل حملی هستند که جزء فناوری های پیشرفته در دنیای DC هستند که از جمله کاربرد آن میتوان به انتقال از راه دور و دستکاری انرژی اشاره کرد. Motherbox توسط خدایان جدید در New Genesis ساخته شدند. به طور خاص، Motherbox توسط دانشمند New God به نام Himon ساخته شده‌اند. مادرباکس ها کامپیوترهای حساسی هستند که به لطف عنصر X درون آن‌ها و ارتباطشان با منبعشان، توانایی‌های بسیار زیاد و باورنکردنی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. آن‌ها دانش کامل خدایان جدید را به کاربران خود ارائه می‌دهند که می‌توانند لوله های بوم را احضار کنند و انرژی را دستکاری کنند. در دست خدایان جدید برای پیدایش‌های جدید، آن‌ها ابزاری برای خیر هستند؛ اما در دست فرمانروایان شرور آپوکولیپس، آن‌ها به نیروهای ویرانگر تبدیل می‌شوند.

The Cosmic Treadmill

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
بهترین تکنولوژی دی سی

تردمیل کیهانی تردمیلی است که به افراد دارای سرعت فوق‌العاده اجازه می‌دهد در زمان دویدن بر روی آن در زمان سفر کنند که جزء پیشرفته ترین تکنولوژی در دی سی کامیک قرار گرفته‌اند. داستان‌های بری آلن مدت‌ها می‌باشد که مشغول به سفر در زمان بوده است. اندکی پس از اولین تجربه خود از سفر تصادفی‌اش به گذشته، آلن تصمیم گرفت دستگاهی بسازد که به او امکان می‌دهد زمان را به طور دقیق و ایمن طی کند. این امر منجر به اختراع تردمیل کیهانی شد. سفر در زمان ذاتاً خطرناک است و دخالت خود بری در جریان زمان منجر به ایجاد شرورانی مانند Reverse-Flash و Zoom شده است. یک شرور با دسترسی به سفر در زمان می‌تواند تمام پیشرفت‌های بشر را در صورت تمایل خنثی کند.

بهترین کمیک های فلش

The Blue Beetle Scarab

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی

Scarab یک هوش مصنوعی بیگانه و بوده که جزء برترین تکنولوژی در دنیای دی سی قرار گرفته و قادر است با یک کاربر ارتباط برقرار کند و تعدادی توانایی های باورنکردنی را به آن‌ها بدهد. ریچ یک نژاد نظامی متشکل از alien conquerors است. پس از اینکه فتح کهکشانی آن‌ها توسط سپاه گرین لنترن متوقف شد، ریچ متوجه شد که به روشی بهتر و مخفیانه‌تر برای حمله به جهان‌های بیگانه نیاز دارد. بنابراین، آن‌ها اسکاراب را ابداع کردند. چندین قهرمان زمین از اسکاراب برای تبدیل شدن به سوسک آبی (Blue Beetle) استفاده کرده‌اند و از توانایی‌های قدرتمند اسکاراب (پرواز، تیغه های انبر، انفجار انرژی و غیره) برای مبارزه برای عدالت استفاده کرده‌اند؛ اما هدف واقعی اسکاراب فرستاده شدن توسط Reach به جهان های بیگانه، پیوند با یک بومی، ایجاد یک نفوذی قدرتمند و نابود کردن جهان از درون است.

Brother Eye

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
قوی ترین تکنولوژی های دی سی

بتمن یکی از اعضای قدیمی لیگ عدالت آمریکا است که حتی بدون هیچ قدرتی هم به همتایان خود احترام می‌گذارد. با این حال، مرد عجیب و غریب بودن بدون ابرقدرت‌ها می‌تواند یک نقطه ضعف بزرگ باشد، مانند زمانی که زتانا ذهن بتمن را از بین برد تا او اشتباهی را که مرتکب شده به خاطر نیاورد. با این حال، خاطرات بتمن در نهایت به او بازگشت و خاطره او از خیانت زتانا باعث شد که او نسبت به لیگ محتاط شود. بنابراین، بتمن تصمیم گرفت Brother Eye را به عنوان وسیله‌ای برای جاسوسی از قهرمانان همکار خود بسازد. Brother Eye جزء بهترین تکنولوژی دی سی است که با مقدار باورنکردنی اطلاعات در مورد هر متا انسان روی زمین دارد. شرورانی مانند راس الغول از این داده ها برای نابودی لیگ سوء استفاده کرده‌اند. در یک نقطه، مکسول لرد موفق شد Brother Eye را با فناوری OMAC خود ترکیب کند، به طوری که ماهواره حساس، ارتشی از روبات‌ها را کنترل می‌کند که برای از بین بردن هر فراانسانی تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

14 ارتباط مهم بتمن با دنیای تکنولوژی

بهترین کمیک های لیگ عدالت

Fatherboxes

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
فناوری های پیشرفته در دنیای DC

Fatherbox ها ابررایانه های شخصی حساسی هستند که برای کمک به کاربرانشان طراحی شده اند و جزء قدرتمند ترین فناوری دنیای DC قرار می‌گیرند. Fatherbox نسخه تاریک Motherbox است. The Fatherbox اولین بار در کمیک‌ها به عنوان هدیه‌ای به Orion، خدای New Genesis، از Darkseid و دستیارش Mortalla ظاهر شد. خدایان آپوکولیپس Fatherboxes را برای رقابت با Motherboxes New Genesis ایجاد کردند. شوم‌ترین جنبه Fatherbox ماهیت فاسد آن‌ها است. صاحب یک Fatherbox فقط یک ابر رایانه قابل مقایسه با Motherbox به دست نمی‌آورد. ذهن آن‌ها توسط دستگاهی خراب می‌شود تا آن‌ها را در جهان بینی دارکساید جذب کند. Fatherbox واقعاً به عنوان هدیه به Orion داده نشد. به او داده شد تا خدا را تحت کنترل دارکساید بازگرداند. هر چه دارکساید خدایان بیشتری را تحت کنترل خود داشته باشد، خطر بزرگتری برای کل جهان است.

Manhunters

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
پیشرفته ترین تکنولوژی در دی سی کامیک

Manhunters رباتهای نظامی هستند که جزء قوی ترین تکنولوژی های دی سی قرار می‌گیرند. نگهبانان کیهان مدت‌ها است که می‌خواستند صلح و نظم را در کیهان برقرار کنند. با انجام این کار، آن‌ها اغلب سعی کرده‌اند یک نیروی نظامی عظیم ایجاد کنند که قادر به گشت زنی در کل جهان باشد. Manhunters اولین تلاش محافظان برای ایجاد چنین نیروی پلیسی بود. Manhunters به ​​سرنوشتی دچار شد که تمام هوش مصنوعی علمی تخیلی که برای ایجاد صلح طراحی شده بود. Manhunters در نهایت تصمیم گرفتند که بهترین راه برای آوردن صلح به همه زندگی این است که تمام زندگانی را از بین ببرند. در اولین اقدام بزرگ خود در شورش علیه محافظان، انسان هانترها همه موجودات زنده در بخش 666 (یکی از تنها 3600 بخش در کل جهان) را قتل عام کردند.

The Miracle Machine

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
برترین تکنولوژی در دنیای دی سی

Miracle Machine دستگاهی است که می تواند فکر را به واقعیت تبدیل کند که جزء فناوری های پیشرفته در دنیای DC است. منشأ Miracle Machine ناشناخته است، اگرچه به نظر می‌رسد که ارتباطی با مترون دارد. ماشین معجزه اولین بار زمانی که به عنوان هدیه به لژیون ابرقهرمانان اهدا شد در کمیک‌ها ظاهر شد. با این حال، لژیون در نهایت به این نتیجه رسید که برای استفاده از آن بسیار قدرتمند و خطرناک است. چگونه می تواند جهان را بشکند؟ ماشین معجزه می تواند افکار را به واقعیت تبدیل کند. اگر کسی به مرگ خود فکر کند، هلاک می شود. اگر به مرگ شخص دیگری فکر کنند، آن شخص رفته است. در یکی از اولین حضورهایش در کمیک، Brainiac 5 از آن برای ساختن پایگاه جدیدی برای لژیون ابرقهرمانان استفاده کرد. پس از استفاده از آن، یکی از کنترلرها برای هشدار در مورد فجایع احتمالی که ممکن است توسط آن ایجاد شود، ظاهر شد.

The Phantom Zone Projector

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی
بهترین تکنولوژی دی سی

پروژکتور Phantom Zone افراد و اشیا را به منطقه Phantom Zone منتقل می‌کند که پیشرفته ترین تکنولوژی در دی سی کامیک را در بر دارد. جور ال، پدر سوپرمن، منطقه فانتوم را در حین کار به عنوان دانشمند بر روی کریپتون کشف کرد. جور ال به سرعت پروژکتور منطقه فانتوم را ایجاد کرد که باعث شد در شورای علمی کریپتون جایگاهی کسب کند. کریپتون از پروژکتور منطقه فانتوم برای فرستادن زندانیان خود به منطقه فانتوم استفاده کرد. منطقه فانتوم اساساً یک برزخ فوق بعدی خارج از فضا و زمان است. Jor-El معتقد بود که می‌تواند تمام کریپتون را به منطقه فانتوم بفرستد، به این معنی که پروژکتور منطقه فانتوم یک دستگاه وحشتناک قدرتمند است که قادر است کل سیارات را خارج از بعد خانه آن‌ها بفرستد.

بهترین کمیک های سوپرمن

تکنولوژی‌هایی برای مقابله با تهدیدات در دنیای دی سی

در دنیای DC تکنولوژی‌های بسیاری وجود دارند که برای مقابله با تهدیدات مختلف استفاده می‌شوند. در زیر به برخی از تکنولوژی‌های مهم در دنیای DC اشاره می‌کنم:

  1. تکنولوژی بتموبیل: بتمن از بتموبیل خود به عنوان یک وسیله نقلیه پیشرفته استفاده می‌کند که دارای تکنولوژی‌هایی مانند جعبه ابزار پیشرفته، موتور قوی، برخورداری از سیستم‌های ضد حمله و دفاعی، و دزدگیر مخصوص است.
  2. تکنولوژی کاپسول زمان: جستجوگر زمان پیشرفته ریپ هانتر از کاپسول زمان خود به عنوان یک وسیله نقلیه برای سفر در زمان استفاده می‌کند.
  3. تکنولوژی سوییچر: سوییچر خارق العاده موجود در لیگ عدالت، یک دستگاه پیشرفته است که قادر است به قهرمانان اجازه دهد تا به سرعت و بدون مشکلات از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت کنند.
  4. لباس‌های پیشرفته: قهرمانانی مانند سوپرمن، واندروومن و بتمن از لباس‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که دارای قابلیت‌هایی مانند محافظت از بدن در برابر حملات، بالا بردن قدرت و سرعت، و داشتن توانایی‌های ویژه مانند پرواز و تله‌پورت‌کردن هستند.

همچنین، در دنیای DC تکنولوژی‌های دیگری مانند نورون‌های پیشرفته، کامپیوترهای هوشمند، و دستگاه‌های پیشرفته برای تشخیص و درمان بیماری‌ها وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

قدرتمندترین تکنولوژی در دنیای دی سی


2 thoughts on “10 تکنولوژی قدرتمند در دنیای دی سی (DC) از نگاه سایت فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *