بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز ؛ از جنگ ستارگان، تا هری پاتر و ایندیانا جونز

عده زیادی جان ویلیامز را بهترین آهنگساز فیلم تاریخ سینما می‌دانند. با فیگار همراه باشید تا نگاهی به بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز بیاندازیم.

از هر طرفداری که بخواهید نام آهنگساز آثار محبوب خود را به شما بگوید، احتمالاً او نمی‌تواند نامی را بر زبان بیاورد. اما جان ویلیامز یک استثنای بزرگ است و کمتر کسی از طرفداران سینما وجود دارد که او را نشناخته و بهترین موسیقی فیلم جان ویلیامز را نشنیده باشد.

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز

از جنگ ستارگان، تا هری پاتر و ایندیانا جونز

شما می‌توانید فهرست بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز

او جزو بهترین آهنگ سازهای تاریخ سینما است و یکی از بهترین موسیقی های متن جان ویلیامز تنها با دو نت موسیقی و یک تنظیم ارکسترال بی‌نقص، دلیل اصلی وحشت میلیون‌ها نفر از اقیانوس پس از تماشای یک فیلم سینمایی ساده بود. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به بررسی بهترین آهنگ های فیلم جان ویلیامز بپردازیم.

Jurassic Park

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
تی رکس در پارک ژوراسیک

تم پارک ژوراسیک یکی از بهترین موسیقی های متن جان ویلیامز است. هنگامی که آلن گرنت و الی ساتلر برای اولین بار به پارک می‌رسند و به براکیوزاروس نگاه می‌کنند،‌ صدای موسیقی دلنواز جان ویلیامز به گوش می‌رسد.

موسیقی پخش شده در این لحظه، یکی از بهترین موسیقی متن های جان ویلیامز محسوب می‌شود. همزمان که براکیوزاروس درحال خوردن برگ دیده می‌شود، موسیقی جان ویلیامز حس طبیعت را خیلی بهتر منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Close Encounters Of The Third Kind‌

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
یوفو در فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم

استیون اسپیلبرگ با ساخت فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم یک اثر متفاوت در رابطه‌ با یوفوها را خلق کرد. این فیلم در رابطه با حمله فضایی‌ها به زمین و درگیری آن‌ها با ارتش نیست؛ بلکه در این فیلم شاهد اولین ارتباط فضایی‌ها با ساکنان زمین هستیم. در این میان، بهترین آهنگ های جان ویلیامز داستان فیلم را همراهی می‌کنند.

مفهوم و داستان این فیلم، به اندازه کافی جذاب است. اما با همراهی بهترین موسیقی فیلم جان ویلیامز، این فیلم حتی جذاب‌تر می‌شود. موتیف پنج نتی جان ویلیامز که در موسیقی این فیلم استفاده شد، دروافع همان موتیف پنج نتی است که دانشمندان برای برقراری ارتباط با بیگانگان هنگام فرود سفینه‌ آن‌ها در بخش آخر فیلم استفاده شد.

بیشتر بخوانید:

Saving Private Ryan

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
شخصیت‌ های اصلی فیلم نجات سرباز رایان

هترین موسیقی متن های جان ویلیامز و هر آهنگساز دیگری، موسیقی‌هایی هستند که بیشترین خلاقفیت در ساخت آن‌ها به کار رفته است. نجات سرباز رایان فیلم استیون اسپیلبرگ از جنگ جهانی دوم بود. این بار جان ویلیامز تصمیم گرفت تا از هر خانواده ساز، برای انتقال حس متفاوتی استفاده کند.

ویلیامز موسیقی متن این فیلم را در سالن سمفونی بوستون با کمک ارکستر سمفونیک بوستون ضبط کرد. نتیجه این ظبط بسیار چشمگیر بود. ویلیامز و اسپیلبرگ هر دو تصمیم گرفتند تا در هیچ یک از سکانس‌های نبرد از موسیقی استفاده نکنند و بگذارند تا جنگ صدای خود را به گوش مخاطبان برساند. با این حال، موسیقی جان ویلیامز در این فیلم بهترین آهنگ متن های جان ویلیامز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Star Wars

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
هان سولو، لوک اسکای واکر و پرنسس لیا در جنگ ستارگان

اولین فیلم جنگ ستارگان، آغازگر یک دنیای عظیم از فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها و کمیک بوک‌ها بود. تماشای لوک اسکای واکر، مردی به ظاهر معمولی که متوجه می‌شود سرنوشت تمام دنیا در داستان او است، یکی از بهترین سناریوها در زمان ساخت این فیلم بود. لوک باید تبدیل به یک جدای می‌شد تا بتواند با بزرگ‌ترین تهدید کهکشان مبارزه کند.

موسیقی جان ویلیامز در این فیلم، به ویژه تم اصلی بسیار نمادین است و جزو بهترین آهنگ های فیلم جان ویلیامز محسوب می‌شود. یکی از احساسی‌ترین، نفس‌ گیرترین، اصیل‌ترین و شناخته شده‌ترین موسیقی‌های تاریخ سینما در این فیلم قرار دارد. موسیقی این مجموعه از زمان ساخت آن تا امروز، تبدیل به بخشی از فرهنگ پاپ شده است. به همین دلیل است که بدون تامل، می‌توانیم موسیقی این فیلم را بخشی از بهترین آهنگ های جان ویلیامز به شمار آوریم.

بیشتر بخوانید:

Superman

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
کلارک کنت، سوپرمن

فیلم‌های ابرقهرمانی اکثراً به دلیل نداشتن لحظات به یاد ماندنی مورد انتقاد قرار می‌گیرند. این انتقاد تنها تا حدی مورد قبول است. با این حال، تنها با اضافه کردن یک مورد از بهترین موسیقی های جان ویلیامز می‌تواند باعث تغییر عظیمی در هر فیلمی شود.

جان ویلیامز به خوبی شخصیت سوپرمن را درک کرده و یک موسیقی مختص او می‌سازد. او کاری کرده است تا این موسیقی از شخصیت سوپرمن جدایی ناپذیر باشد. این قضیه به حدی است که برادران وارنر برای فیلم لیگ عدالت در سال 2017، باری دیگر از موسیقی جان ویلیامز برای شخصیت سوپرمن استفاده کردند. زیرا هیچ موسیقی دیگری نبود که بتواند شخصیت سوپرمن را توصیف کند.

بیشتر بخوانید:

Harry Potter

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
هری پاتر، رون، هرماینی، پروفسور اسنیپ و آلبوس دامبلدور در فیلم هری پاتر

فیلم‌های هری پاتر، عمدتاً آهنگسازی خاصی ندارند. درواقع جان ویلیامز چندین موسیقی مختلف را برای قسمت اول فیلم‌های هری پاتر ساخت و در اکثر فیلم‌ها، از بهترین موسیقی های جان ویلیامز که پیش‌تر ساخته شده بود استفاده می‌کردند.

جان ویلیامز برای این فیلم دو موسیقی برای ولدمورت، دو موسیقی برای هاگوارتز، دو موسیقی برای دوستی، یک موسیقی برای کویدیچ، یک موسیقی برای کوچه دیاگون و چندین موسیقی دیگر ساخت. اما بهترین موسیقی فیلم جان ویلیامز در این فیلم، مربوط به تم اصلی فیلم می‌شود. او برای ساخت این موسیقی از سازی کمتر شناخته شده به نام سلستا استفاده کرد تا صدای جادویی آن را با جهان فانتزی هری پاتر ادغام کند.

بیشتر بخوانید:

E.T. The Extra-Terrestrial

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
E.T موجود فرا زمینی

یکی از بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز که منجر به برنده شدن او در اسکار شد، موسیقی فیلم E.T موجود فرازمینی بود. این فیلم درام علمی تخیلی توسط استیون اسپیلبرگ ساخته شده و یک اثر بسیار شناخته شده‌ محسوب می شود.

دوچرخه‌های الیوت و دوستانش که در ماه پرواز می‌کنند، آنقدر به یاد ماندنی بود که تبدیل به لوگوی شرکت سازنده‌اش شد. قدرت زیبایی صحنه و حس پرواز این فیلم، مدیون بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز است.

بیشتر بخوانید:

Jaws

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
فیلم آرواره ها

موسیقی جان ویلیامز برای فیلم Jaws کاملاً قابل تشخیص است. هر زمان که صدای این موسیقی به گوش رسد، احتمالاً همان لحظه به یاد این فیلم خواهید افتاد. این موسیقی نه تنها شما را به فکر فیلم می‌اندازد، بلکه حس ترس و اضطراب عجیبی را در وجود شما قرار می‌دهد.

فیلم Jaws داستانی در رابطه با حجوم یک کوسه سفید به یک جزیره است. تقریباً شکی وجود ندارد که این فیلم باعث وحشت از اقیانوس در عده زیادی از افراد شد. با وجود تاثیر فیلم Jaws بر مردم، اما تاثیر این موسیقی نیز در افزایش این وحشت کاملاً غیر قابل انکار است. جان ویلیامز یکی دیگر از بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما را در این فیلم ساخته است.

لازم به ذکر است که تم اصلی فیلم Jaws تنها از دو نت موسیقی تشکیل شده است. اما همین دو نت را یک تنظیم ارکسترال بسیار دقیق و بی‌نقص همراهی می‌کند که باعث می‌شود تا به هیچ عنوان احساس سادگی و یا تکراری بودن را ایجاد نکند. بدون شک این خلاقیت دلیل اصلی تبدیل شدن این موسیقی به بهترین آهنگ متن های جان ویلیامز است.

بیشتر بخوانید:

India Jones

بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز
ایندیانا جونز

جان ویلیامز برای همکاری‌های متعددش با استیون اسپیلبرگ شهرت دارد. یکی از بهترین موسیقی متن فیلم های تاریخ نیز به دلیل همکاری این دو پدید آمده است. مجموعه ایندیانا جونز یکی از شناخته‌ شده‌ترین فیلم‌های ماجراجویی تاریخ است.

قسمت اول این مجموعه داستان یک باستان شناس به نام ایندیانا جونز را روایت می‌کند که به دنبال یک گنج اسرار آمیز است. جان ویلیاز وظیفه ساخت بهترین آهنگ های متن فیلم های ایندیانا جونز را برعهده داشته است. با این حال، موسیقی قسمت اول این مجموعه بسیار شناخته‌ شده‌تر از دیگر فیلم‌ها است. همچنین آثار زیادی در دنیای سینما وجود دارند که برای موسیقی، از جان ویلیامز در این فیلم الهام گرفته باشند. به همین دلیل، این اثر را بهترین آهنگ فیلم جان ویلیامز می‌نامیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز

بهترین آهنگ فیلم جان ویلیامز کدام است؟

موسیقی متن قسمت اول فیلم ایندیانا جونز که یکی از بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز است را عده زیادی بهترین آهنگ فیلم جان ویلیامز می‌دانند.

بهترین اثر مشترک جان ویلیامز و استیون اسپیلبرگ کدام است؟

استیون اسپیلبرگ و جان ویلیامز در آثار زیادی همکاری کرده‌اند که برخی از آن‌ها منجر به ساخت بهترین آهنگ های فیلم جان ویلیامز شدند. با این حال، نجات سرباز رایان، ‍آرواره‌ها و ایندیانا جونز بهترین آثار مشترک این کارگردان و آهنگساز مشهور هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *