حذف غربالگری جنین ؛ پاسخ وزارت بهداشت به نامه جنجالی حذف غربالگری جنین

وزارت بهداشت درباره نامه ی حذف غربالگری جنین از سامانه های الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد. در توضیحات این خبر با فیگار همراه باشید

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت دکتر سید حامد برکاتی اظهار داشت: این نامه به استناد تبصره ۳ ماده ۵۳ و ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت تنظیم شده است. بر اساس این قانون، غربالگری و ثبت آن در سامانه های وزارت بهداشت نه تنها ممنوع نشده بلکه در ماده ۵۴ بر آن تاکید هم شده است.

حذف غربالگری جنین

پاسخ وزارت بهداشت به نامه جنجالی حذف غربالگری جنین

حذف غربالگری جنین
آیا غربالگری جنین حذف شده

بیشتر بخوانید:

دکتر سید حامد برکاتی افزود: در وزارت بهداشت، سامانه خاصی بر اساس ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت در حال طراحی است و درخواست غربالگری، فرآیند انجام آن، نتیجه تصویربرداری(سونوگرافی) و آزمایشات مربوط به غربالگری در این سامانه باید ثبت شود.

برکاتی این را هم گفت که نامه نگاری مذکور برای سطح یک ارائه خدمات و سامانه های مربوط به آن بوده است.

بر اساس قانون، درخواست غربالگری آنومالی های جنینی با عنایت به شرایط خاص آن در سطح یک ارائه خدمات بهداشتی قابل ارائه نیست و حتما درخواست غربالگری باید توسط متخصصین انجام شود و آیین نامه اجرایی نیز درهمین راستا تهیه شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حذف غربالگری جنین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *