بهترین فیلم های موزیکال تاریخ سینمای جهان که قبل از مرگ باید ببینید + [2023]

فیلم‌های موزیکال جزء پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمای جهان قرار دارد. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های موزیکال 2023 و تمام دوران می‌پردازیم؛ همراه باشید.

جدیدترین فیلم های موزیکال

فیلم موزیکال یکی از ژانرهای عرصه سینما است، که در آن بیشتر شخصیت‌ها نقش خود را با بیان آواز و ترانه برای معرفی شخصیت‌ها و همچنین نقل و بیان ادامه داستان فیلم به مخاطب خود معرفی می‌کنند.

مخاطبین سینما علائق خاص و منحصر به فردی دارند، این ژانر از فیلم‌های سینمایی بیشتر برای مخاطبینی است که برای برقراری با کاراکتر نیاز به تفکر در عمق گفته‌های شخصیت‌ها را ندارند و از فیلمی با آواز و ترانه و رقص لذت بیشتری می‌برند.

این سبک از فیلم‌های سینمایی تا به حال فراز و فرود‌های مختلفی را تجربه کرده، اما چیزی که در این بین برجای مانده مخاطبین ثابتی‌اند که هرساله منتظر روایتی جدید از داستان‌هایی به سبک موزیکال هستند، در ادامه به معرفی بهترین فیلم های موزیکال 2023 و تمام دوران خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

خفن‌ترین فیلم‌های موزیکال ترسناک 2023 و تمام دوران

بهترین بیوگرافی‌های موزیکال شبیه Elvis

بهترین فیلم های موزیکال

جدیدترین فیلم های موزیکال
جدیدترین فیلم های موزیکال

فیلم‌های موزیکال اصولا بر پایه‌ی داستان‌هایی عاشقانه و درام است، فیلمی که روحی جدید از داستان‌های عاشقانه و جذاب را به مخاطب نشان می‌دهد، مخاطبی که به دیدن این سبک از فیلم می‌رود علاوه بر تماشای خود فیلم از آواز‌ها و ترانه‌هایی که کاراکتر اجرا می‌کند نیز بهره می‌برد. این سبک از بین ژانرهای مختلف در سینما بیشتر حالتی مهیج و شادی‌آور دارد.

بهترین آهنگ‌های فیلم

فیلم‌های موزیکال بیشتر سبکی فانتزی و رویاگونه دارند. از اکران اولین فیلم موزیکال تا به حال آثاری در این ژانر منتشر شده است که تا به الان هم می‌درخشد، جادو و شگفتی که فیلم‌های موزیکال در سینما ایجاد کرد، باعث شد که بعد از ساخت اولین فیلم سینمایی از این ژانر دیگر فیلم‌هایی که به نوعی بی صدا محسوب می‌شدند از دایره سینما خارج شوند و کم کم در بین طرفداران خود کمرنگ شود.

بهترین فیلم‌ها درباره موسیقی

فیلم سینمایی The jazz singer که اولین فیلم موزیکال در سینمای جهان است در سال 1927 به اکران درآمد، از زمان اکران این فیلم تا دهه پنجاه میلادی شاهد دوران طلایی از فیلم‌های موزیکال بودیم.

رفته رفته حضور این فیلم‌ها در سینما کمرنگ شد و جای خود را به سبک‌های دیگر داد، اما پس از این باز هم در دهه هشتاد و نود میلادی شاهد داستان‌هایی جذاب با ژانری موزیکال بودیم که بار دیگر طرفداران خود را بر سر ذوق آورد.

بهترین فیلم‌های بیوگرافی موسیقی

 The Little Mermaid

بهترین فیلم های موزیکال 2023
بهترین فیلم های موزیکال 2023

پری دریایی کوچولو یک فیلم موزیکال فانتزی آمریکایی در حال تولید به کارگردانی راب مارشال بر اساس فیلمنامه‌ای از جین گولدمن و دیوید مگی است. این محصول والت دیزنی پیکچرز است و اقتباسی لایو اکشن از انیمیشنی به همین نام محصول ۱۹۸۹ است که خود بر اساس داستانی به همین نام اثر هانس کریستین اندرسن ساخته شده‌است.

راب مارشال، جان دلوکا، مارک پلت و لین-منوئل میرندا تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند، که آخری به عنوان ترانه‌سرا آهنگ‌های جدیدی را برای بازسازی نوشت. آلن منکن به عنوان آهنگساز موسیقی و آهنگ‌ها برای این فیلم بازگشت. در این فیلم هلی بیلی در نقش آریل در کنار جونا هاوئر کینگ، خاویر باردم و ملیسا مک‌کارتی به ایفای نقش خواهند پرداخت و دیوید دیگز، جیکوب ترمبلی و آکوافینا در صداپیشگی نقش‌آفرینی می‌کنند.

آریل، یک پری دریایی جوان، با یک جادوگر دریایی معامله می‌کند: صدای زیبایش در مقابل پاهای انسانی تا بتواند دنیای بالای آب را کشف کند. پری دریایی کوچولو قرار است در ۲۶ مه ۲۰۲۳ در ایالات متحده اکران شود.

Spinning Gold

بهترین فیلم های موزیکال 2023
بهترین فیلم های موزیکال 2023

اسپینینگ طلا (به انگلیسی: Spinning Gold) یک فیلم درام زندگی‌نامه‌ای آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی تیموتی اسکات بوگارت است. این فیلم بر اساس زندگی پدرش، نیل بوگارت، بنیانگذار کازابلانکا رکوردز است.

این فیلم زندگی و حرفه نیل بوگارت، تهیه‌کننده رکورد و بنیانگذار کازابلانکا رکوردز را به تصویر می‌کشد که با کشف بسیاری از هنرهای موسیقی نمادین مانند Donna Summer، KISS، Village People شناخته می‌شود.

Wonka

بهترین فیلم های موزیکال 2023
بهترین فیلم های موزیکال 2023

وانکا یک فیلم رو به انتشار در ژانر فانتزی موزیکال به کارگردانی پل کینگ است که بر پایهٔ فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی سایمن فارنابی و پل کینگ در حال ساخت است. این فیلم پیش‌درآمدی از رمان چارلی و کارخانه شکلات‌سازی نوشتهٔ رولد دال است و در آن تیموتی شالامی در نقش ویلی وانکا ایفای نقش می‌کند.

این فیلم برای انتشار در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ از طریق برادران وارنر پیکچرز برنامه‌ریزی شده‌است. داستان یک جوان ویلی ونکا و ماجراهای او قبل از افتتاح معروف ترین کارخانه شکلات سازی جهان را دنبال می‌کند.

La Usurpadora: The Musical

بهترین فیلم های موزیکال 2023
بهترین فیلم های موزیکال 2023

دو خواهر دوقلوی همسان، که در بدو تولد از هم جدا شدند، یکی واقعاً شایسته اما متواضع، دیگری فوق‌العاده ثروتمند، همدل و واقعاً ویرانگر است. آن‌ها به زودی خود را ناامیدانه در زندگی یکدیگر می‌بینند.

این فیلم در ژانر موزیکال، جنایی و کمدی، به کارگردانی Santiago Limón تولید شده است. ایزابلا کاستیو، آلن استرادا و سیسیلیا توسن از بازیگران فیلم “غاصب: موزیکال” هستند.

Monster High

بهترین فیلم های موزیکال 2023
جدیدترین فیلم های موزیکال

فیلم ترسناک دبیرستان هیولا یک فیلم فانتزی موزیکال اکشن زنده محصول ۲۰۲۲ به کارگردانی تاد هالند و نویسندگی جنی جاف، گرگ ارب، و جیسون اورملند ساخته شده است. میا هریس، سیسی بالاگوت، و نایه داماسن در آن حضور دارند.

Clawdeen Wolf یک دختر نیمه گرگ دو نژادی است که از پدری انسانی به نام آپولو و یک مادر گرگینه متولد شده است. در پانزدهمین سالگرد تولد کلودین، او دعوت نامه ای برای تحصیل در Monster High دریافت می کند. اگرچه آپولو تمایلی ندارد، به شرطی که جنبه انسانی خود را پنهان کند، به او اجازه حضور می‌دهد.

Heathers: The Musical

بهترین فیلم های موزیکال 2022
بهترین فیلم های موزیکال 2022

Heathers: The Musical یک از بهترین فیلم های موزیکال 2022 با اشعار و کتابی از لارنس اوکیف و کوین مورفی است که بر اساس فیلمی به همین نام در سال 1989 نوشته دنیل واترز ساخته شده. جی. تاد هریس، امی پاورز، آر جی هندریکس و اندی کوهن از جمله تهیه کنندگان این فیلم هستند. اگرچه این نمایش یک کمدی سیاه پرانرژی است، اما گفتگوهایی را در مورد مسائل تاریک، از جمله قلدری، خودکشی نوجوانان، تجاوز جنسی، و خشونت مدرسه باز می‌کند.

در سال 1989، ورونیکا سایر 17 ساله در سلسله مراتب اجتماعی جهنمی دبیرستان وستربرگ ناامید شد، جایی که دانش‌آموزانی مانند مارتا دانستاک (بهترین دوست ورونیکا) توسط جوک‌های رام سوینی و کرت کلی عذاب می‌کشند و مدرسه توسط مردم اداره می‌شود.

هدرز: هدر مک نامارا ضعیف اراده، هدر دوک بولیمیک و کوچک اما سرکوب شده و هدر چندلر «اسطوره عوضی». وقتی استعداد ورونیکا در جعل، هدرها را از بازداشت خارج می‌کند، او را تغییر می‌دهند و او را به حلقه درونی خود (“زیبا”) ارتقا می‌دهند.

West side story

بهترین فیلم های موزیکال
بهترین فیلم های موزیکال 2021
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • نویسنده: تونی کوشنر ؛
  • بازیگران: انسل الگورت، ریتا مورنو، کوری استول

داستان وست ساید فیلمی در ژانر درام ، جنایی و موزیکال است. این فیلم سینمایی که روایتگر دوباره تئاتر موزیکال 1957 و داستانی اقتباسی می‌باشد، بیانگر عشق و رقابتی بین جت‌ها و کوسه‌ها است و همچنین دو باند خیابانی از نوجوانانی است که دارای قومیت‌های مختلفی هستند. بنابراین یک فیلم موزیکال جدید را که بخواهید معرفی کنید و از دیدنش لذت ببرید همین فیلم است.

Annette

بهترین فیلم های موزیکال 2021
بهترین فیلم های موزیکال 2021
  • کارگردان: لئوس کاراکس
  • نویسنده: ران میل، راسل میل
  • بازیگران: آدام درایور، ماریون کوتیار، سایمون هلبرگ

این فیلم سینمایی که می‌توان آن‌ را یکی از بهترین فیلم های موزیکال نام برد، محصول سه کشور آمریکا، فرانسه و مکزیک است. فیلم سینمایی آنت که در ژانر درام، عاشقانه و موزیکال است، توانست با حضور خود در جشنواره کن در سال 2021 جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

فیلم سینمایی آنت داستان یک استندآپ کمدین به همراه همسرش که او یک سوپرانوی مشهور جهان است را بیان می‌کند، زندگی این زوج پس از به دنیا آمدن دخترشان درگیر اتفاقاتی عجیب می‌شود، اگر علاقه‌مند به این سبک از فیلم‌های سینمایی هستید، سینمایی آنت را از دست ندهید.

The box

بهترین فیلم های موزیکال 2021
بهترین فیلم های موزیکال 2021
  • کارگردان: آتنوان فوکوا
  • نویسنده: ایان شور
  • بازیگران: مارک والبرگ، دیلن اوبراین، روپرت دوست

فیلم سینمایی جعبه جزو آن دسته از بهترین فیلم موزیکال هایی است که در ژانر درام و موزیکال می‌تواند شما را هیجان زده کند. این فیلم سینمایی ساخته کره جنوبی می‌باشد، کره جنوبی بعد از ژانر اکشن و ترسناک توانست با ساخت فیلمی موزیکال بار دیگر توان خود در عرصه فیلم سازی را به جهانیان نشان دهد.

داستان فیلم روایتگر یک جوان هنرمندی در عرصه موسیقی است که با یک تهیه کننده‌ای آشنا می‌شود که از چشم‌ها افتاده، او کم کم از طریق آشنایی با این تهیه کننده ترس از روی صحنه رفتن را از بین می‌برد. اگر علاقه‌ به فیلم موزیکال کره‌ای دارید، این فیلم سینمایی را از دست ندهید.

Ladies Of The Chorus

بهترین فیلم های موزیکال
محبوب ترین فیلم های موزیکال
  • کارگردان: فیل کارلسون
  • نویسنده: هری ساوبر، جوزف کارول
  • بازیگران: مرلین مونرو، آدل جرگنس، رند بروکس

این فیلم سینمایی اولین تجربه حرفه‌ای بازیگری مشهور به نام مرلین مونرو است، فیلمی که او علاوه بر ظاهر زیبایش با صدای دلنشینش آواز می‌خواند. این فیلم سینمایی بعد از اکران‌های اولیه‌اش خیلی زود از پرده‌های سینما کنار رفت، اما بعد از مدتی بواسطه شهرتی که مرلین مونرو از دیگر فیلم‌های سینمایی‌اش به خاطر زیبایی و بازی خوبش کسب کرد، این فیلم نیز دوباره روی پرده‌های سینما برای طرفداران او رفت.

خط داستانی این فیلم سینمایی همچون دیگر فیلم‌های دنیای موزیکال است. در فیلم دختران گروه کر، مرلین مونرو دوترانه زیبا اجرا می‌کند. اگر از طرفداران مرلین مونرو هستید، فیلم موزیکال دختران گروه کر را از دست ندهید.

Enchanted

بهترین فیلم های موزیکال 2021
محبوب ترین فیلم های موزیکال
  • کارگردان: کوین لیما
  • نویسنده: بیلی کلی
  • بازیگران: امی آدامز، پاتریک دمپسی، جیمز مارسدن

فیلم سینمایی افسون شده یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال دنیای سینما است. این سبک از فیلم موزیکال نوعی آمیختگی انیمیشن و فیلم را دارا است، فیلم بیشتر فضایی فانتزی دارد، که حال و هوای اکثر ساخته‌های کمپانی والت دیزنی را بیان می‌کند.

این فیلم مانند دیگر فیلم‌های موزیکال ترانه‌ای مختص خود را درونش جای داده است، به واسطه ترانه ماندگاری که فیلم دارد نامزد جایزه اسکار شد. اگر از پیش با شخصیت های دنیای دیزنی مانند سفید برفی، پری دریایی و زیبای خفته آشنا باشید، شخصیت‌های این فیلم نیز الهام گرفته از کاراکتر‌های قبلی این کمپانی هستند.

فیلم سینمایی افسون شده داستان دختر جوانی را بیان می‌کند که در جنگلی زندگی می‌کند و روزی شاهزاده‌ای سوار بر اسب او را نجات می‌دهد، داستان با ازدواج این دو ادامه پیدا می‌کند. اگر از طرفداران شخصیت‌های کمپانی دیزنی هستید این فیلم موزیکال را از دست ندهید و مشتاقانه آن را تماشا کنید.

Funny Face

بهترین فیلم های موزیکال
محبوب ترین فیلم های موزیکال
  • کارگردان: استنلی دانن
  • نویسنده:  لئونارد گرش
  • بازیگران: آدری هپبورن، فرد آبستر، میشل اوکلر، سوزی پارکر

فیلم سینمایی خنده‌رو را می‌توان از بهترین فیلم‌های موزیکال دنیای سینما دانست. این فیلم که به کارگردانی لئونارد گرش است، نامزد ۴ جایزه اسکار در سال ۱۹۵۸ شد و توانست نظر حداکثر منتقدان را به خود جذب کند.

این فیلم سینمایی که در ژانر کمدی، رمانتیک و موزیکال است، علاوه بر قوی بودن در ژانر اصلی خود یعنی فیلم موزیکال به واسطه داستان درام فوق‌العاده‌اش قابل تحسین است. فیلم سینمایی خنده‌رو علاوه بر ظاهر قدرتمند و قوی که از خود به جا می‌گذارد به خاطر بازی فوق‌العاده آدری هپیورن نیز اثری مهم برای نسل بعد به شمار می‌رود.

داستان فیلم روایتگر سردبیر مجله مدی است که برای تغییرات اساسی در مجله‌اش سراغ زن کتابفروسی می‌رود و از او کمک می‌خواهد. داستان فیلم زمانی به اوج می‌رسد که زن کتابفروش با فیلسوفی دیدار می‌کند.

Chicago

بهترین فیلم های موزیکال 2021
محبوب ترین فیلم های موزیکال
  • کارگردان: راب مارشال
  • نویسنده: بیل کاندن
  • بازیگران: کاترین زیتا جونز، ریچارد گی یر، رنی زلوگر، کریستین برنسکی

فیلم سینمایی شیکاگو باز هم در رده بهترین فیلم‌های موزیکال و حتی در رده بهترین فیلم های سینمایی جهان قرار می‌گیرد. این فیلم سینمایی توانست نامزد ۱۳ جایزه اسکار شود که در نهایت ۶ جایزه را از آن خود کرد.

این فیلم بر اساس تئاتری موزیکال به همین نام ساخته شده است. فیلم سینمایی شیکاگو، به صورت خلاقانه با بیان اوضاع جامعه و مسائل مختلف اجتماعی به ماهیت فساد با بیانی آواز گونه می‌پردازد. این نمایش که ژانری جنایی و موزیکال دارد، با بیانی جهان شمول، شهرت را زیر ذره بین خود قرار می‌دهد.

فیلم داستان دو زن متهم به قتل را روایت می‌کند که یکی از آنها  از افراد مشهوری است، که شوهرش را به قتل می‌رساند و دیگری هم زنی است که آرزوی شهرت را در سر می‌پروراند و متهم به قتل نامزد خود است. از قضا وکالت پرونده‌ی این دو نفر را وکیلی در دست گرفته است وکیلی که هیچگاه در پرونده‌‌هایش شکست نخورده است و شیوه‌ای خاص برای حمایت از موکلانش دارد.

An American In Paris

بهترین فیلم های موزیکال 2021
محبوب ترین فیلم های موزیکال
  • کارگردان: وینسنت مینلی
  • نویسنده:  آلن جی ترنر
  • بازیگران:  ژن کلی، لسلی کارون، اسکار لوانت

فیلم یک آمریکایی در پاریس یکی از مهم‌ترین فیلم‌های سینمایی پس از جنگ جهانی دوم است. این فیلم سینمایی اثری جاودان در بین فیلم‌های موزیکال است، فیلمی با موسیقی خیال‌انگیز جرج گرشوین که جذابیتی ماندگار به فیلم می‌بخشد. این فیلم سینمایی همچنین به واسطه طراحی لباس و نورپردازی فوق‌العاده‌اش شاهکاری کلاسیک در عرصه سینما محسوب می‌شود.

فیلم داستان جوانی آمریکایی را بیان می‌کند که در پاریس مشغول کشیدن نقاشی است و برای نشان دادن هنر خود تلاش‌های زیادی می‌کند. بعد از مدتی او با دختری زیبا  و آوازخوان آشنا می‌شود و کم‌ کم عاشقش می‌شود. در این میان، هم لیز نامزد دارد و هم زنی ثروتمند به‌ نام میلو در پی ارتباط با جری است. اگر علاقه‌مند به این سبک از فیلم‌های آمریکایی هستید فیلم سینمایی یک آمریکایی در پاریس را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های موزیکال سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *