مارتین کوپر مخترع تلفن همراه ؛ بی خیال گوشی شوید و کمی هم زندگی کنید

مارتین کوپر مخترع تلفن همراه میگوید بیخیال گوشی شوید و کمی زندگی کنید. در ادامه مطلب مخترع تلفن همراه مارتین کوپر همراه فیگار باشید.

مارتین کوپر، مخترع نخستین گوشی در جهان در مصاحبه‌ای با برنامه‌ی BBC Breakfast گفت که مردم باید میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند را کمتر کرده و اندکی زندگی کنند.

مارتین کوپر مخترع تلفن همراه

بی خیال گوشی شوید و کمی هم زندگی کنید

مخترع تلفن همراه مارتین کوپر, مارتین کوپر مخترع, گوشی مارتین کوپر
مخترع تلفن همراه مارتین کوپر, مارتین کوپر مخترع, گوشی مارتین کوپر

مارتین کوپر مخترع تلفن همراه در برنامه ی تلویزیونی گفت: امروزه تلفن همراه به یکی از محبوب‌ترین وسایل ارتباطی انسان‌ها تبدیل شده است به حدی که بدون تلفن همراه بسیاری از کارهایشان پیش نمی‌رود. کوپر بیان کرد: استفاده بیش از اندازه و غیر ضروری از تلفن همراه برای کاربر استرس و پریشانی ذهنی می آورد. وی با تاکید بر اینکه نباید اینقدر خودمان را با گوشی‌ها مشغول کنیم افزود: کمی هم باید از آن‌ها فاصله گرفت و زندگی کرد.

مخترع تلفن همراه در جواب مجری برنامه که می گوید روزانه ۵ ساعت از تلفن همراه خود استفاده می‌کند با تعجب گفت: “واقعاً؟ شما واقعا ۵ ساعت از روز خودت را وقف استفاده از گوشی می‌کنید؟ کمی هم زندگی کن!». مخترع موتورولا DynaTAC 8000X، مارتین کوپر، که این محصول را به عنوان نخستین گوشی جهان در سال ۱۹۷۳ اختراع کرد، اکنون ۹۲ سال سن دارد و خوشحالیم که همچنان در قید حیات است.

بیشتر بخوانید:

مارتین کوپر مخترع تلفن همراه

مخترع تلفن همراه مارتین کوپر, مارتین کوپر مخترع, گوشی مارتین کوپر
مخترع تلفن همراه مارتین کوپر, مارتین کوپر مخترع, گوشی مارتین کوپر

او هفته‌ی گذشته در برنامه‌ی BBC Breakfast حضور پیدا کرد و وقتی هم که میزبان به او گفت که ۵ ساعت در طول روز پای گوشی هوشمند وقت می‌گذراند، گفت؛ «واقعا؟، ۵ ساعت در طول روز؟! کمی زندگی کنید!». او سپس بعد از اینکه شنید بسیاری از افراد وقت زیادی را پای گوشی‌هایی خود می‌گذارنند، به نشانه‌ی تأسف، خندید. مارتین کوپر گوشی را با یک ایده‌ی کاملا متفاوت اختراع کرد. او می‌خواست هر کسی بتواند هر جایی که می‌رود، با افراد دیگر ارتباط برقرار کند. طبق گفته‌های کوپر، بزرگ‌ترین دستاوردش این بود که توانست کاری کند هر کسی یک شماره‌ی تلفن شخصی داشته باشد. بنابراین وقتی به ایده‌ها و دستاوردهای او نگاه می‌کنیم می‌بینیم که طبیعی است چنین افکاری هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مارتین کوپر مخترع تلفن همراه  سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *