انتقاد مارتین اسکورسیزی از فیلم های ابر قهرمانی

انتقاد و نظرات کارگردان مشهور مارتین اسکورسیزی از فیلم های ابر قهرمانی و الگوریتم سرویس های استریم و بی ارزش شدن سینما بحث داغ رسانه ها شده است. در ادامه نوشتار انتقاد مارتین اسکورسیزی از فیلم های ابر قهرمانی با سایت فیگار همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بدانیم.

مارتین اسکورسیزی کارگردان مطرح هالیوودی به تازگی انتقادهای خود را درمورد فیلم های ابر قهرمانی ابراز کرد. اسکورسیزی باور دارد که این فیلم‌ها سینما نیستند و آن‌ها را به پارک تفریحی تشبیه کرد.
صحبت های وی بسیار حاشیه ساز شد و بسیاری از هنرمندان و کارگردانان و طرفداران فیلم های ابر قهرمان واکنش نشان دادند. مارتین حتی به الگوریتم سرویس های استریم پرداخت.
وی در صحبت‌های اخیر خود اشاره کرده سرویس‌های استریم عصر جدید را به تصرف خود درآورده‌اند اما از مخاطبان خواسته فراموش نکنند که سینما هنر است و نه محتوا.
به گفته اسکورسیزی «محتوا» قبلا به تجربه خانگی مخاطبان تلقی می‌شد و نه سینما. اما با روی کار آمدن سرویس‌های استریم محتوا عملا دارد جای تجربه سینمایی را می‌گیرد.

البته که او اعتراف کرده که این سرویس‌های استریم به درد خیلی از کارگردان ها خورده است. از جمله خودش! این الگوریتم بر اساس انچه شما مدام سرچ میکنید و تماشا کرده اید به شما چیزی پیشنهاد میدهد که به ذهنیت شما نزدبک هست.

انتقاد مارتین اسکورسیزی از فیلم های ابر قهرمانی

اسکورسیزی عقیده داشت این سرویس الگوریتم بسیاری از مخاطبین را از سینما دور میکند. میشود گفت مدل تجاری هوش مصنوعی اینطور هست که نگاه به مفید بودن یا نبودن نمیکند بلکه به دنبال جلب توجه مخاطب هست و تمام.

انتقاد مارتین اسکورسیزی از فیلم های ابر قهرمانی
انتقاد مارتین اسکورسیزی از فیلم های ابر قهرمانی

اسکورسیزی در نسخه مارس ۲۰۲۱ از مجله هارپر نگاهی به زندگی و اثرات فدریکو فلینی داشت که جالب بود اما خب آنچه توجه رسانه‌ها را بیشتر جلب کرده نظرهای او در پایان مقاله است.

او راجع به وضعیت فعلی سینماها و تفاوت میان هنر و محتوا گفت:

در سال های قبل واژه محتوا فقط زمانی مورد استفاده قرار میکرفت که متخصص های متبحر در مورد سینما حرف میزنند و نظر میدهند. به مرور، این واژه توسط کسانی که مدیریت کمپانی‌های رسانه‌ای را به دست گرفتند بیشتر استفاده شد؛ در حالی که بیشتر این افراد هیچ اطلاعات دقیقی ندارند.

این کارگردن ۷۸ ساله اکنون نیز معتقد است که صنعت کنونی سینما، میزبان خوبی برای هنر نیست. و خواستار زنده شدن مجدد سینما شد و نوشت:

همه چیز تغییر کرده و جای تعجب نیست چهره هایی چون «ژان لوک گدار»، «اینگمار برگمن»، «استنلی کوبریک» و «فدریک فلینی» که زمانی بر فُرم هنری فوق العاده سینما سلطنت میکردند در نهایت و با گذر زمان در سایه ها گم شدند.

اسکورسیزی در حال حاضر مشغول ساخت جدیدترین فیلمش با عنوان «قاتلان ماه کامل» با بازی «رابرت دنیرو» و «لوناردو دی کاپریو» است. «اریک راث» نویسنده برنده اسکار فیلم‌های «فارست گامپ» و «مورد عجیب بنجامین باتن»، نگارش فیلمنامه اقتباسی این فیلم را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *