بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری ؛ از بازگشت به آینده تا فارست گامپ

در صنعت موسیقی فیلم، آلن سیلوستری یکی از مهم‌ترین آهنگسازان تاریخ است. در ادامه با فیگار باشید تا نگاهی به بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری بیاندازیم.

خودآگاه یا ناخودآگاه، موسیقی بر ذهن هرکسی تاثیر می‌گذارد. هنگام تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها، موسیقی از دریچه‌ای جدید وارد شده و به بینندگان کمک می‌کند تا حسی عمیق‌تر را از ماجراجویی درون فیلم یا سریال دریافت کنند. اما در برخی از بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما، این حس بسیار فراتر رفته و این موسیقی‌ها کاری می‌کنند تا شما بتوانید در هر لحظه از آن‌ها لذت برده و تنها در ذهنتان تمام داستان فیلم را مرور کنید.

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری

از بازگشت به آینده تا فارست گامپ

شما می‌توانید فهرست بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری

آلن سیلوستری یکی از بهترین آهنگ سازهای تاریخ سینما است که گاهاً پس از جان ویلیامز، به عنوان دومین آهنگساز فیلم برتر تاریخ شناخته می‌شود. سیلوستری اهل آمریکا است و در کالج موسیقی برکلی تحصیل کرده است. او با ریشه‌های راک، جاز و سازهای کوبه‌ای آشنایی بسیار زیادی دارد.

بهترین موسیقی های متن آلن سیلوستری به یادماندنی هستند. غیر ممکن است که به تماشای فیلم فارست گامپ بنشینید اما صدای دلنواز موسیقی را در ذهن خود حس نکنید. اگر شما نیز به این آهنگساز بزرگ و شناخته شده علاقه دارید، تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا بهترین آهنگ های فیلم آلن سیلوستری را به شما معرفی نماییم.

Predator

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
تصویری از غارتگر در فیلم Predator

اولین موردی که می‌توانیم آن را بهترین موسیقی فیلم آلن سیلوستری خطاب کنیم، موسیقی فیلم غارتگر است. آلن سیلوستری برای یک مزدور بیگانه و بی‌رحم که قصد قتل سربازان انسان را دارد، یک موسیقی نظامی و بسیار جنبشی ساخته است.

بهترین آهنگ فیلم آلن سیلوستری به معنای واقعی تنها از دو موتیف تشکیل شده است. موتیف اول، متعلق به غارتگر است و هنگام قرار گیری‌اش در صحنه پخش می‌شود. این موتیف با سازهای زهی شکل گرفته و حس ترس را به خوبی القا می‌کند. موسیقی دوم یک موسیقی ریتمیک است که برای آرنولد شوارتزنگر و تیمش ساخته شده است.

آلن سیلوستری برنده جایزه Saturn در شاخه بهترین موسیقی، و جایزه موسیقی فیلم BMI برای فیلم غارتگر شد. به همین دلیل است که می‌توانیم آن را جزو بهترین موسیقی های متن آلن سیلوستری محسوب کنیم.

بیشتر بخوانید:

The Abyss

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری

یکی دیگر از بهترین آهنگ های آلن سیلوستری مربوط به فیلم ورطه می‌باشد. می‌توانیم با اطمینان بگوییم که در کنار آهنگسازی، انتخاب ساز و تنظیم نهایی مهم‌ترین دلیلی است که این موسیقی را به لیست بهترین آهنگ های آلن سیلوستری راه داده است.

آلن سیلوستری برای موسیقی این فیلم، تصمیم گرفت تا از زه‌های بلند، گروه کر و سازهای بادی چوبی استفاده کند. ترکیب تمام این‌ها و آواز روحانی، یک اتمسفر بسیار سرد را به وجود می‌آورد. این اتمسفر سرد، کاملاً با فیلم همخوانی دارد. هنگام پخش بهترین موسیقی متن های آلن سیلوستری شخصیت‌های فیلم نیز درحال جستجو در عمیق‌ترین نقاط اقیانوس، برای کشف یک زیردریایی گمشده هستند.

بیشتر بخوانید:

Father of the Bride

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
پدر عروس در کنار دخترش

فیلم پدر عروس، شامل برخی دیگر از بهترین آهنگ متن های آلن سیلوستری می‌شود. این فیلم داستان پدری را روایت می‌کند که قصد راهی کردن دختر مورد علاقه‌اش را به جشن عروسی‌اش و زندگی مستقل دارد. استیو مارتین نیز در نقش پدر عروس ظاهر می‌شود.

آلن سیلوستری برای موسیقی این فیلم از حال و هوای قدیمی‌تری استفاده می‌کند. همچنین او ملودی موسیقی سنتی و مشهور Here Comes The Bride را در موسیقی‌های خود گنجانده و آن را بازسازی می‌کند. برخی از بهترین موسیقی های آلن سیلوستری در این فیلم قرار دارند و او باری دیگر، برای این فیلم برنده جایزه بهترین موسیقی فیلم BMI شد.

بیشتر بخوانید:

Romancing the Stone

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
تصویر تبلیغاتی فیلم افسانه سنگ

آلن سیلوستری به همکاری‌های زیادش با کارگردان مشهور، رابرت زمیکس شهرت دارد. بدین صورت، اولین همکاری‌ آن‌ها مربوط به فیلم افسانه سنگ می‌باشد که منجر به ساخت بهترین موسیقی متن های آلن سیلوستری شد.

این فیلم یک فیلم ماجراجویی است که داستان چند زن کابوی را روایت می‌کند. لازم به ذکر است که آلن سیلوستری برخلاف اکثر‌ موسیقی اکثر فیلم‌های باستان شناسی نظیر توم رایدر یا ایندینا جونز که جزو بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز محسوب می‌شود،‌ یک موسیقی کاملاً متفاوت را ساخت. موسیقی این فیلم بسیار با آثار باستان شناسی در تضاد است و همین تفاوت یکی از دلایل خاص شدن آن است.

بیشتر بخوانید:

Night at the Museum

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
تصویر تبلیغاتی فیلم شبی در موزه

بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین آهنگ فیلم آلن سیلوستری در فیلم شبی در موزه قرار دارد. او آهنگساز قسمت اول و در ادامه، تمام مجموعه شبی در موزه بود. او برای این فیلم یک تم کاملاً حماسی ساخت که برای همیشه در یاد و خاطر طرفداران مجموعه باقی ماند.

بیشتر بخوانید:

Cast Away

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
تام هنکس در فیلم دور افتاده

یکی از دلخراش‌ترین و بهترین آهنگ متن های آلن سیلوستری برای یکی از دلخراش‌ترین فیلم‌های دو دهه اخیر ساخته شده است. لازم به ذکر است که این فیلم نیز یکی دیگر از همکاری‌های رابرت زمیکس و آلن سیلوستری است.

اگرچه موسیقی این فیلم از نظر زمانی کمی کوتاه است، اما همچنان بسبار تاثیر گذار است. هنگامی که تام هنکس در جزیره گیر افتاده و باید با زندگی قبلی‌اش خداحافظی کند، بهترین موسیقی های آلن سیلوستری او را همراهی می‌کنند. آلن سیلوستی برای این فیلم، برنده جایزه بهترین موسیقی فیلم MBI و همچنین برنده جایزه اسکار در شاخه بهترین موسیقی متن فیلم شد.

بیشتر بخوانید:

Contact

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری

جستجوی بشر برای حیات فرازمینی، همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات در فیلم‌های هالیوود بوده است. اما فیلمی در این موضوع که شامل بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری می‌باشد،‌ Contact یا تماس نام دارد.

این فیلم توسط رابرت زمیکس ساخته شده و یک دیدگاه روانشناختی و تفکر برانگیز را از نحوه برقراری تماس انسان‌ها با فرازمینی‌ها به نمایش می‌گذارد. در همین حین، ملودی دل انگیز پیانو و سازهای بادی چوبی آلن سیلوستری نیز اتمسفر فیلم را تکمیل می‌کند. همچنان که این ملودی به پیش می‌رود، سازهای زهی و برنجی نیز وارد شده و یک بهترین موسیقی فیلم آلن سیلوستری را به وجود می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

The Avengers

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، هالک، بیوه سیاه و هاکای در فیلم انتقام جویان

برخی از هترین آهنگ های فیلم آلن سیلوستری در فیلم کاپیتان آمریکا برای اولین بار وارد مارول شدند. این بار آلن سیلوستری کمی بیشتر از موسیقی راک الهام گرفت. اما کمی بعد، آلن سیلوستری تبدیل به آهنگساز فیلم انتقام جویان شد که تاثر بسیار زیادی در دنیای سینمایی مارول داشته است.

تم اصلی انتقام جویان یک موسیقی پنج نتی است که وحدت انتقام جیوان را به نمایش می‌گذارد. این موسیقی جزو بهترین آهنگ های آلن سیلوستری و باعث شد که تا امروز همچنان هیچ موسیقی دیگری نمایان‌گر انتقام جویان نباشند. پس از این فیلم، آلن سیلوستری آهنگسازی دیگر فیلم‌های انتقام جویان را نیز برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

Forrest Gump

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
تام هنکس در تصویر تبلیغاتی فیلم فارست گامپ

فارست گامپ یک فیلم کمدی درام در سال 1994 بود. این فیلم داستان مردی جوان اما کم هوش را از دوران کودکی تا میان سالی روایت می‌کند. طی رویدادهای عجیبی، فارست به صورت تصادفی نقش بزرگی را در برخی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ ایفا می‌کند.

این فیلم با جزئیات زیاد و لحظاتی بسیار شاد، شما را می‌خنداند. البته که این خنده با غم همراه است. تمامی این لحظات خوش و غمگین، به لطف موسیقی بینظیر آلن سیلوستری ممکن نبود. بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری در لحظات شاد و غمگین این فیلم نیز گوش می‌رسد و ماجراجویی‌های فارست را تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

Back To The Future

بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری
مارتی مک فلای است که به همراه دکتر براون در فیلم بازگشت به آینده

بازگشت به آینده یک فرنچایز علمی تخیلی کلاسیک است. با این حال، برخی از بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری نیز در این فیلم قرار دارد. داستان قسمت اول این فیلم در رابطه با پسر جوانی به نام مارتی مک فلای است که به همراه دوست مخترع عجیب و غریبش، دکتر براون، به ماجراجویی‌های عجیبی می‌روند. آن‌ها موفق می‌شوند تا یک ماشین زمان ساخته و به سال 1955 سفر کنند. اما اکنون آن‌ها باید به دنبال راهی برای بازگشت به آینده باشند.

این فیلم تاثیر زیادی بر فیلم‌های علمی تخیلی داشته است. در سوی دیگر نیز موسیقی متن این فیلم کاملاً مطابق فیلم‌های ماجراجویانه دهه 1980 میلادی است. آلن سیلوستری سازنده موسیقی فیلم بازگشت به آینده بوده و همانند همیشه، این کار را بی‌نقص انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین موسیقی فیلم های آلن سیلوستری

آلن سیلوستری کیست؟

آلن سیلوستری یکی از بهترین آهنگ سازهای تاریخ سینما است. او اهل آمریکا است و در کالج موسیقی برکلی تحصیل کرده است. سیلوستری با ریشه‌های راک، جاز و سازهای کوبه‌ای آشنایی بسیار زیادی دارد.

بهترین موسیقی فیلم آلن سیلوستری کدام است؟

عده زیادی موسیقی فیلم بازگشت به آینده را یکی از بهترین موسیقی های متن آلن سیلوستری و یا حتی بهترین اثر این آهنگساز می‌دانند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *