نقد فیلم جوخه انتحار 2 (2021 The Suicide Squad) ؛ بازگشت برای نجات جهان

[yasr_overall_rating]در این نوشتار از سایت فیگار، با نقد فیلم جوخه انتحار 2 در خدمت شما هستیم. یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی دهه اخیر، اثر جیمز گان را بررسی خواهیم کرد.

The Suicide Squad 2021 یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است، که در این مقاله به نقد فیلم جوخه انتحار 2 خواهیم پرداخت. این فیلم در سال ۲۰۲۱ با نویسندگی و کارگردانی جیمز گان تولید شده است. داستان آن بر پایه تیم جوخه انتحار از دی‌سی کامیکس است. دی‌سی فیلمز، اطلس اینترتینمنت و سفرن کمپانی تولید جوخه انتحار 2021 را بر عهده داشته‌اند. توزیع آن نیز توسط برادران وارنر پیکچرز انجام خواهد شد.

این دنباله‌ از فیلم جوخه انتحار که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، مستقل است. بازیگرانی جدید و بازیگرانی که در سری اول این دنباله بودند، نظیر مارگوت رابی، ادریس البا، جان سینا، یوئل کینامان، سیلوستر استالونه، وایولا دیویس، جای کورتنی و پیتر کاپالدی در این اثر ایفای نقش نموده‌اند. در این قسمت، نیرویی ویژه از مجرم‌ها از زندان Belle Reve برای نجات جهان گردهم می‌آیند. آن‌ها برای تخریب آزمایشگاه دوران نازی و رویارویی با غولی بیگانه به نام استارو اعزام می‌شوند.

شما می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های محبوب خود را از کانال‌ها و سایت‌هایی که در مقاله‌های بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال و بهترین کانال های تلگرام فیلم  معرفی نموده‌ایم، به راحتی دانلود نمایید. در ادامه نقد فیلم جوخه انتحار 2 همراه ما باشید.

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (2021 The Suicide Squad)

بازگشت برای نجات جهان

فهرست مطالبی که در نقد فیلم جوخه انتحار 2 مطالعه خواهید نمود،‌ در ذیل برای شما لیست شده است:

  • بازگشت برای نجات جهان
  • جیمز گان و اثر جدید او
  • بررسی کاراکترها
  • نقطه ضعف فیلم
  • عوامل فیلم 
 بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , نقد و بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , فیلم 2 The Suicide Squad
بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , نقد و بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , فیلم 2 The Suicide Squad

به جهنمی معروف به Belle Reve خوش آمدید؛ زندانی با بیشترین تعداد مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا. جایی که بدترین شرورها نگهداری می‌شوند. آن‌ها برای نجات از آن‌جا هر کاری می‌کنند. حتی به عملیات فوق‌سری X نیز می‌پیوندند. عملیاتی که یا باید انجام دهند و یا خواهند مرد.


بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های 2021


در این عملیات، تیمی از زندانیان نظیر Bloodsport ،Peacemaker ،Captain Boomerang ،Ratcatcher 2 ،Savant ،King Shark ،Blackguard ،Javelin و روانی‌ترین زندانی مورد علاقه همه،هارلی کوئین جمع‌آوری شده‌اند. آن‌ها کاملا مسلح شده‌اند و در جزیره‌ای پر از دشمن به نام کورتو مالت، رها می‌شوند تا نبرد کنند.

بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , نقد و بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , فیلم 2 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2021
بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , نقد و بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , فیلم 2 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2021

در جنگلی که هر گوشه آن، دشمنان و گروه‌های چریکی پرسه می‌زنند، جوخه انتحار پیاده پیش می‌روند تا به عملیات جست‌وجو و تخریب بپردازند. برای تحصیل اطمینان از درست رفتار کردن آن‌ها، سرهنگ Rick Flag نیز مراقب آن‌هاست. و مانند همیشه، اگر یک حرکت اشتباه انجام دهند، یا توسط حریف، یا یک هم‌تیمی و یا خود آماندا والر کشته خواهند شد. با از بین رفتن شخصیت‌های اصلی، تماشاگران نیز به احتمال زیاد از خنده خواهند مرد.


بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن هندی

بهترین فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت


جیمز گان و اثر جدید او

جیمز گان در نمایی از پشت صحنه
جیمز گان در نمایی از پشت صحنه

جیمز گان بار دیگر قدرت خودش را در فیلم‌سازی با این اثر نشان می‌دهد. هنگام تماشای آن ممکن است محو تماشای داستان و کاراکترها شویم، اما نکته قابل توجه دیگر اثرگذاری متمایز جیمز گان است. سوای از این که ممکن است برخی افراد، بعد از تماشای اثر، احساس رضایت نداشته باشند، نوع فیلم‌برداری و تصویرهای فیلم قابل ستایش است. به خصوص صحنه‌ای که باران می‌بارد، تیر نهایی را می‌زند.

علاوه بر این، تاثیر James Gunn در فیلم نهفته است؛ زیرا او مسیر متفاوتی از فیلمبرداری را انتخاب می‌کند. با زمان بازی می‌کند و منظور اصلی را توسط موسیقی‌های باورنکردنی متن فیلم انتقال می‌دهد؛ دقیقا همانطور که از وی انتظار می‌رود.

بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , نقد و بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad
بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad , نقد و بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad

این فیلم بسیار کمدی است، اما جیمز گان بار دیگر انقلابی در این ژانر ایجاد کرد. گاهی اوقات مخاطب از فیلم جدا می‌شود و شگفت‌زده می‌گوید: “این اثر یک هنر به تمام معناست!” برخی صحنه‌های فیلم The Suicide Squad 2 ارزش چندبار دیدن را دارند.


بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی محور کره ای

بهترین فیلم های عربی نتفلیکس


اما هر چقدر هم که جیمز گان در ساخت فیلم مهارت داشته باشد، اگر داستان و کاراکترها به خوبی پرداخت نشده باشند ارزشی نخواهد داشت. و جوخه انتحار 2 فیلمی است که شخصیت‌های بیشمار، قدیمی و جدید را به خوبی با داستان‌پردازی هماهنگ می‌کند. او این کار را با زوج کردن شخصیت‌هایی که به یکدیگر می‌افزایند، انجام می‌دهد. برای مثال Bloodsport و Peacemaker را کنار هم قرار می‌دهد. جیمز گان می‌تواند به خوبی از کاراکترها استفاده کند و شما را عاشق آن‌ها کند.

جیمز گان می‌گوید:

من از کودکی عاشق Suicide Squad بودم. آن‌ها یکی از گروه‌های ضد قهرمان کمیک‌بوک مورد علاقه من بودند. همیشه مجذوب افرادی می‌شدم که نتوانسته بودند زندگی خود را به بهترین شکل بگذرانند؛ اما همیشه شانسی برای مفید واقع شدن داشتند. برخی از این فرصت استفاده می‌کنند، برخی دیگر نمی‌کنند. در این فیلم انواع مختلف اخلاق‌های انسانی وجود دارد. من آن‌ها را با فضایی‌ها، حیوانات و کوسه‌ای که راه می‌رود، به طور کاملا هیجان‌انگیز در پرده سینما نمایان می کنم.

تهیه کننده فیلم، Peter Safran، می‌دانست که گان برای این فیلم عالی خواهد بود و خوشبختانه مجبور نشد برای متقاعد کردن او خیلی تلاش کند. Safran می‌گوید: “بعد از اینکه پیشنهاد خود را ارائه دادیم، او به منبع اصلی بازگشت، الهام گرفت و به من گفت که دقیقا می‌داند قرار است با این فیلم چه کند. و ادامه داد که اگر استودیو این دیدگاه را به طور کامل پذیرفت، بیایید تا فیلم‌برداری را آغاز نماییم.”


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی جهان

بهترین سریال های ژاپنی 2021


بررسی کاراکترهای جوخه انتحار 2

نقد فیلم 2021 The Suicide Squad , بررسی فیلم جوخه انتحار 2 , نقد و بررسی فیلم جوخه انتحار 2
نقد فیلم 2021 The Suicide Squad , بررسی فیلم جوخه انتحار 2 , نقد و بررسی فیلم جوخه انتحار 2

ادریس البا در نقش Bloodsport فوق‌العاده است. زیرا سطحی از بلوغ و واقع‌گرایی را به هرج و مرجی که پیرامونش است می‌رساند. و شخصیت‌ها زمانی که با هم ترکیب می‌شوند، بسیار می‌درخشند. Bloodsport و Peacemaker درگیری باورنکردنی با هم دارند. جان سینا در نقش Peacemaker قطعا موضوع بحث خواهد بود؛ اما او اجرای جالبی از خود نشان داده و یک کاراکتر فوق‌العاده است.

اگر قرار بود به بهترین بازیگر فیلم جایزه اهدا شود، جوئل کینامان در نقش سرهنگ Rick Flag، جایزه را به خانه می‌برد. زیرا مورد علاقه طرفداران فیلم قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه او، دلخراش‌ترین و تاثیرگذارترین صحنه کل فیلم را اجرا می‌کند.

راگورت رابی در نقش هارلی کوئین , نقد و بررسی فیلم جوخه انتحار 2 , بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad
راگورت رابی در نقش هارلی کوئین , نقد و بررسی فیلم جوخه انتحار 2 , بررسی فیلم 2021 The Suicide Squad

هارلی کوئین با بازی مارگوت رابی، بهترین سکانس اکشن را ارائه می‌دهد. امید است که شناخت بیشتری نسبت به کاراکتر او به دست آوریم. Daniela Melchior در نقش Ratcatcher 2 قلب و روح فیلم است، که بار دیگر این هرج و مرج را به وجود آورد.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جنایی کره ای

بهترین سریال های جنایی نتفلیکس


کاراکتر Ratcatcher 2 با کاراکتر جدید شاه کوسه (King Shark) زوج می‌شود. گاهی اوقات، شما فقط باید یک کوسه انسان‌نما را ببینید، که یک مرد را به دو نیم تقسیم می‌کند. مردی به نام Polka-Dot نیز وجود دارد که کاراکتری مبهم است، و کل فیلم را خلاصه می‌کند.

نقطه ضعف The Suicide Squad 2021

فیلم 2 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2021 , فیلم 2021 The Suicide Squad
فیلم 2 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2021 , فیلم 2021 The Suicide Squad , نقد فیلم جوخه انتحار 2

اگر هر نکته در رابطه با فیلم مثبت است،‌ پس چرا این فیلم امتیاز ده را دریافت نکرده است؟‌ خوب، از آنجا که فیلم کارهای زیادی انجام می‌دهد و شخصیت‌های بسیاری را پوشش می‌دهد، قطعا در برخی قسمت‌ها ضعیف عمل خواهد کرد. در این بخش از نقد فیلم جوخه انتحار 2 نقاط ضعف آن را شرح خواهیم داد.

برای مثال، در فیلم جوخه انتحار 2021 شخصیت شرور فیلم ضعیف پرداخته شده‌اند؛ آن هم به این خاطر است که تعداد زیاد کاراکتر، تمرکز را کمتر می‌کند. اما این فقدان شخصیت شرور خیلی احساس نمی‌شود. زیرا باقی فیلم به قدری خوب پرداخته شده، جذاب و سرگرم‌کننده است، که ضعف آن توجه را جلب نمی‌کند. شخصیت شرور بیشتر به عنوان یک دستگاه توطئه عمل می‌کند، تا یک کاراکتر.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جنایی نتفلیکس

بهترین سریال های آلمانی جدید


نکته دیگر این است که میزان طنز در فیلم به شدت زیاد است. نوع شوخی نیز مناسب نیست و همه مثبت هجده هستند. هر چند در برخی کشورها اعلام شده است که فیلم مثبت هجده است، اما به نظر می‌آید که استودیو، باید جلوی جیمز را از افزودن این حجم از مزاح زیر زانو بگیرد.

 فیلم 2 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2021 , فیلم 2021 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2
فیلم 2 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2021 , فیلم 2021 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2 , نقد فیلم جوخه انتحار 2

روی هم رفته، اگر بخواهیم به بررسی فیلم The Suicide Squad 2 بپردازیم، یک فیلم عالی است که جسورانه و هیجان‌انگیز است. صحنه‌های زیبا، شوک‌های فوق‌العاده، شخصیت‌های غنی، اکشن و کمدی با کیفیت را ارائه می‌دهد.

عوامل فیلم جوخه انتحار 2021

  • نویسنده و کارگردان: جیمز گان
  • ستارگان: مارگوت رابی، ادریس البا،‌ جان سینا
  • موسیقی: جان مورفی
  • مدت فیلم: ۱۳۲ دقیقه
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، کمدی و تخیلی
  • محصول کشور: آمریکا
  • زبان فیلم: انگلیسی
فیلم جوخه انتحار 2021 , فیلم 2021 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2
فیلم جوخه انتحار 2021 , فیلم 2021 The Suicide Squad , فیلم جوخه انتحار 2 , نقد فیلم جوخه انتحار 2

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نقد فیلم جوخه انتحار 2  بی‌نهایت سپاس‌گزار هستیم. اشتراک نظرات شما در رابطه با اثر جدید جیمز گان، موجب خرسندی ما خواهد شد.

شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *