نقد فیلم V/H/S/94 ؛ یک تجربه دائمی یا مقطع از درک ترس ؟!

با توجه به مفهوم ترس، چیزی که یک نفر را می‌ترساند، شخص دیگری را نمی‌ترساند… برویم سراغ نقد فیلم V/H/S/94 که به شدت غریبانه‌ای آشنا به نظر می‌رسد.

آنتولوژی های ترسناک دشوار در ذهن نفوذ می‌کنند. این بدان معناست که شما به ندرت دچار نوعی ناراحتی مداوم می‌شوید که از یک فضا یا ساختاری وحشتناک در زیستتان ناشی می‌شود. فیلم V/H/S/94 بیشتر از این مشکل جلوگیری می‌کند. هر یک از داستان‌های این فیلم ترسناک به اندازه کافی نگران کننده است تا نبض شما را بالا ببرد. مطمئناً بینندگان بخش‌های مختلف و مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند، اما هیچ موردی وجود ندارد که یک تجربه دائمی را ایجاد کند. با نوشتار تحلیل فیلم V/H/S/94 با فیگار بمانید.

نقد فیلم V/H/S/94

یک تجربه دائمی یا مقطع از درک ترس ؟!

نقد فیلم VHS94, تحلیل فیلم VHS94, بررسی فیلم VHS94, نقد فیلم V/H/S/94
نقد فیلم VHS94, تحلیل فیلم VHS94, بررسی فیلم VHS94, نقد فیلم V/H/S/94

جنیفر ریدر (چاقوها و پوست) کارگردانی بخش گسترده ای به نام جهنم مقدس را بر عهده دارد که بر حمله گروهی از SWAT به انباری متمرکز است که مردم مجبور به تماشای فیلم های وحشتناک VHS هستند. باقی ساختار روایی این بخش، تصویر برخی از آن نوارها را نشان می‌دهد. بخش‌ها عبارتند از:

تخلیه طوفان – کلوئی اوکونو داستانی را درباره یک خبرنگار تلویزیونی و فیلمبردار خود ارائه می‌دهد که در مورد افرادی که در فاضلاب زندگی می‌کنند داستان می‌نویسد. آنها بیش از آنچه که در ابتدا تصور می‌کردند تلاش می‌کنند تا موضوع و یا تصویری خاص را در رابطه با این انسان‌ها بدست بیاورند.

نقد فیلم VHS94, تحلیل فیلم VHS94, بررسی فیلم VHS94, نقد فیلم V/H/S/94
نقد فیلم VHS94, تحلیل فیلم VHS94, بررسی فیلم VHS94, نقد فیلم V/H/S/94

در ادامه آن‌ها فقط با یک موجود وحشتناک روبرو می‌شوند که این فضا تضمین می‌کند باید از درک ترس چیزی فراتر یاد گرفته باشید تا از ساختار روایی این بخش سر در بیاورید و از شدت دلهره و ترس سکته نکنید. استفاده عالی از آنچه در ظاهر یک مکان واقعی به نظر می‌رسد، جلوه های فوق العاده و یک فینال شرورانه این مسئله را به یک شوک درجه یک تبدیل می‌کند. در ادامه با نوشتار نقد فیلم VHS94 همراه فیگار بمانید.

بیشتر بخوانید:

بررسی فیلم VHS94

بیداری در خلاء – سایمون بارت، نویسنده کتاب مهمان و جادوگر بلر، داستانی تاریک و خنده دار را ارائه می‌دهد که شامل شخصی می‌شود تا از مردی که در تابوت است ومرده، مراقبت کند. این امر او را با جسدی در تابوت تنها می‌گذارد، که ممکن است آنطور که فکر می‌کند مرده نباشد. آنچه بعد اتفاق می‌افتد، واقعاً هوشمندانه است.

بهترین جنبه این بخش، روشی است که بارت به تدریج عنصر وحشت را ایجاد می‌کند، که به طرز شگفت انگیزی، همانطور که این قسمت تا حدودی آشنا به نظر می‌رسید، پس از مدتی، به سرگرم کننده ترین شکل، تبدیل به جشن ترس‌آلودی می‌شود.

موضوع – کمی دیر شروع می‌شود زیرا تمایل به ساختار سازی جلوی چشمان بیننده دارد، که در آن یک دانشمند دیوانه، قسمت‌هایی از انسان‌ها را به ماشین‌های عجیب تبدیل می‌کند.

درواقع داستان درباره یک دانشمند دیوانه است که مردم را از خیابان ربوده است تا بتواند روی آنها آزمایش کند تا یک موجود بیومکانیکی ایجاد کند، تلاشی که او را به شکست های متعددی کشانده است. سرانجام، ارتش آزمایشگاه او را ردیابی می‌کند و با موجودات وحشتناکی که او ایجاد کرده است روبرو می‌شوند. اما یکی از آنها، یک زن، در حال فرار است، در حالی که دکتر آخرین شگفتی را برای افرادی که به دنبال او آمده اند، گذاشته است.

نقد فیلم VHS94, تحلیل فیلم VHS94, بررسی فیلم VHS94, نقد فیلم V/H/S/94
نقد فیلم VHS94, تحلیل فیلم VHS94, بررسی فیلم VHS94, نقد فیلم V/H/S/94

این قسمت تبدیل به یک موج از فضاسازی های نوستاژیک عصر تکنولوژی تبدیل می‌شود و هیجان خشونت آمیزی را در مقابل چشم‌های بیننده دراماتیک می‌کند که به شیوه‌ی یک بازی ویدیویی اول شخص فیلمبرداری شده است. کیفیت فوق العاده بالای خونریزی واقعاً چشمگیر است.

همانطور که گفته شد این بخش به صورت ترکیبی از فضاسازی‌های دکتر فرانکنشتاین و بازی های ویدئویی و فیلم های نجات و بقا و برخی عناصر دیگر که یادآور “حمله” است، ظاهر می‌شود. این ترکیب فوق العاده خوب عمل می‌کند، و به نوعی حالتی گروتسک را که منجر به حسی سرگرم کننده می‌شودع دارد.

بیشتر بخوانید:

ترور – بخش پایانی را برای ما به ارمغان می‌آورد، که بدون شک بهترین است. این بخش بر یک گروه شبه نظامی چریک تمرکز دارد، که در حال توسعه یک سلاح مخفی برای بمباران یک ساختمان فدرال هستند. با موفقیت آزمایشات آنها، رهبر آنها پیشنهاد می‌کند یک شب مشروب بخورند، اما به زودی، ماوراء طبیعی وارد زندگی اعضا می‌شود که بدترین عواقب را برای همه افراد درگیر دارد.

شبه نظامیان جناح راست خون آشامی را دستگیر کرده اند. آن‌ها قصد دارند از خون آن، که در زیر نور خورشید، برای انجام اقدامات تروریستی داخلی استفاده کنند. گذشته از داشتن عنصر وحشت مورد نیاز، این بخش یک طنز تند از جناح راست افراطی دوستدار اسلحه و لات بازی است که در چند دهه گذشته افزایش یافته است. داستان ممکن است در سال 1994 اتفاق بیفتد، اما فوق العاده بهنگام حس می‌شود. ترور بیشتر مبتنی بر دیالوگ است.

نقد فیلم VHS94, تحلیل فیلم VHS94, بررسی فیلم VHS94, نقد فیلم V/H/S/94
نقد فیلم VHS94, تحلیل فیلم VHS94, بررسی فیلم VHS94, نقد فیلم V/H/S/94

به طور کلی، قرار دادن چهار بخش به این شکل کنار هم ایده آل به نظر می‌رسد، هر کدام هم به عنوان یک تسکین از زیبایی شناسی یکدیگر عمل می‌کنند و هم در تشدید عذاب روانی در بینندگانش به خوبی همه چیز را شکل می‌دهد. V/H/S/94 یک فیلم بسیار سرگرم کننده است که همه طرفداران فیلم های وحشت متمایل به دلهره را راضی می‌کند، زیبایی VHS در عصر تکنولوژی انکار نشدنی است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تحلیل فیلم VHS94 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *