6 دلیلی که اوپنهایمر دارای امتیازات بالایی است ؛ دلیل نظر مثبت منتقدان چیست؟

6 موضوع را می‌توان به عنوان دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر دانست. در ادامه مقاله دلایل اصلی امتیاز بالا Oppenheimer به این شش موضوع می‌پردازیم.

بررسی‌ها برای Oppenheimer انجام شده است و دلایل متنوعی وجود دارد که منتقدین این فیلم کارگردان کریستوفر نولان را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های 2023 می‌نامند. اوپنهایمر یک فیلم بیوگرافی از فیزیکدان آمریکایی J رابرت اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان است.

این فیلم براساس زندگی نامه سال 2005 پرومتئوس آمریکایی، کیلیان مورفی را به عنوان این دانشمند آشفته که با نام پدر بمب اتمی نیز شناخته می‌شود نمایش می‌دهد. اوپنهایمر از داستان‌های غیرخطی استفاده می‌کند تا بین زمانی که شخصیت مورفی در کار بمب اتم، کار قبلی خود و کارهای بعدی وی با کمیته فعالیت‌های خانه‌های غیر آمریکایی صرف کار کرد.

دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر

نظر منتقدان درباره فیلم اوپنهایمر

شما می‌توانید فهرست دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر
دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر

با طول سه ساعت، اوپنهایمر حتی در مقایسه با فیلم‌های دیگر نولان طولانی است. با این حال، این امر منتقدان را از نظرات مثبت برای این فیلم جاه طلبانه متوقف نمی‌کند. به عنوان داستان یک شخصیت تفرقه آور در تاریخ آمریکا، اوپنهایمر همیشه احتمالاً واکنش‌های متفاوتی را به دست می‌آورد.

تصمیم برای گفتن داستان دانشمند به روشی غیرخطی که به فرمول معمولی بیوپیک بی توجه است نیز جسورانه بود. با این حال، به نظر می‌رسد که هر دو این خطرات خلاقانه به طور عالی موفقیت آمیز بودند، زیرا اوپنهایمر با نتیجه 93 ٪ چشمگیر منتقدین در Rotten Tomatoes بود. اگرچه برخی از منتقدان ادعا می‌کنند که این فیلم فراتر از محدودیت‌های مهم خود می‌رود، اما اکثر نظرات در مورد اوپنهایمر بسیار مثبت است. پس در ادامه نوشتار عوامل اصلی امتیاز بالا Oppenheimer با ما بمانید تا به بررسی نظر منتقدان درباره فیلم اوپنهایمر بپردازیم.

سکانس های جذاب و خارق العاده اوپنهایمر

دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر
دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر

خبرهایی که نولان قصد داشت فیلمی در مورد تولد بمب اتمی بدون کمک CGI را بسازد، جای تعجب داشت اما، از طریق همه حساب‌ها، این مشکلی بزرگی برای Oppenheimer نیست. البته، اظهارات “نبود جلوه‌های ویژه” نولان در مورد Oppenheimer ممکن است اشتباه گرفته شود، زیرا این فیلم دارای CGI و VFX پس از تولید است.

در هر صورت، منتقدان جهانی از تأثیر بصری این فیلم بیوپیک ستایش کردند. اوپنهایمر در جایی که ممکن است بیوپیک‌های متعارف‌تر بر زندگی شخصیت‌های خود متمرکز شوند، بخش اعظم زمان اجرای خود را در ذهن دانشمند مشهور در مرکز خود می‌گذراند. برای این منظور ، مجله امپراتوری از “قدرت کابوس” تصاویر اوپنهایمر، که بیننده را به ذهن فیزیکدان سوق می‌دهد، ستایش کرد و به آنها اجازه می‌دهد دید بی نظیر این دانشمند را به اشتراک بگذارند.

هر دو New York Times و Avclub نیز خاطرنشان کردند که، در حالی که اقدامات بسیار خوبی در اوپنهایمر وجود دارد، اما تأثیر بصری فیلم قابل درک نیست. این یک عنصر مهم بود که اوپنهایمر باید به درستی انجام دهد زیرا تعداد کمی از بیوپیک‌ها دارای یک عمل کامل با محوریت انفجار یک بمب هسته‌ای بودند. صحنه‌های بمب اتم اوپنهایمر، در یک بازاری شلوغ از فیلم‌های بزرگ پر از CGI، نیاز داشت چیزی را به بینندگان ارائه دهد که کاملا متفاوت باشد. منتقدین موافق هستند که فیلم در این تلاش موفق شده است.

بازی شاهکار کیلیان مورفی در نقش اوپنهایمر

دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر
دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر

در حالی که Variety گفت که تصاویر اوپنهایمر مسحور کننده است، به این موضوع توجه داشت که این امر بدون حضور قانع کننده یک بازیگر عالی در مرکز فیلم اهمیتی نخواهد داشت. با حضور Cillian Murphy به عنوان J. Robert Oppenheimer، منتقدان موافقت می‌کنند که نولان مرد مناسبی را برای این کار پیدا کرد.

نیویورک تایمز از “نمایش عالی” کار مورفی ستایش کرد، و بیش از یک منتقد اظهار داشت که جایزه اسکار ممکن است در آینده به این بازیگر برسد. با این حال، همه منتقدان احساس نکردند که شدت عملکرد مورفی همان چیزی است که آن را بسیار قدرتمند کرده است. برای بسیاری از منتقدین، لحظات بدون دیالوگ و عبارات ظریف صورتش بود که به مورفی اجازه می‌داد تا واقعاً اوپنهایمر را مجسم کند.

حضور بازیگران عالی در این فیلم

دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر
دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر

کار مورفی تقریباً از همه بررسی‌های اوپنهایمر مورد ستایش قرار گرفته است، اما بازیگران عظیم این فیلم بیوپیک به همان اندازه مورد توجه قرار گرفتند. به طور خاص، تقریباً هر منتقدی بازیگری فلورانس پوگ را به عنوان عشق اوپنهایمر، ژان تاتلوک، با بازیگری که صحنه‌های با رتبه R را با قلب و بشریت نشان می‌داد، که فیلم‌های قبلی نولان آن را نداشتند، به نحوی تحسین برانگیز به نمایش گذاشت.

در همین حال، امیلی بلانت همسر اوپنهایمر به عنوان یک پرتره تند اما دلسوز مورد ستایش قرار گرفت، در حالی که لوی اشتراوس رابرت داونی جونیور بهترین کار خود را در سالهای اخیر به نمایش گذاشت. طیف متنوعی از ستارگان از جمله مت دیمون و گری اولدمن در این فیلم جذاب حضور دارند.

داستان سرایی متفاوت اوپنهایمر نسبت به دیگر فیلم ها

دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر
نظر منتقدان درباره فیلم اوپنهایمر

حتی اگر اوپنهایمر بیوپیک باشد، نولان تصمیم نگرفت که داستان خود را به روشی ساده و معمولی بگوید. اوپنهایمر مردی معروف تئاتری بود و بازگو کردن فیلم از داستان او کاملاً چشمگیر است، که به وقایع داستان گسترش می‌دهد. نیویورک تایمز فیلم نولان را “پرتره کوبیستی” از موضوع خود خواند و دیدگاههای مختلفی را ارائه می‌دهد تا دید واضح‌تری داشته باشد. برای Rogerebert.com ، مت زولر سیتز گفت که این رویکرد “حرکات پین بال دزد آگاهی انسان” را به خود جلب کرد، با پرش داستان اوپنهایمر به بینندگان اجازه می‌دهد جهش‌های عاطفی را در کنار شخصیت‌ها انجام دهند.

فیلم برداری خارق العاده اوپنهایمر

دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر
عوامل اصلی امتیاز بالا Oppenheimer

در حالی که ممکن است Oppenheimer متفاوت با فیلم‌های قبلی نولان باشد، بعضی چیزها هرگز تغییر نمی‌کنند. بیوگرافی به اندازه هر یک از کارهای قبلی این کارگردان از نظر بصری خیره کننده است و حتی در خارج از انفجارهای چشمگیر و صحنه‌های سیاه و سفید واضح آن، فیلمبرداری به خاطر لحظات ساکت و آرامش خود به رسمیت شناخته شده است.

Avclub از “فیلمبرداری زرق و برق دار Hoyte Van Hoytema” ستایش کرد در حالی که Zoller Seitz خاطرنشان کرد که استفاده گسترده از فیلمبرداری از نزدیک به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با شخصیت‌های آن استفاده شده است.

هدف اوپنهایمر بزرگترین نقطه قوت و ضعف این فیلم است

دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر
دلایل اصلی امتیاز بالا Oppenheimer

نیویورک تایمز اوپنهایمر را “دستاورد بزرگی از نظر رسمی و مفهومی” خواند، اما جاه طلبی این فیلم نیز از نظر برخی از منتقدان علیه آن کار کرد. Variety بیوپیک نولان را “قطعه‌ای بی امان و متلاشی از سینما” نام برد اما احساس کرد که فاقد انسجام موضوعی نیکسون قابل مقایسه کارگردان الیور استون است.

به همین ترتیب، چند منتقد خاطرنشان کردند که زمان اجرا طولانی پایان مبهم را تکمیل نمی‌کند، که نتوانستند داوری قطعی از میراث اوپنهایمر را ارائه دهند. به گفته این، هر دو نیویورک تایمز و زولر سیتز استدلال کردند که این ابهام در هسته اصلی پرتره پیچیده و متناقض اوپنهایمر است.

برای این منتقدین، فیلم نولان در تلاش نیست تا از کار اوپنهایمر دفاع کند. درعوض، این داستان همه جانبه بیوپیک به بینندگان اجازه می‌دهد تا در ذهن او قرار بگیرند و آنها را به نتیجه گیری خود می‌رساند. اوپنهایمر مانند موضوع شکنجه شده خود، ذهن خود را به طور مداوم تغییر می‌دهد.

برای برخی از منتقدین، این فیلم باعث شد تا فیلم احساس غیرقابل انکار و مؤثر و تأثیرگذار، اما فراگیر و بی پروا داشته باشد. برای دیگران، این امر به اوپنهایمر اجازه می‌داد تا دیدگاههای خود فیزیکدان را نشان دهد، بدون اینکه به این دیدگاه‌ها را مثبت یا منفی نشان دهند. با این حال، حتی برخی از عوامل ضد این فیلم اعتراف کردند که Oppenheimer نولان یکی از بهترین فیلم‌های این کارگردان است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار دلایل اصلی امتیاز بالا اوپنهایمر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *