بهترین فیلم های جوردن پیل تا سال 2024

جردن پیل، یکی از بهترین‌های چند سال اخیر در ژانر ترسناک است که در ادامه این نوشتار، به بررسی بهترین فیلم های جوردن پیل تا سال 2024 خواهیم پرداخت.

جردن پیل، با داشتن سه فیلم تحسین‌شده، جایگاه خود را به عنوان کارگردانی شناخته‌شده در قرن 21 تثبیت کرده است که در این نوشتار به برترین فیلم های سینمایی جوردن پیل خواهیم پرداخت.

جردن پیل با سه فیلم ترسناک تحسین شده و موفق در این مقطع، تبدیل به خلق زیرژانر خاص خود شده است. پیل به عنوان یک مجری به شهرت رسید و سال‌ها به عنوان بازیگر نیز فعالیت کرد. در آن زمان بسیار بعید بود که مخاطبان انتقال پیل به یک فیلمساز را پیش‌بینی بکنند و از همه‌چیز عجیب‌تر، پیچش هوشمندانه‌‎اش در ژانر ترسناک بود که همه را متعجب کرد.

بهترین فیلم های جوردن پیل

فیلم های برتر Jordan Peele

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های جوردن پیل تا سال 2024 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های جوردن پیل
بهترین فیلم های جوردن پیل

پیل تقریباً همه را با اولین فیلمش Get Out در سال 2017 شگفت زده کرد. فیلمی که نه تنها نقدهای تحسین برانگیزی را برای خود گرفت بلکه نامزدی نهایی اسکار را نیز به دست آورد و همچنین در باکس آفیس، بیش از 250 میلیون دلار به دست آورد.

Nope

بهترین فیلم های جوردن پیل
برترین فیلم های سینمایی جوردن پیل

در حالی که جدیدترین فیلم پیل، یعنی Nope از سمت منتقدان و تماشاگران نمرات خوبی دریافت کرد؛ اما قطعا بزرگ‌ترین ریسک خلاقانه‌ای بود که جردن پیل به عنوان نویسنده و کارگردان تاکنون انجام داده است. این یک فیلم بسیار متمایز است که داستانی بسیار منحصربه‌فرد را روایت می‌کند و در عین حال ادای احترامی آشکار به فیلم‌های پرفروش نمادین استیون اسپیلبرگ در دهه‌های 1970 و 1980 دارد.

این فیلم، یک داستان تهاجم بیگانه جسورانه و هیجان انگیز در مورد یک برادر و خواهر بالغ است که سعی می‌کنند فیلمی از یک بازدید کننده فرازمینی ثبت کنند. مانند دیگر فیلم‌های پیل، چیزی که Nope واقعاً به آن می‌پردازد، بسیار عمیق‌تر است. علاوه بر آنتاگونیست وحشتناک و غیرعادی‌اش، فیلم برای فضای ترسناک وسترن نیز خیره‌کننده است که با بازی‌های فوق‌العاده‌ای از دانیل کالویا رهبری می‌شود.

Us

بهترین فیلم های جوردن پیل
فیلم های برتر Jordan Peele

مفهوم Doppelgangers، شیطانی مفهومی است که تقریباً به قدمت داستان‌های ترسناک قدیمی می‌پردازد؛ اما این موضوع باعث نشد که جردن پیل نتواند به ما یک برداشت از آن را که تقریباً تا حد امکان مدرن باشد، نسازد.

فیلم Us، یک سواری هیجان‌انگیز می‌باشد که در سناریویی با ابعاد احتمالاً آخرالزمانی در پیش زمینه خودش دارد. در حالی که Get Out بیشتر ترجیح می‌دهد که وحشت‌هایش را محدود به انواع ترس‌های روانشناختی کند، Us یک تمرین ساده‌تر در زمینه ترسناک می‌باشد که حاوی مقدار زیادی خون و خونریزی در طول مسیر است.

پیل از نور و سایه نیز به خوبی استفاده می‌کند و نبوغ خود را برای فیلمبرداری‌های جالب و حرکات غیرمعمول دوربین نشان می‌دهد. همچنین ده‌ها ارجاعات و حقه‌های مخفی از فرهنگ پاپ در سرتاسر فیلم برای کسانی که عاشق اینگونه فضاها هستند وجود دارد.

Get Out

بهترین فیلم های جوردن پیل
بهترین فیلم های جوردن پیل

در مجموع، رقابت بسیار نزدیکی برای کسب عنوان بهترین فیلم جوردن پیل در مقام کارگردان است. هر سه فیلم می‌توانند خوب باشند؛ اما یکی از عواملی که به Get Out کمک می کند تا در این لیست، جایگاه اول را کسب کند تنش و تعلیق بی امان آن است.

فیلم از همان ابتدا مشخص می‌کند که اتفاق بدی برای کریس واشنگتن رخ خواهد داد؛ اما اینکه دقیقاً با چه چیزی به پایان می‌رسد احتمالاً هر بیننده‌ای را که برای اولین بار فیلم را می‌بیند، جذاب است. Get Out استانداردی را برای توانایی پیل در به دست آوردن بازی‌های عالی از بازیگرانش تعیین کرد. او این کار را با کالویا که در آن زمان ناشناخته بود، درخشان ساخت. همچنین به کار لیل رل هاوری در نقش بهترین دوست خنده دار کریس، راد، اشاره ویژه ای می شود، که درست در لحظات مناسب خنده را فراهم می کند و اجازه می دهد تا برای مدت کوتاهی از این تعلیق خلاص شوید. Get Out مسلماً شایسته لقب یکی از بهترین فیلم‌های روانشناختی مدرن است.

Jordan Peele’s Future Movies

بهترین فیلم های جوردن پیل
بهترین فیلم های جوردن پیل

فیلم‌های جردن پیل به یکی از موردانتظارترین رویدادهای سینمایی برای تماشاگران سینما تبدیل شده‌اند. خوشبختانه، آن طرفداران در حال حاضر با تایید فیلم بعدی جردن پیل که در 25 دسامبر 2024 اکران می‌شود، یک فیلم جدید در انتظار دارند.

همانطور که در مورد فیلم‌های پیل در این مرحله انتظار می‌رود، جزئیات داستان برای آن زمان مخفی نگه داشته شده است. با این حال، علی‌رغم آنچه تاریخ اکران نشان می‌دهد، بعید است که پیل فیلمی با مضمون کریسمس بسازد، اگرچه تاریخ اکران تعطیلات پایان سال را نشان می‌دهد؛ اما هنوز هیچ چیز به صورت کامل مشخص نیست.

پیل در کنار تلاش‌های کارگردانی‌اش، از طریق Monkeypaw Productions یک تهیه‌کننده برجسته نیز بوده است. اگرچه فیلم بعدی او به عنوان نویسنده-کارگردان همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، اما این اعلامیه همچنین شامل اخباری از آخرین پروژه Monkeypaw است که در 27 سپتامبر 2024 عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جوردن پیل سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فیلم بعدی جردن پیل در چه روزی به انتشار خواهد رسید؟

این فیلم، در روز 25 دسامبر 2024 اکران می‌شود.

جردن پیل، پیش از کارگردانی چه کاری انجام می‌داد؟

او اکنون مجری بود و سپس به بازیگری در فیلم‌های تلویزیونی پرداخت و سپس تبدیل به یک کارگردان شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *