بهترین تیتراژ سریال های خارجی از نگاه سایت فیگار

یکی دیگر از عناصری که باعث می‌شود یک سریال، بهترین باشد، تیتراژ آن است که در ادامه به بهترین تیتراژ سریال های خارجی از نگاه سایت فیگار خواهیم پرداخت.

اگر یک برنامه تلویزیونی بخواهد ابتدا تأثیر خوبی داشته باشد، بهتر است تا اینتروی جذابی را ارائه کند و برترین تیتراژ سریال خارجی را داشته باشد. ما در این نوشتار، معرفی برخی از تیتراژهای برتر تلویزیونی را بر اساس معیارهایی از جمله مضامین جذاب، خاطره‌انگیز بودن، جذابیت بصری و عدم توانایی در رد کردن رتبه‌بندی می‌کنیم.

این سریال های خارجی با بهترین تیتراژ شامل کلاسیک‌های تلویزیون، کمدی ، درام و غیره هستند. شخصیت‌های جذاب، روایت و موسیقی متن جذاب و بسیاری از عناصر مهم دیگر یک سریال عالی را می‌سازند. آهنگ‌ها نیز، موضوع خاطره‌انگیز است.

جهت دانلود فیلم ها و سریال های بروز به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

بهترین تیتراژ سریال های خارجی

  • اینتروهای جذاب که در یاد می‌مانند

شما می‌توانید فهرست بهترین تیتراژ سریال های خارجی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین تیتراژ سریال های خارجی
بهترین تیتراژ سریال های خارجی

بهترین اینتروی سریال های آمریکایی ، یکی از اولین عناصری هستند که بینندگان در ابتدا هنگام تماشای یک برنامه تلویزیونی برای اولین بار با آن ارتباط برقرار می‌کنند، و این در حالی است که به مخاطب اطلاع می‌دهد که بازیگران اصلی برنامه مشخصاً یک بخش مرتبط هستند. یک تیتراژ ساختاریافته نیز به یک سریال کمک می‌کند و علاقه بینندگان را به اندازه کافی برانگیخت تا آنها را تماشا کنند.

برای علاقه مندان به برنامه‌های تلویزیونی، تولیدات بی‌شماری آهنگ‌های تم فراموش نشدنی را در طول سال‌ها ارائه کرده‌اند. با این حال، برخی از آنها به ناچار بیش از دیگران برجسته می‌شوند. در ادامه، در نوشتار بهترین تیتراژ سریال های خارجی با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 6

The Sopranos

پس از گذشت سال‌های زیاد، سریال The Sopranos همچنان یکی از محبوب‌ترین درام‌های جنایی برای پخش در تلویزیون است و دلیل خوبی هم دارد. این سریالِ گیرا، درباره تونی سوپرانو با بازی جیمز گاندولفینی، یک تبهکار ایتالیایی آمریکایی مستقر در شمال جرسی است که تلاش می‌کند زندگی خانوادگی خود را با نقش خود به عنوان پدرسالار خانواده سوپرانو متعادل کند.

با محبوبیت گسترده The Sopranos، جای تعجب نیست که بسیاری از طرفداران نمی‌توانند هر زمان تیتراژ این سریال آغاز می‌شود، آهنگ آن را همخوانی نکنند. تیتراژ این سریال، بدون شک یکی اولین عناصری است که چشم بیننده را با خودش درگیر می‌کند و بهترین تیتراژ سریال های خارجی را خلق می‌کند.

Rick and Morty

انیمیشن سریالی ریک و مورتی، قطعا یکی از بهترین انیمیشن‌های سریالی تاریخ می‌باشد که درباره ریک سانچز است که به همراه نوه‌اش مورتی سر از ماجراجویی‌های مختلفی درمی‌آورد.

این سریال، عموماً درباره توهم، علم‌های عجیب و غریب، اتفاقات ماوراءالطبیعی ، و دنیایی رنارنگ است که تمامی آن‌ها در تیتراژ به نمایش درمی‌آید و می‌توان گفت که موسیقی آن نیز توهم خاصی را به شنونده و به بیننده القا می‌کند و تا عجیب بودن انیمیشن را به خوبی درک کند.

Prison Break

سریال فرار از زندان، شاید خاطره‌انگیز‌ترین سریال تاریخ برای ایرانیان باشد و بدون شک، تیتراژ این سریال بود که در وهله اول تمامی نگاه‌ها را به خودش جلب کرد. این سریال هیجان‌انگیز، دو برادر است که یکی از آن‌ها به علت جرم مرتکب نشده به مرگ محکوم و دیگری برای نجات برادر خود نقشه‌ای استادانه می‌کشد.

راز‌های مخوف و تصاویری از عمق فصل داستان، به همراه نقشه‌ای که مایکل اسکوفیلد در بدنش، از نقشه زندان تتو کرده است، بسیار استادانه با موسیقی متن آقای رامین جوادی تلفیق شده و بیننده را میخکوب می‌گذارد. عمق احساس، هیجان، تلقین، ترس و فرار، از این تیتراژ، که بدون شک در آن زمان برترین تیتراژ سریال خارجی بود، به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال ها درباره زندان

100 سریال برتر تمام شده خارجی که باید ببینید

Arcane

آرکین نیز، یکی از بهترین انیمیشن‌هایی بود که اخیراً منتشر شد و توانست در کمتر از 10 قسمت، به یک انیمیشن تبدیل شود که محبوبیت بسیار بالایی دارد. پس از اینکه اتفاقاتی عجیب و غریب در شهرهای «پیلتوور» و «زائون» رخ می‌دهند، روابط مردمان بین دو شهر متزلزل می‌شود و رقابتی بین آنها شکل می‌گیرد. این سریال انیمیشنی، در دنیای بازی لیگ آف لجندز، جریان دارد.

مقالات مکمل:

بهترین شخصیت در سریال Arcane

نقد فصل اول سریال Arcane

بهترین سریال های شبیه Arcane

جدا از تمامی عناصر بصری که سریال در همان ابتدا به شما انتقال می‌دهد، تیتراژ این انیمیشن، آن حس هیجان خالصی که این انیمیشن دارد، در تیتراژ این انیمیشن، به زیبا‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود و آنچنان با موسیقی گروه Imagine Dragon، خوب ادغام شده که می‌تواند آدرنالین را به هر بیننده‌ای تزریق کند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات تکمیلی فصل دوم سریال Arcane منتشر شد !

True Detective

کارآگاهان حقیقی، از فلسفی‌ترین سریال‌های تاریخ می‌باشد که فضایی کارآگاهی و معمایی را درون خود پرورانده است. این سریال، داستان سه کاراگاه حرفه‌ای به نام‌های کالین فارل، وینس واین و ریچل مک آدامز را روایت می‌کند که برای هر کدام از آنها، در زندگی اتفاقات مختلف زیادی افتاده است که این امر موجب شده است تا با تمرکز کامل، به حل پرونده‌های جنایی نپردازند.

این سریال در هر فصل، تیتراژ و داستان متفاوتی را عرضه می‌کند؛ اما فصل اول این سریال، با هنرنمایی جذاب متیو مک‌کانهی و فیلمنامه‌ای قوی‌تر، پا به میدان می‌گذارد و دقیقاً در تیتراژ نیز، همان المان‌های فلسفی که در طول فیلم، در هر دیالوگ می‌بینیم، برای بیننده تداعی می‌شود و مخاطب، با دقت بیش از حد، می‌تواند به عمق فضای سریال دست یابد.

همچنین موسیقی Far From Any World، از بند The Handsome Family، یکی از جذاب‌ترین صداها را به گوش‌های مخاطب، می‌شناساند، تا با فضای فیلم، بیشتر آشنا کند و بهترین اینتروی سریال های آمریکایی را بسازد.

Westworld

وست ورلد، که بدون شک یکی از بهترین سریال‌های وسترن تاریخ است، در شهربازی وسترن خیالی در در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که میزبان نام دارند، تشکیل می‌دهند و انسان‌های واقعی که تازه واردان یا مهمانان نام دارند، با پرداخت ورودی زیاد می‌توانند وارد محوطه پارک وست ورلد بشوند.

تیتراژ این سریال، که رامین جوادی وظیفه ساخت موسیقی آن را بر عهده داشت، دقیقاً به تمامی المان‌هایی می‌پردازد که در بطن داستان وجود دارد. انسان‌هایی با آناتومی بدنی مصنوعی، می‌خواهند اتفاقاتی جالب را رقم بزنند، در این تیتراژ دیده می‌شوند که تیتراژ این سریال را به یکی از سریال های خارجی با بهترین تیتراژ تبدیل می‌کند.

Friends

موسیقی I’ll Be There for You در سریال خاطره‌انگیز و دوست داشتنی Friends، یادآور تمامی قسمت‌ها و لحظات شادی می‌باشد که در این سریال وجود دارد و بدون شک این تیتراژ، می‌تواند جذاب‌ترین تیتراژی باشد که همچنان پس از گذشت سال‌های زیادی از این سریال، مردم همچنان با خاطره دارند و با شنیدن موسیقی این سریال، با آن همخوانی می‌کنند.

این سریال سیتکام، که یکی از حال خوب کن ترین سریال‌های تاریخ می‌باشد، شاید اولین خاصیت جالب آن، موسیقی تیتراژش باشد که به خوبی، با تمامی سکانس‌های سریال، شناخته می‌شود.

Breaking Bad

سریال بریکینگ بد، یا همان افسار گسیخته، که برخی از مردم آن را بهترین سریال تاریخ می‌دانند، داستان والتر وایت، دانشمند شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه‌ای است که دبیر دبیرستان با حقوق کم می‌باشد. والتر وایت در سالگرد تولد 50 سالگی خود متوجه می‌شود مبتلا به سرطان ریه مرحله سه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانواده‌اش، به همراه دانش‌آموز پیشین خود، جسی پینکمن، شروع به تولید و پخش مت‌آمفتامین (شیشه) ‌می‌کند.

شاید تیتراژ این سریال کلاً 16 ثانیه باشد، اما همین 16 ثانیه، به زیباترین حد ممکن ترکیبات شیمی و ربط آن به درآوردن مواد شیمیایی شیشه را نشان می‌دهد که این تیتراژ را به یکی از جذاب‌ترین‌ها، و بهترین تیتراژ سریال های خارجی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های گانگستری مافیایی تاریخ سینمای جهان

بهترین سریال های تاریخ به انتخاب مجله رولینگ استون

Dark

دارک، یکی از بهترین سریال‌های آلمانی می‌باشد که از شبکه نتفلیکس پخش شد و به عنوان یکی از گیج‌کننده‌ترین سریال‌های تاریخ نیز شناخته می‌شود. این سریال، درباره‌ی یک خانواده‌ی تاریخی با قدرت‌های غیرطبیعی ساکن یکی از شهرهای آلمان است. جایی که، گم شدن دو نوجوان زندگی چهار خانواده را پیچیده می‌کند.

کسانی که این سریال را دیده‌اند، می‌دانند که داستان، در سه تایم لاین عجیب گره می‌خورد و ابتدای شرح حال که در دو تایم لاین است، دقیقاً با خود تیتراژ سریال، هماهنگ است. تیتراژ ابتدا دو طرفه، و در ادامه سه تیکه می‌شود که به اشاره به اینکه داستان همینگونه خواهد بود اشاره دارد که با موسیقی عالی گروه Apparat، عجیب هماهنگ می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آلمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های غیر انگلیسی زبان تاریخ سینمای جهان

Game of Thrones

یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تلویزیونی درام، فانتزی ، بازی تاج و تخت است. این سریال، حول محور 9 خانواده اشرافی است که برای کنترل سرزمین‌های وستروس، با همدیگر مبارزه می‌کنند. همه اینها در حالی است که یک دشمن باستانی پس از هزاران سال، بازمی‌گردد.

این سریال، قدرتی حماسی دارد و این را مدیون موسیقی متن زیبا، و همانقدر حماسی‌اش می‌باشد که در حال حاضر، کمتر کسی آن را نشنیده است. موسیقی متن آقای رامین جوادی، به این سریال، روح بخشید و باعث شد تا این سریال نیز، دارای یکی از تیتراژ‌های تاریخ دنیای تلویزیون و بهترین تیتراژ سریال های خارجی باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین تیتراژ سریال های خارجی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *